Skip to main content

Ik heb een abonnement met alleen belminuten en sms, maar toch krijg ik ineens kosten voor MB's in het buitenland. Ik heb de dataroaming al uit gezet, maar er komen nog steeds kosten bij. In Nederland kan ik gewoon internet niet op, omdat dat niet in mijn abonnement zit. Dan moet dat in het buitenland toch ook zo zijn?!?

Dus je hebt "Mobiele gegevens" uit staan op jouw telefoon?


Hallo @Gudd , nog een misverstand uit de weg helpen, internet werkt altijd, zij het met zeer lage snelheid, ook al heb je geen bundel, geschikt om een mailtje te versturen of zo.

 

 


Ja, mobiele gegevens staat uit

 


Hallo @Gudd , nog een misverstand uit de weg helpen, internet werkt altijd, zij het met zeer lage snelheid, ook al heb je geen bundel, geschikt om een mailtje te versturen of zo.

Dat is niet het geval, als je "Mobiele gegevens" uit hebt staan dan mag er geen eurocent aan data verbruikt worden.


Ja, mobiele gegevens staat uit

Dan mogen er absoluut geen kosten voor Internet in rekening gebracht worden.

Kan je eens een screenshot posten van die MB's die in rekening gebracht worden?

Overigens is bij mij een paar jaar terug in Zuid Afrika ook een paar eurocent in rekening gebracht terwijl "Mobiele gegevens" uit stond.


Extra kosten voor internet:

 


Internet en sms (waaronder 3 sms om in te loggen op mijn KPN account om de klantenservice te zoeken)

 


Ik hoop dat er snel een moderator van kpn zal reageren om hier in te duiken want die €55,19 zou absoluut niet mogen mits "Mobiele gegevens" uit staat.

Daarnaast vind ik het van de zotte dat de tweestapsverificatie geld moet kosten.

Ik heb al meerdere keren verzocht om de ondersteuning van authenticator apps voor de tweestapsverificatie i.p.v. alleen maar via sms. Ik hoop dat kpn hier nog voor de zomervakantie werk van zal maken.


Hallo @Gudd , nog een misverstand uit de weg helpen, internet werkt altijd, zij het met zeer lage snelheid, ook al heb je geen bundel, geschikt om een mailtje te versturen of zo.

Dat is niet het geval, als je "Mobiele gegevens" uit hebt staan dan mag er geen eurocent aan data verbruikt worden.

Hallo @wjb , dat klopt, maar ik reageerde op het feit dat @Gudd schreef dat hij geen databundel had.

 


Ik hoop het ook. Ik vind het vooral vreemd dat ik in Nederland nooit kosten heb voor MB's, omdat dat gewoon niet in mijn abonnement zit en dat dit in het buitenland ineens wel actief is.


Ik hoop het ook. Ik vind het vooral vreemd dat ik in Nederland nooit kosten heb voor MB's, omdat dat gewoon niet in mijn abonnement zit en dat dit in het buitenland ineens wel actief is.

En dat is dus waar @JanD het over had, bij elk kpn abonnement zit onbeperkt Internet echter tegen lage snelheid. Dat is waarom het cruciaal is om "Mobiele gegevens" uit te zetten als je naar landen buiten de EU reist. Nogmaals, ik neem aan dat "Mobiele gegevens" bij jou ook uit staat.


Ja, we hebben na de eerste melding van kosten gedubbelchecked dat het uit staat. Maar ik vind het vreemd dat ik kosten in rekening gebracht kan krijgen voor een product dat ik niet afneem. Ik heb bewust een abonnement met alleen telefoon en sms en 0 MB.


Ja, we hebben na de eerste melding van kosten gedubbelchecked dat het uit staat. Maar ik vind het vreemd dat ik kosten in rekening gebracht kan krijgen voor een product dat ik niet afneem. Ik heb bewust een abonnement met alleen telefoon en sms en 0 MB.

Dat is niet vreemd, dat is zelfs fout mits "Mobiele gegevens" uit staat en dat is, volgens jou, dus ook het geval. 

Laten we de reactie van een moderator maar even afwachten.

Wel ben ik benieuwd wat voor een mobiele telefoon je gebruikt (merk en type) en of de "slimme" netwerkwissel functionaliteit aan of uit staat.


Hoi @Gudd, 

Balen zeg die extra kosten. Maar deze kunnen inderdaad komen omdat er altijd internet mogelijk is zoals JanD al aangaf. Roaming uitzetten is niet genoeg. Ook mobiele data moet dan uitgezet worden. 

Ik kan echter niet zien waaraan data is opgegaan, enkel wanneer en hoeveel. Mag ik eens meekijken? Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Kijk ik meteen ook mee naar de sms'jes.

 

Ja, mobiele gegevens staat uit

Dan mogen er absoluut geen kosten voor Internet in rekening gebracht worden.

Kan je eens een screenshot posten van die MB's die in rekening gebracht worden?

Overigens is bij mij een paar jaar terug in Zuid Afrika ook een paar eurocent in rekening gebracht terwijl "Mobiele gegevens" uit stond.

 

Als er nog actieve sessies zijn terwijl je Mobiele gegevens uitzet, dan kunnen deze blijven doorlopen. Mijn tip bij deze wijzigen. Zet altijd het toestel uit en weer aan. Dan worden al deze sessies gestopt. 

Â