Skip to main content

heb sms gekregen dat ik voor 12 maart contact moet opnemen met 088_7751021 van kpn omdat mijn telfort nummer anders vervalt . Klopt dit wel .is het soms oplichterij . Vertrouw het niet .

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Jan 10, welkom op het forum.
Dit is inderdaad een nummer van ons en dus ook geen phishing. Dit vertelde mijn collega je een maand geleden ook in dit topic. Ik kijk graag even met je mee wat er speelt!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo @Jan 10 

Het nummer 088-7751021 wordt inderdaad gebruikt door KPN.

Dit zijn de veelgebruikte telefoonnummers verkoop en campagnes (link naar KPN website).

Heb je soms nog een Telfort simkaart? Ik vermoed dat het dan de bedoeling is om jouw simkaart gratis te vervangen door een KPN simkaart. Deze biedt toegang tot de (nieuwe) technieken zoals VoWIFI (bellen via WiFi), VoLTE (bellen via 4G) en het nieuwe 5G netwerk.

Jouw Telfort nummer gaat volgens mij niet zomaar vervallen, maar bepaalde functies zijn mogelijk niet (meer) beschikbaar.


Gedaan


@Jan 10 op de gegevens uit je profiel kan ik geen KPN/Telfort abonnement vinden. Kan het zijn dat deze misschien (nog) op een ander adres staan?
Kun je ook je mobiele nummer toevoegen aan je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Nummer toegevoegd


Ook dit nummer kan ik niet terugvinden bij de particulere KPN abonnementen of prepaid nummers, gezien je nog twee dagen hebt kun je het beste even bellen met het eerder genoemde nummer 0887751021


Hoi @Jan 10, welkom op het forum.
Dit is inderdaad een nummer van ons en dus ook geen phishing. Dit vertelde mijn collega je een maand geleden ook in dit topic. Ik kijk graag even met je mee wat er speelt!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ik werd ook gebeld door dit nummer, neem op, en hoor iemand op de achtergrond in zuidelijk accent zeggen "wa, heddie dat echt gezegd?" 

Daarna werd het stil en toen heb ik maar opgehangen. Willen jullie alsjeblieft geen zaken doen met dit soort amateuristische clubs, mij niet in het weekend in de ochtend bellen, en een mogelijkheid geven om me af te melden voor dit soort gesprekken zonder dat ik eerst hoef op te nemen?

Toen ik klant was bij Vodafone had ik nooit last van dit soort ongein en het zou zelfs een reden zijn om weer terug te switchen. Neem dit serieus en doe hier iets aan aub!


Beste KPN, 

als ik google op dit genoemde telefoonnummer 088-7751021, dan beland ik op dit forum waarop staat dat het nummer toebehoort aan KPN.

Ik ben door dit nummer de afgelopen 2 maanden al 10 keer gebeld ongeveer. Als ik opneem, is het 2 seconden stil en dan wordt opgehangen. Ik heb het nummer geblokkeerd en vervolgens wordt ik na een tijdje gebeld met het nummer 088-7751024 en gebeurt hetzelfde.

KAN DIT STOPPEN???

 


Update: later nog eens gebeld, toen vroeg men of ik tevreden was met m'n aansluiting. Daarna wilde men me KPN Compleet aansmeren. Aangegeven geen interesse te hebben (Ziggo is véél sneller op mijn adres), er zou een bandje komen met mogelijkheid me af te melden voor commerciële telefoontjes maar verbinding werd meteen verbroken.

Een paar dagen later werd ik wéér gebeld, met dezelfde vraag. Aangegeven dat ik een paar dagen eerder al aangaf geen interesse te hebben en gevraagd om me echt nu uit dat systeem te halen voordat de verbinding wordt verbroken.

Benieuwd of ik nu nog word gebeld. Maar nogmaals de oproep aan KPN om niet met dit soort amateuristische partijen in zee te gaan. Ik heb volgens mij ook aangegeven geen telefonisch contact over aanbiedingen te willen, vind het vervelend. Mijn vorige provider viel me hier nooit mee lastig.


@EenRuud en @Ralfdh, bedankt voor jullie feedback! 
Ik kan me goed voorstellen dat jullie hier niet vrolijk van worden!

Voorheen kon je je hiervoor inschrijven bij het bel-me-niet register maar over twee weken houdt deze op met bestaan.
In dit specifieke geval kun je het beste een beroep doen op je recht van verzet.
 

Recht van verzet

Indien u staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register, mag u toch nog gebeld worden door bedrijven of organisaties waar u klant van bent, of waarvan u klant geweest bent. Tevens mag u nog gebeld worden indien u gevraagd hebt om een telefoongesprek, bijvoorbeeld bij een offerte aanvraag of enquête.

Tijdens elk telemarketinggesprek hebt u echter wel de mogelijkheid om gebruik te maken van uw recht van verzet. Dit betekent dat u tijdens ieder ongevraagd telefoongesprek aan kunt geven dat u in de toekomst niet langer gebeld wilt worden door het bellende bedrijf of organisatie. Dit bedrijf of deze organisatie moet uw telefoonnummer direct uit alle eigen bellijsten verwijderen zodat u in het vervolg niet meer door hen gebeld wordt (tenzij u hier om heeft gevraagd).

Ook als u ingeschreven staat in het Bel-me-niet Register en u wordt gebeld door een bedrijf of organisatie waar u klant bent (geweest), kunt u dus gebruik maken van uw ‘recht van verzet’.  Het bedrijf of de organisatie die u belt moet u hierover informeren en dit desgewenst direct en kosteloos voor u regelen. Hierna mag u niet meer worden gebeld door het betreffende bedrijf of de organisatie (tenzij u hier om heeft gevraagd).

Mocht dit het niet oplossen of blijft men je nog steeds bellen dan ga ik er graag voor je achteraan natuurlijk.


@Thomas , bedankt voor de toelichting.

Hopelijk wordt er wel wat gedaan met de feedback. Ik verwacht wel wat professioneler gedrag. Hopelijk heeft de derde medewerker die ik aan de lijn kreeg in ieder geval netjes mijn "verzet" vastgelegd.