Skip to main content

Afgelopen donderdag, 22 juni 2023, ben ik met nummerbehoud overgestapt van Vodafone naar KPN. Sindsdien kan ik niet meer gebeld worden door Vodafone nummers. Zelf kan ik wel bellen/internetten etc. Ik lees dat dit een veel voorkomend probleem is. Ik heb al meerdere keren contact gehad met de klantenservice van KPN, echter is het probleem nog niet opgelost. Ik heb mijn netwerk instellingen herstelt zoals KPN mij dat via SMS liet weten. Ook zonder resultaat. Ik hoop dat dit vlot opgelost kan worden. 

Hallo @DeniseH89 

Ik vermoed ook dat het probleem samenhangt met jouw recente overstap van Vodafone naar KPN. Op de achtergrond van deze ‘portering’ moeten er bij beide providers zaken aangepast worden. Incidenteel gaat dat fout en is sprake van een onvolledige portering. Waarschijnlijk is er bij Vodafone een “vinkje” blijven aanstaan, waardoor alle VF abonnees jou niet kunnen bereiken.

Zet jouw gegevens (privé) in het forum profiel, daar alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers. Geef hier een seintje als je dat gedaan hebt. Dan kan een KPN moderator dit laten uitzoeken door de technische dienst. Reactietijd is een paar dagen (het is druk op het forum).

Aanvulling
Tot die tijd kunnen ze jou als het goed is wel bellen via WhatsApp. Een audio of video gesprek is mogelijk. Dat gaat gewoon via internet via de WhatsApp servers. En gaat, ondanks het +316 nummer, buiten de telefoon centrales van de providers om.


Bedankt voor je reactie @RBxx. Ik verwacht inderdaad ook dat dit het probleem is. Helaas heb ik waarschijnlijk vanmiddag het telefoontje van KPN gemist, want vlak daarna kreeg ik een SMS. 

In ieder geval heb ik mijn gegevens in mijn profiel gezet. Hopelijk lukt het op deze manier.. 


Zie nog even mijn aanvulling hierboven, zo ben je (via een omweg) toch bereikbaar.


Hallo @DeniseH89, welkom!

Ik begrijp dat je niet gebeld kunt worden door Vodafone nummers. Kan je door geen enkele Vodafone nummer gebeld worden? Of is het een bepaald nummer dat je niet kunt bellen?

Ik zie namelijk dat mijn collega's van de Back Office (of Technische Dienst) hier ook al naar gekeken hebben. Zij hebben geprobeerd te bellen vanaf een Vodafone nummer en zij kunnen jouw nummer gewoon bereiken. Daarom hebben ze je een sms gestuurd om de netwerkinstellingen te herstellen.

Vanmiddag rond 4 uur zal de Back Office opnieuw een poging doen contact met jou op te nemen. Ik raad je aan dit af te wachten.


Is het mogelijk om voor mij ook alles goed te zetten. Ik heb het zelfde probleem. 
 

groeten, Peter


Hoi @pieterfrank2016 , je kan beter reageren in je →  eigen topic , dan houd je alles bij elkaar.