Skip to main content

Na het installeren van de nieuwe simkaart kan ik niet meer bellen. De simkaart geeft zelf als simkaart status aan dat de Status mobiel netwerk verbroken is. Ook geeft de simkaart geen mobiel nummer weer (‘Onbekend’). Kunnen jullie kijken of de activatie goed is gegaan? 

Hallo @yBruin,

Heb je toevallig je forumprofiel al aangevuld met jou gegevens? Dan kunnen moderators sneller met je mee kijken. 


Ja dat heb ik ingevuld.

Overigens is 0800-0402 niet te bereiken; de antwoordbot geeft steeds aan dat hij mij niet hoort. Het wordt zo wel lastig om contact met jullie te zoeken!


Hoi @yBruin, welkom op ons forum! Ik heb meteen even met je meegekeken.
Ik zie het nummer netjes actief staan. Heb je je toestel ook al even herstart? Werkt het nog wel op de oude simkaart? Kun je ook het simkaartnummer nog even toevoegen aan je profiel en ons dat laten weten?

 Dat je toestel aangeeft dat het nummer op de simkaart “onbekend” is is geen probleem, dat is standaard tegenwoordig.


Het toestel heb ik inderdaad een keer herstart, dat hielp niet. Met de oude simkaart kan ik gewoon nog bellen. Het simkaartnummer heb ik toegevoegd onder Persoonlijke Opmerkingen.


Als je met de oude simkaart nog kunt bellen is de nieuwe niet geactiveerd, er kan namelijk altijd maar eentje tegelijk actief zijn!

Dat kan via of deze pagina Simkaart activatieformulier of deze pagina. Kun je die allebei eens proberen?


Ik krijg bij de eerste link een foutmelding (“wegens een technisch probleem..”) en bij de 2e link de melding dat de kaart al geactiveerd is. Die bevestiging had ik gisteren al gekregen.


Het simkaartnummer dat je in jouw profiel gezet hebt, is gekoppeld aan een XS4ALL Mobiel Internet Instap. Dat is dus een simkaart voor alleen mobiel internet. Bellen kan je daar niet mee. Herken je dat? En was dat ook de bedoeling? Je kunt dus in ieder geval je oude simkaart blijven gebruiken voor jouw mobiele telefoonnummer. 


Oh dat is gek. Die heb ik niet aangevraagd! Ik heb gewoon bij jullie mijn mobiele abonnement. Het logo op de simkaart is ook van jullie dus ik begrijp dan niet wat ik met deze simkaart moet doen? In ieder geval bedankt voor de opheldering. Ik zet de oude simkaart weer terug!


Als het goed is, heb je een e-mail gekregen over de omzetting naar de techniek van KPN (voor wat betreft jouw vaste diensten). Heeft daar geen uitleg over deze simkaart ingestaan? Anders zou je het beste even contact op kunnen nemen met XS4ALL. Daar moeten ze je duidelijkheid kunnen verschaffen!