Skip to main content

Vanwege een defect in mijn Apple Watch heb ik een nieuwe ontvangen, echter ten tijden van het koppelen van de Apple Watch aan mijn KPN abonnement voor multisim krijg ik de foutmelding dat deze al actief is.

Het lukt mij ook niet om de klantenservice te pakken te krijgen. Is er wellicht een manier om mijn oude koppeling via de website te verwijderen zodat ik de nieuwe Apple Watch in gebruik kan nemen?

Hallo @Hexicidal ,

Ik adviseer je om een bezoekje te brengen aan een KPN-winkel. Dan wordt het daar voor jou geregeld. 


Het is niet mogelijk dit zelf online te regelen? 


Ik lees hier op het forum geregeld van dit soort problemen. 
 

Als je de KPN app nog op het oude toestel kan installeren dan kan je kijken of het op die manier nog lukt:

Al e-sim op je huidige toestel?

Voor het installeren van je e-sim op je nieuwe toestel is het belangrijk dat je je profiel op je oude toestel niet verwijderd. Je ontvangt namelijk tijdens de installatie op je nieuwe toestel ter verificatie een sms met een code op je oude toestel.

Toon minder

Als jouw profiel op je oude toestel al verwijderd is, kun je deze sms met code niet ontvangen. Je kunt dan of het oude e-sim profiel opnieuw op het oude toestel installeren om de sms alsnog te ontvangen, of een fysieke simkaart aanvragen en na activatie wisselen naar e-sim.

Installatie op je nieuwe toestel:

1. Download of open de MijnKPN app op je nieuwe toestel en log in met je KPN ID
2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden. Tijdens de installatie van de e-sim wordt om de verificatiecode gevraagd. Deze is per sms naar je oude toestel met nog werkende e-sim is gestuurd.
Na voltooien van de installatie is de e-sim op het nieuwe toestel actief en op het oude toestel automatisch gedeactiveerd

 

Bron: https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm


Dit betreft een eSIM. Gaat dit ook op voor multi sim voor de Apple Watch? 


Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Je kunt het natuurlijk proberen. Anders toch even naar de KPN-winkel toe.  


@Hexicidal Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om je multisim opnieuw te activeren. 

Om het snel te regelen is de tip van @Noordzee een goede. 

Mocht je niet in de gelegenheid zijn om naar een KPN winkel te gaan, zou je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen? 

En zou je een seintje willen geven als dit is gelukt?Â