Skip to main content
Vraag

Ik kan niet bellen of sms'en naar 0909 nummers, hoe kan ik dit deblokkeren?

• March 24, 2026
  • 2 reacties
  • 70 keer bekeken

Dat heeft kpn standaard geblokkeerd.

Ik wil dus een antwoord verzenden van een prijspuzzel, en afgelopen songfestival stemmen op een liedje.

Kan ik dat via mij  kpn de-blokkeren.

2 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 24, 2026

Hallo ​@toinek51 

Het blokkeren en deblokkeren van 09xx servicenummers voor jouw mobiel kan uitsluitend via de telefonische klantenservice. Na een verificatie worden deze nummers gedeblokkeerd.

Het gratis nummer van KPN klantenservice is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

Of plan een terugbelverzoek (rechtsonder op die pagina), dan belt KPN je terug op een moment dat jou gelegen komt.

Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@toinek51! Ik snap dat dit dan vragen oproept. Het is niet een standaard gegeven dat wij de nummers blokkeren maar de blokkade is alleen door de klantenservice te verwijderen zoals RBxx al aangeeft. Ik zou je dat dan ook willen adviseren! Is het inmiddels gelukt?

Hallo ​@toinek51 

Het blokkeren en deblokkeren van 09xx servicenummers voor jouw mobiel kan uitsluitend via de telefonische klantenservice. Na een verificatie worden deze nummers gedeblokkeerd.

Het gratis nummer van KPN klantenservice is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

Of plan een terugbelverzoek (rechtsonder op die pagina), dan belt KPN je terug op een moment dat jou gelegen komt.

Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.