Skip to main content

Sinds minstens een week kan ik niet meer gebeld worden. De sim is slechts een maand of twee jong net als mijn Samsung A71. Verder werkt alles, via Wifi en 2,3,4G. Mensen die bellen krijgen een drietonige toon en de melding dat het nummer niet kan worden bereikt. Sim in een ander toestel maakt niet uit.

Wanneer ik een nieuwe sim wil bestellen, werkt de kpnpagina niet….

Wat kan hier aan de hand zijn?

Hoi @Eigenrouter, dat maakt je onbereikbaar inderdaad! Lukt het jou wel om te bellen, of gaat dat ook niet? Had je jouw toestel ook opnieuw opgestart na het wisselen van de sim? Ik ben ook benieuwd wat er precies niet werkt als je een nieuwe simkaart probeerde te bestellen, kon je bijvoorbeeld niet inloggen, kon je nergens op klikken, een foutcode of iets anders? Gebruikte je deze pagina daarvoor: Simkaart vervangen of extra simkaart aanvragen? Lukt het daarmee om een nieuwe simkaart aan te vragen en werkt het daarna? Ik hoor het graag van je.


Hallo @Jasper, Ja, inderdaad heel vervelend allemaal. Inmiddels contact gehad met de klantenservice en het probleem is opgelost. De situatie was dat ik gewoon niet gebeld kon worden. De rest werkte allemaal prima. Een nieuwe SIM zou geen geen zin hebben want ik kon wel zelf bellen.

Wat blijkt? Ik had ergens op het forum gelezen dat iemand dit ook heeft meegemaakt. De oorzaak ervan zat hem in een doorschakeling naar een niet bestaand (?) nummer. In mijn geval werd ik doorverbonden naar een voor mij onbekend 06-nummer. Dit is wel erg vreemd. Tot een week geleden kon ik gewoon worden gebeld. Ik vroeg de servicemedewerker of er een bekend virus bekend was die zich ongemerkt kon nestelen? Wist men niet. Vind het toch wel een aandachtspunt voor KPN en anderen.

Enfin, door ##002 in te toetsen werden alle doorschakelingen weer op “uit” gezet. Daarna het toestel opnieuw gestart en daarna werkte alles weer.

Dus, gelukkig weer helemaal goed.


Goed om te lezen dat het is opgelost @Eigenrouter, dat is niet het eerste waar je naar zult kijken. Gelukkig keek de collega er naar en kon hij het zo verhelpen.

Dat er zomaar een doorschakeling komt is wel erg vreemd inderdaad! Zoals de collega aan de lijn aangaf is dat geen bekend probleem, er is wel iets met sms'jes op Android bekend: Flubot malware op Android toestellen (track en trace sms).