Skip to main content
Vraag

Ik krijg geen mobiele verbinding om te bellen, mailen werkt wel

• June 8, 2026
  • 10 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik kan niet bellen omdat er een kruisje staat daar waar normaal de ontvangst sterkte staat aangegeven.

Ik kan wel op internet, maar bellen lukt niet. Ik krijg de melding: kan geen verbinding maken met mobiel netwerk

10 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

Heb je al je telefoon al uitgezet en opnieuw aangezet? Vaak lost dit al het probleem op. En heb je een fysieke simkaart of een e-sim?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

er zit een fysieke sim kaart in, die heb ik er al uitgehaald , schoon geblazen en opnieuw erin gedaan. helaas zonder succes.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

Heb je die simkaart al geprobeerd in een ander toestel? Dan kom je erachter of het probleem in jouw toestel zit of in jouw simkaart.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

Ik heb helaas geen ander toestel in de buurt.

Ga wel even langs een telefoonzaak want zo kom ik er niet uit. Bedankt in ieder geval voor je input.

• June 8, 2026

Ik heb helaas geen ander toestel in de buurt.

Ga wel even langs een telefoonzaak want zo kom ik er niet uit. Bedankt in ieder geval voor je input.

Beste even langs de lokale KPN-winkel. ​@Jopie 32 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

Bedankt voor je reactie. Helaas krijg ik niemand van de KPN via de chat, alleen de chatbot maar daar word ik niet goed van. Afgelopen zaterdag zijn mijn nieuwe bundels gestart en ik denk dat het daar mee te maken heeft want vanaf dat moment ervaar ik problemen. 

Dus als er een KPN medewerker mee kijkt wie kan mij helpen!!!!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 8, 2026

Hallo ​@Jopie 32 

Alleen bellen en gebeld werkt dus niet maar App's en internetten via browser wel? Welke telefoon heb jij?

Staat “Bellen via 4G” wel aan op jouw telefoon? Als dat bij jou uitstaat, bel je dus nog via 2G.

KPN gaat 2G op termijn uitschakelen (1 december 2027). Dat duurt nog even, maar KPN is vanaf maart 2026 begonnen met uitzetten van 2G voor klanten die het niet meer nodig hebben omdat hun telefoon 4G heeft.

Mogelijk is voor jou 2G ook al uitgeschakeld en lukt bellen daardoor niet meer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

Hoi Ruud,

Nee dat is helaas niet de oplossing. Ik kan ook via de browser niet internetten/mailen. Er staat in mijn scherm een kruis bij het netwerk en de tekst Alleen noodoproepen.

Ik denk echt dat het te maken heeft met de start van de nieuwe bundels afgelopen zaterdag en daarom is het zo frustrerend dat ik niemand van de KPN krijg te spreken. Ik denk dat er een instelling daar verkeerd staat en dat daar de oorzaak ligt.  Dus hierbij nogmaals KPN reageer a.u.b. naar mij.

Jij in ieder geval bedankt voor het meedenken.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

Het is hier voornamelijk een klant-helpt-klant forum, en er lopen wat moderators langs die kunnen helpen. Alleen is het afwachten.

Het beste is gewoon om eerst uit te zoeken of het aan je SIM-kaart ligt, of aan je toestel. Dus kijk eens of een SIM-kaart van iemand anders er wel in werkt?

Anders kan je ook naar de KPN winkel toe, waar je het kan laten uittesten.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Jopie 32. Welkom op de community! Zie je op je telefoon “Alleen noodoproepen” en een kruis bij het netwerk? Dan is je toestel niet goed aangemeld op ons mobiele netwerk. Dat staat los van je bundelstart. Een nieuwe bundel zet je internet of bellen niet uit en blokkeert je toestel ook niet. Je hebt dan waarschijnlijk een probleem met het netwerk of de simregistratie.

Probeer dit:

• Zet je toestel helemaal uit en weer aan.
  • Plaats je simkaart opnieuw. (Dat heb je al gedaan)
  • Kies handmatig het netwerk. Selecteer KPN als dat kan.

Blijft je toestel daarna nog steeds op “alleen noodoproepen” staan? Dan moeten we je simkaart vervangen. Dat kan een KPN winkel of onze klantenservice voor je regelen. Soms is een nieuwe simkaart nodig. Je kan dit ook zelf aanvragen.