Skip to main content

Goedemorgen, ik zie op mijn post.nl app dat er voor een derde maal post vanuit Groningen onderweg is naar mijn mijn adres. Maar ik word het nu echt wel zat, om elke keer naar díe brievenbus te lopen voor diegene díe hier op mijn adres niet woont. Heb hier omtrent ook al afgelopen Donderdag contact via jullie chat over gehad. Heb ook de huis eigenaar naar deze persoon gevraagd, of hij deze persoon misschien kent, maar heeft ook nooit in het verleden áán iemand verhuurd met deze naam. En ik blijf dan ook niet díe post retour afzender naam onbekend naar Groningen elke keer sturen. Groningen is volgens mij KPN Mobiel, Maar sowieso klopt het dan niet, want ik zit bij Vodafone. En bij jullie heb ik alleen tv en internet. Waar ik nu een punt van maak is,.... KPN doe hier wat mee.

Groeten van Slompie.

Hallo @Slompie ,

Kun je in de Post-NL-app zien dat de post aan een ander persoon gericht wordt?

Voor hetzelfde geld krijg jij nu een keer een brief vanwege jouw abbo op Internet en TV.   


Nee, het gaat steeds om diezelfde persoon, dus niet om mij. Ik heb wel tot November 2019 bij de KPN een Mobiel abonnement gehad, maar ging toen weg daar, omdat ik ook bij Vodafone zat. En een dubbele abonnement werd me een beetje te veel, en een achterstand had ik sowieso niet, want ik had zelfs een tegoed van tien euro díe ze op mijn rekening terug hebben gestort. Ik heb zelfs alles over het jaar 2019 uitgeprint vanaf mijn rekening van de bank, en alles wat ik dan ook zag was netjes keurig elke maand afgeschreven. Dit lijken wel spookbrieven díe ik op mijn adres krijg, en dan 3 in nog geen 5 dagen tijd!!. Trouwens, mijn rekening nr en klantnummer stroken niet met de nummers van díe persoon. Ik heb ook wel eens een maaltijd van thuisbezorgd gehad díe ze hier wilde overhandigen, maar het schijnt dat er nog één zelfde huisnummer in mijn straat zit, maar waar precies? Daar heb ik díe bezorger dan maar naar verwezen. Maar ik moest hem er echt van overtuigen dat ik diegene niet was, díe de bestelling had geplaatst. Zat er aan te denken om de postbode straks dan maar aan te schieten, maar de tweede keer was hij of zij  heel snel weer weg. 

 

Groeten van Slompie.


Oh! Mijn tv en internet worden ook door mij elke maand netjes keurig betaald. Zelfs op de dag dat ik de rekening krijg, soms ook wel een dag later, maar alles word gewoon door mij netjes betaald elke maand. Ik heb zelfs op internet gezocht naar díe naam, maar het enige wát ik tegen kom is de naam van een oud politicus van de CDA, maar díe is overleden en komt kwam uit het zuiden des lands.


Hoi, @Slompie 

Wat een extra gedoe. Steeds maar weer afzender retour te zenden. Zet je er wel bij “geadresseerde onbekend op adres”? Zodat voor de ontvanger (kpn) het ook duidelijk is.

Maar ik word het nu echt wel zat, om elke keer naar díe brievenbus te lopen voor diegene díe hier op mijn adres niet woont.

Je bent hier op de juiste plek hiervoor!

Alleen een KPN moderator kan e.e.a. aanpassen in de adres-administratie dus is het ‘even’ wachten tot een van hen hier komt. Het lijkt mij het handigst als het daarna via PB berichten gaat i.v.m. de informatie omtrent de geadresseerde. Dat is aan de moderator die hier nog komt (wachtrij ca. 5 dagen).

Het lijkt me wel handig als je wel je eigen gegevens in je profiel zet. Dan heeft de moderator die gelijk zodra deze hier is.

Dus vul even je naam, postcode, huisnummer en klantnummer in. Die laatste dan alleen de vaste diensten omdat je geen mobiel meer bij KPN hebt.


Ja, doe ik. Retour Afzender onbekend op dit adres.  Plus dat het ook getikt is, en niet geschreven met een pen, ook het adres streep ik door van de foute geadresseerde. 

Ik zal nu ook meteen mijn gegevens in mijn profiel zetten, want dan heeft de moderator die alvast.

Kijk, ik vind het heus niet zo erg om naar die brievenbus te lopen, maar dan moet het wel een doel dienen, ik heb zelfs gekeken op internet of ik namelijk verplicht ben om elke keer verkeerde brievenbus post of pakketten te accepteren, maar er is dus geen vast staande wet voor, dat je verplicht bent foute post te accepteren. Alleen word er wel met Nutsbedrijven en Overheids instanties aangeraden om dit te doen, zoals het retour zenden naar de Afzender. 

 

Nou, oké Peter, ik ga het even regelen in mijn profiel.

Bedankt alvast voor alles. 


 De derde brief met de verkeerde naam, heb ik nu Zaterdag middag op de deurmat ontvangen, Maar voor een derde en laatste keer doe ik die Maandag a.s. wel op de bus. 

 

Groeten van Slompie.


Hallo @Slompie, bedankt voor je bericht!

Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. Ik heb daarom gelijk gekeken wat ik hierin voor je kan betekenen en kan je vertellen dat er recentelijk actie is ondernomen om deze persoon het adres te laten wijzigen. Het retoursturen van de post heeft dus geloond.

Ik verwacht niet dat het gebeurd, maar mocht je nou toch weer post ontvangen van deze persoon, trek dan gerust opnieuw aan de bel. Je hoeft de post dan niet retour te sturen; we pakken het dan via deze weg weer verder op. 


Nou, geweldig om te lezen. Dat had díe persoon zelf ook eerder kunnen bedenken, dat had iedereen een hoop frustraties gescheeld. Heb tot nu toe geen brieven meer gehad, dus daar ben ik wel blij om. In ieder geval bedankt, Denise_KPN en PeterG. In ieder geval nog fijne dagen gewenst.

 

Groeten van Slompie.


Goedemiddag. Het is een tijdje rustig geweest, maar vandaag  26-01-2021 Lagen er alweer 2 envelopes van díe desbetreffende persoon op mijn deurmat, vanuit Groningen. Ik weet dat Groningen over Mobiel telefonie gaat, maar nogmaals ik heb geen telefonie via jullie. Dus doe hier in godsnaam wat mee? Want ik vertik het nu om weer naar díe postbus van post.nl te lopen, om díe brieven retour te sturen. Díe persoon komt er wel lekker mee weg zo, nogmaals, ik heb alleen tv en internet bij jullie. Díe persoon is in mijn ogen wel degelijk een oplichter, wat hij of zij verdomd het om zijn of haar gegevens te wijzigen waar jullie om hadden gevraagd. En nu kappen met díe onzin, maakt me niet uit wie óf wát, dit is pure laster.


KPN.

Zijn jullie dan zo naïef om mensen een abonnement bij jullie af te laten sluiten, en díe persoon een willekeurige adres op te laten geven, zonder te controleren of díe persoon daadwerkelijk wel op dat adres woont? Jullie hadden ook mijn Gemeente kunnen contacteren, of díe persoon hier echt wel ja óf nee op dit adres woont, dan hadden jullie kunnen zien dat het hier maar een ééns persoons huishouden is met de juiste naams gegevens. En volgens mij is dit ook nog ééns behoorlijk strafbaar om zo met persoons gegevens om te gaan. De rest van mijn laatste klacht kunnen jullie zien op klachtenkompas. Het schijnt dus doodeenvoudig bij jullie te zijn om een abonnement af te sluiten, plus een vals adres op te geven, om zo onder je verplichtingen vandaan te komen, wat het ook mogen zijn. Dus dit had ook de buren naast mij kunnen treffen. Als je een abonnement afsloot vroeger, dan moest je een Document nummer van een geldig paspoort overleggen. Maar goed, dit is wát ik er van vind, en dan kunnen jullie mij misschien wel één lastig patroon vinden, maar tig keer naar díe postbus moeten lopen is zo leuk, met COPD in je donder. Laat dit in ieder geval een les zijn voor jullie, dat je mensen éérst screent voordat er wordt over gegaan op een abonnement. 

 

Admin: bericht verplaatst naar eigen topic


Wat is het probleem? Is er iets fout gegaan?


Wat is het probleem? Is er iets fout gegaan?

Hallo @Nick83 , dat lijkt me duidelijk, @Slompie krijgt KPN- post voor iemand anders op zijn adres en heeft er geen zin meer in, gezien zijn/haar ziekte, steeds weer naar de brievenbus te moeten.

 

 


Nou, mijn bericht lijkt mij deze ochtend toch zeer duidelijk. Ben al vanaf December vorig jaar bezig. Ze doen er in Groningen klaarblijkelijk niks mee. Een kleine voorbeeld, mijn huisgenoot is in 2018 overleden, maar begin januari dit jaar kreeg ik post van PayPal op haar naam hier in de brievenbus, nou!! Ik stuurde díe 2 brieven retour naar hun met de mededeling op de envelope retour afzender persoon overleden, en het was verders oké, dus het kan dus wel.Ik heb ook bij klachtenkompas vermeldt dat ik dan ook een email wil ontvangen, waarin staat dat ik díe post daadwerkelijk mag negeren, wat Denise hier op de Forum mij heeft geschreven. Zij is trouwens van de KPN, En had dit ook geregeld. Ze had díe persoon zelfs benaderd, en of díe persoon zijn of haar gegevens even wilde veranderen. Kijk, wettelijk heeft de KPN wat mij betreft geen poot om op te staan, uitgaande van het feit dat mijn gegevens niet stroken met de gegevens van díe persoon, zoals klant en bank gegevens, en sowieso zit ik Bij Vodafone, met mijn mobiel telefonie. Ook gaat bij mij alles automatisch via de bank. Nogmaals jullie service omtrent producten zoals TV + Internet heb ik niks over te klagen, maar doe hier wat mee, en screen mensen. Want ik mag er toch van uit gaan dat die brieven díe ik hier krijg op mijn adres, niet bepaald liefdesverklaringen zijn ván de KPN. Denise had mij al trouwens verteld dat ik díe brieven kon negeren hóór, en als ik dan toch weer post zou krijgen, dan moest ik jullie alleen weer contacteren, en dan zou zij deze casus gewoon weer oppakken gisteren lag er trouwens weer een brief op de deurmat, nou, je word er wel doodziek van, maar ik vertik het om díe brieven weer retour naar Groningen te sturen. 


Ben mister Bean niet :grinning::grin:


Ik neem aan dat je eerder deze hebt geretourneerd met de melding '’persoon niet bekend op dit adres'’. Of '’woont niet op dit adres'’.

Maar goed, de persoon is a.h.g.i. op de hoogte dat zijn correspondentie-adres niet hetzelfde is als het aansluit/factuur-adres.

Dus kan je de brieven direct '’doorsturen'’ naar het ronde archief lijkt mij.

Overigens krijg ik nóóit papieren post van KPN, dus in mijn optiek sowieso apart. Of zijn het de facturen?


Goedemiddag PeterG.

De aller eerste keer ik meen eind november begin december vorig jaar kon ik in mijn post.nl app zien dat er post van de KPN onderweg was naar mij. Maar wat was nou het geval, mijn achternaam begint met ( Van Den ) En van die persoon met ( Van Der ) Dus toen ik die des betreffende brief kreeg, maakte ik per ongeluk die enveloppe gedeeltelijk open, totdat ik er te laat achter kwam dat het niet om mij ging, maar om een ander persoon, ik heb het toen wel in de chat aan jullie klantenservice aan gegeven hóór, maar die medewerker zei alleen dat dit altijd per ongeluk kan gebeuren. Dat was dus de eerste brief die ik retour naar Groningen heb gestuurd. Het is ook niet raar hoor, want ik krijg incidenteel wel vaker reclame van de KPN, ondanks dat ik alles online doe via jullie, met Ziggo kreeg ik vroeger ook evengoed reclame post met aanbiedingen. Maar wat ik wel kon zien was, dat de Klantennummer niet klopte, en dat het BUNQ Bank betrof en uiteraard een gele acceptgiro. Nou, sowieso heb ik de ING Bank, en mijn Klantennummer is ook anders. Mobiel heb ik tot eind oktober 2019 bij jullie wel gehad, maar netjes opgezegd, ik kreeg van jullie zelfs nog geld retour op mijn rekening, omdat ik dat van KPN mobiel nog tegoed had. Tja, Ik had zowel jullie als zowel Vodafone, dus heb ik de keuze gemaakt voor Vodafone, daar 2 abonnementen mij toch een beetje teveel leken. En bij jullie had ik wel alleen KPN mobiel bellen, dus geen internet, kreeg geloof ik 5 euro korting bij jullie, maar heb ook zoiets bij Vodafone. 

 

Dus als ik het goed begrijp, hebben jullie die persoon dat toch kunnen bereiken? Nou, dat zou fantastisch zijn. Ja qua het retour zenden heb ik precies gedaan zoals het moet, zelfs via word uitgeprint en transparante tape gebruikt, zodat het goed zichtbaar bleef. Ik heb zeker 8a9 van die enveloppes retour gestuurd, naar KPN Groningen, en dan heb ik die 2 die ik hier nog heb liggen er nog niet bij opgeteld. PeterG wat raad jij mij aan? Die 2 dan nog a.s. maandag even op de bus doen, en dan zand erover? Ik lees het advies hier wel van je, en als het goed is, krijg ook nog advies via Klachtenkompas, wat betreft die brieven. Maar ga nou na PeterG, als het om mij had gegaan, dan had de KPN  mij toch ook van Internet als zowel TV afgesloten, want dan zijn providers onverbiddelijk, dan gooien ze alles er uit, totdat je betaald hebt. 

 

Oké! Misschien dat ik nog wat zie hier wat betreft reactie/advies, en anders wens ik jullie allemaal nog een fijn weekend, ik hoop dat het gesodemieter ook gauw afgelopen is met die Covid19, zou toch voor iedereen ook hier op de Forum een verlossing zijn. 

 


Hallo @Slompie 3 topics openen over hetzelfde onderwerp is niet handig en verwarrend, je wordt er ook niet sneller mee geholpen.

 


dan heb ik die 2 die ik hier nog heb liggen er nog niet bij opgeteld. PeterG wat raad jij mij aan?

Met dank aan @JanD  voor het wijzen op meerdere topics.

Zie reactie van moderator Denise in je eerdere topic!

Denise schreef:

Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. Ik heb daarom gelijk gekeken wat ik hierin voor je kan betekenen en kan je vertellen dat er recentelijk actie is ondernomen om deze persoon het adres te laten wijzigen. Het retoursturen van de post heeft dus geloond.

Ik verwacht niet dat het gebeurd, maar mocht je nou toch weer post ontvangen van deze persoon, trek dan gerust opnieuw aan de bel. Je hoeft de post dan niet retour te sturen; we pakken het dan via deze weg weer verder op. 

Alleen melden, nu gedaan door DIT topic, is dus voldoende! ( @Denise_ )


Hallo @Slompie 3 topics openen over hetzelfde onderwerp is niet handig en verwarrend, je wordt er ook niet sneller mee geholpen.

 

Ja maar ik mag toch aan nemen dat tig keer naar de brievenbus lopen ook niet handig is voor KPN. Ik creëer dit niet. Ik beoefen ook liever een andere hobby. Ik heb anderen hier anders niet over horen klagen. Eerlijkheid word hier dus klaarblijkelijk niet gewaardeerd door sommige mensen. PeterG alsnog een fijn weekend gewenst. En trouwens, dan moet de KPN maar reageren, dan was dit allemaal niet nodig geweest. Bye Bye.