Skip to main content

Hoi,

 

Sinds vorige week een nieuwe sim en abbo. maar krijg toestel niet werkend als zou moeten.

is een Xiaomi 9lite het lijkt of ik nu beperkt G4 heb, toestel heeft altijd prima gewerkt.( via oude provider)

Nu kan ik b.v wel krant lezen maar geen bol.com.

Wel whats-app maar geen kpn tv app en mijn kpn of inloggen bewaking camera's thuis.

Opnieuw opstarten toestel en apps verwijderen en opnieuw installeren maakt geen verschil.

ik kom er niet uit geen instellingen die hier iets aan veranderd, heb ook paar anderen apn adressen geprobeerd.

Het bereik lijkt gewoon goed en maakt ook niet uit waar ik ben, zonder wifi werkt bijna niets.

 

hoor graag hoe ik ik dit kan oplossen.

 

groet Roy

Hoi,

 

Is opgelost weet niet voor hoe lang, want werkt nu met APN portalmmm.nl .

Is er een betere APN optie, want ik lees dat deze al wat verouderd is.

 

m.v.g

Roy


@wieisdiemens Hi Roy, fijn om te lezen dat je intussen al iets verder gekomen bent.

Het is inderdaad goed om de internetinstellingen in je toestel te controleren. Onze Toestelhulp helpt je er stap voor stap doorheen. De APN die we aanraden is ‘internet’.


Hoi Alexandra,

Weet ik dat was de standaard instelling, maar dan werken dus meeste  aps en sites niet.

Als je mijn 1e bericht had gelezen, geef ik dan ook aan.

Mijn toestel staat ook niet bij toestel hulp, en bij alle Xiaomi toestellen is de APN"internet".

Dus dat was ook geen hulp, ik vraag in 2e bericht of er nog een andere APN is .

Omdat ik weet dat ik nu een oude APN gebruik.

 

Met vriendelijke groet 

 


@wieisdiemens 

Ik vermoed dat je toestel niet goed omgaat met IPV6 adressen.

IPV6 is de opvolger van IPv4 internet adressen. Zover ik weet is kpn op dit moment de enige Nederlandse mobiele operator die via apn internet IPV6 ondersteund. Dit is waarschijnlijk de reden dat het bij je oude provider wel werkte, want dan kreeg je toestel een IPv4 adres om het internet op te gaan.

Ik ga er vanuit dat je toestel op Android draait. Je kunt in je apn instellingen van apn internet het apn-protocol van IPv4/IPv6 naar IPv4 zetten. Dan krijgt je toestel een IPv4 adres toegewezen.

Of je blijft apn portalmmm.nl gebruiken deze ondersteund geen IPv6 adressen alleen IPv4 adressen. 


Hoi Neville,

Geprobeerd maar helaas werkt met APN's internet of advancedinternet ook niet met enkel IPv4 ingeschakeld .

Weet niet of dit beter is als portalmm.nl , maar KPN4G.nl werkt ook.

M.v.g


@wieisdiemens 

Vreemd. Dat het niet werkt met apn advancedinternet. Met deze apn zit je toestel direct aan het internet en worden er publieke IPv4 adressen gebruikt. Ik zou niet direct apn advancedinternet adviseren je batterij loopt sneller leeg dan met apn internet of portalmmm.nl. Met apn internet of portalmmm.nl zit je toestel achter een kpn firewall.

Volgens mij zijn apn portalmmm.nl en kpn4g.nl hetzelfde. Allebei hebben privé IPv4 adressen.

Kun je misschien een screenshot maken van je apn internet instellingen? Normaal gesproken kun je bij een Android toestel apn-protocol op IPv4 zetten, zodat je met apn internet een IPv4 krijgt in plaats van een IPv6 adres.

Dan zijn apn portalmmm.nl en internet namelijk hetzelfde. In het geval van IPv4.

Misschien een stomme vraag. 😉 Maar toen je apn internet aanpaste naar IPv4 heb je toen je verandering opgeslagen en daarna je toestel in flight mode aan en uitgezet?

 

Ik gebruik zelf een Samsung S21. Dit zouden de apn internet instellingen moeten zijn om alleen een IPv4 adres te krijgen. Zie screenshots.

 

 

Ik hoor graag van je. 

 


Hoi Neville,

 

Heel erg bedankt voor je hulp.

Ik snap niet helemaal hoe maar het werkt nu wel, zal aangeven wat ik gedaan heb.

 

ik had eerst APN nog een keer aangepast naar internet, en enkel IPv4 aan en opgeslagen.

zonder verandering , maar toen zag ik op jouw print screen bij Verificatietype PAP staan.

 

stond bij mij op “Geen” zoals ook volgens toestel hulp zo stond aangegeven.

Heb ook die instelling aangepast, alles werkte meteen zo als het hoort.

 

Wat ik niet begrijp is, als ik nu Verificatietype nu weer op Geen zet blijft alles gewoon werken .

Nu heb ik geen idee hoe dit werkt, en probeer maar wat.

Word de verificatie maar eenmalig gebruikt ?

Als ik nu IPv6 aanzet is het wel weer afgelopen, dus dat is zo als je verwachte

(En heb Wifi natuurlijk uitgezet , had eerder ook geen vliegmodus aan staan)

 

Ik ga er maar van uit dat dit nu blijft werken, bedankt !!

 

met vriendelijke groet

 

 


Fijn dat het werkt.

Ik denk dat verificatietype PAP niet gebruikt wordt. Vraag mij niet waarom het bij mij op PAP staat... Ik heb het bij mij nu op Geen staan en het blijft werken.

Ik verwacht nu ook dat het voor jou blijft werken.