Skip to main content

Ik ontvang geen verificatiecodes van KPN op mijn AppleSE 2020.

Daardoor is onder andere aanvragen van e-Sim en aanpassen en toevoegen van een abonnement niet mogelijk.

De hier op het forum aangegeven mogelijke oplossingen heb ik al uitgevoerd…. Helaas werd het probleem daar niet mee opgelost.

 

 

Goedemorgen @MJruby en welkom hier op ons forum :)

Dat is natuurlijk niet zo praktisch dus goed dat je via deze weg aan de bel trekt. Ik kijk in dit geval graag eens met je mee om zo te achterhalen waarom jij deze verificatiecodes niet meer ontvangt; mag ik je daarom vragen om je forumprofiel voor me in te vullen en zou je een seintje kunnen geven zodra je dat hebt gedaan? Dan kan ik je klantdossier erbij pakken en vanuit daar verder kijken! 


Hoi @MJruby :)
Zuur dat het probleem nog steeds niet is verholpen. We hadden hier contact over via een PB; een nieuwe simkaart heeft niet voor een oplossing gezorgd. Kan het heel misschien zijn dat je bepaalde nummers hebt geblokkeerd in je iPhone? Onze technische dienst heeft hier natuurlijk ook al naar gekeken en zij kwamen tot de conclusie dat de berichten wel worden afgeleverd en dat je deze berichten op een ander toestel wel ontvangt. Daarom kom ik nu uit bij nummers die wellicht geblokkeerd zijn, ik kan niet zoveel anders meer bedenken!


M

Rank

Op het moment kan  ik melden dat het probleem niet is opgelost met de nieuwe simkaart.

Het blijft vreemd dat ik de berichtenservice zelfs niet kan benaderen ….**5005*7675*0031653131313#…. Werkt niet…


Uiteraard heb ik gecontroleerd of het kpn nummer toevallig geblokkeerd was. Dat was niet het geval. Ook heb toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dit bleek ook niet de oplossing. Kpn zegt dat het aan het Apple toestel ligt….. Apple zegt dat het probleem bij KPN ligt. Maar geen van beiden hebben de oplossing 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️


Uit de gespreksnotities van mijn collega's van de technische dienst begreep ik dat je deze verificatie sms'jes wel ontvangt als je je simkaart in een ander toestel doet. Dat betekent dat alle instellingen aan onze kant goed staan en dat het probleem zich echt op 'toestel niveau' lijkt te bevinden. Ook omdat wij kunnen zien dat de berichten wel worden afgeleverd. Dat maakt dit wel een lastige kwestie omdat Apple aangeeft dat je bij je provider moet zijn en wij alleen maar kunnen concluderen dat alles aan onze kant goed staat ingesteld. Ik ga kijken/bedenken of er nog iets anders kan zijn dat dit probleem kan veroorzaken @MJruby. Ik kom hier bij je op terug!


Dank je wel Jan .

Mogelijk is het probleem toch dat ik de berichtencentrale niet kan benaderen ???


Welk nummer gebruik je nu voor de berichtencentrale @MJruby?


0031653131313.

Ik denk dat het niet ingesteld staat …. Kan het nummer niet benaderen 🙈of instellen namelijk.


Goedemorgen @MJruby!

Kun je de sms instellingen eens doorlopen door deze link te openen? Ben even benieuwd wat er dan precies gebeurt. 


Volgens mij deed ik dat al eerder. Ik probeer het nogmaals.

ben op het moment niet in Nederland …wat moet ik vanuit Frankrijk invoeren? 


Wanneer ben je weer in Nederland @MJruby?

Ik denk dat we verder moeten kijken zodra je weer terug bent hier in Nederland. Samen met meerdere collega's hebben we hier nog eens naar gekeken maar wij kunnen oprecht geen verklaring vinden. Een tijdje geleden had je hier contact over met een collega van de technische dienst en deze geeft aan dat je de sms'jes wel ontvangt als je je simkaart in een ander toestel doet, klopt dat?


Ik heb inmiddels via je collega een nieuwe simkaart ontvangen en voor mijn vertrek uit Nederland ook geïnstalleerd. 
Als je mij aangeeft wat ik vanuit Frankrijk moet invoeren om de instellingen van de berichtencentrale te controleren en/of aan te passen dan kan ik dat nog proberen.

Anders wordt het inderdaad vervolgd als ik over een aantal weken terug ben in Nederland.


Weer terug in Nederland heb ik geprobeerd de stappen uit te voeren.

Het controleren van het nummer van de berichten centrale geeft al een foutmelding.

 


Goedemorgen @MJruby ,

Zelf heb ik dit ook even geprobeerd op mijn iPhone 12 mini maar ik krijg dan dezelfde melding als jouw screenshot, dat is in ieder geval niet de oorzaak dat jij geen verificatie sms'jes kunt ontvangen van KPN. Als jij een sms kunt sturen en de persoon naar wie jij die toe wilt sturen ontvangt deze, dan staat de berichtencentrale gewoon goed ingesteld en hoef je hier verder niet meer naar te kijken :)

Ik heb deze casus ook nogmaals aan meerdere mensen en afdelingen binnen de organisatie voorgelegd maar wij komen enkel en alleen tot de conclusie dat alle instellingen aan onze kant goed staan; wij kunnen zien dat je jouw berichten worden afgeleverd. Volgens mijn collega van de technische dienst die je hier een tijdje geleden over hebt gesproken, ontvang je de verificatie sms van KPN wel zodra je de simkaart in een ander toestel doet. Dan houdt het voor ons toch echt op ben ik bang, dan is het waarschijnlijk wel iets van een blokkade op toestel niveau. 


Inmiddels zijn we maanden verder en het probleem nog steeds niet opgelost.🤐🤬

Alle door jullie aangedragen stappen voor een oplossing heb ik doorlopen maar zonder resultaat.

Dit weekend heb ik een volledig nieuwe iPhone SE2020 ingebruikgenomen. 
De afgelopen dagen heb ik gebruikt om te proberen het nummer van de kpn berichtencentrale te controleren en in te stellen op het nieuwe toestel. Dat geeft foutmelding als in eerder bericht is aangegeven. Dezelfde foutmelding is er ook als ik mijn simkaart plaats in een oude IPhone 6 en 7 met software 15.6.1 .

Je collega geeft aan dat hij dezelfde foutmelding krijgt …. Persoonlijk vind ik dat een antwoord waar ik niets mee kan zolang het geen oplossing biedt.

Zit er niet iets fout in mijn sim instelling bij kpn ?

De vraag lijkt geen standaard vraag …. Dus mogelijk ligt de oplossing ook niet in de standaard antwoorden?!

Verder had ik tijdens 28 dagen Frankrijk ( zonder WiFi) een verbruik van 25 gb….. er zijn geen films gestreamd, niet gegamed en dergelijke 🤷🏻‍♀️😎.

Ook in dit geval bleven de meldingen van kpn over het beschikbare gedeelte van mijn bundel uit. De andere persoon die in Frankrijk kpn gebruikt ontvangt deze meldingen wel en had een aanzienlijk lager verbruik in dezelfde periode.

 

 

 

 


Hoi @MJruby en bedankt voor de terugkoppeling.

Kun jij wel gewoon sms berichten versturen en ontvangen? Ik vermoed het wel omdat je hier anders ook wel melding van had gemaakt vermoed ik. Als dat inderdaad het geval is, dan staat het nummer van de berichtencentrale goed ingesteld en hoef je hier verder niet naar te kijken. Ik gaf eerder inderdaad aan dat ik dezelfde (fout) melding te zien kreeg; ook ik kan gewoon sms berichten versturen en ontvangen wat betekent dat deze instellingen gewoon goed staan (ondanks die foutmelding, maar anders hadden zowel jij als ik geen sms berichten kunnen versturen en ontvangen). De instellingen aan onze kant staan echt goed, een tijdje geleden had ik een ticket voor je aangemaakt en naar aanleiding daarvan hebben ze toen contact met jou opgenomen. Volgens de gespreksnotitie die toen is gemaakt, gaf je destijds aan dat je wel verificatie sms'jes ontvangt op een ander toestel. Mijn collega heeft toen ook nogmaals alle instellingen nagekeken en kwam ook tot de conclusie dat die gewoon goed stonden. Als die niet goed stonden, zou je deze sms'jes ook niet ontvangen op een ander toestel. Eerlijk gezegd ben ik dus een klein beetje door mijn opties heen!


Vandaag uitgebreid gesproken met en advies gekregen van de servicedesk van Apple. Op twee manieren mijn telefoon gereset ( kostte weer een aantal uur). Ook dit geeft helaas geen oplossing van het probleem

Zoals eerder aangegeven ziet KPN dat er verificatiecodes en dergelijke door mij zijn aangevraagd. Jullie antwoord daarop is steeds dat er berichten naar mij zijn verzonden. Dat verzonden zijn zal ongetwijfeld kloppen.
Zoals je schrijft “Als die niet goed stonden, zou je deze sms'jes ook niet ontvangen op een ander toestel” Ook dat is getest, inmiddels worden ook daar geen meer berichten ontvangen. 

Tot op heden ontvang ik nog steeds geen automatische berichten van KPN via mijn sms.
Daardoor ontvang ik uiteraard ook geen configuratiesleutel.

Een nieuwe simkaart , een volledig nieuw toestel, diverse keren reset van telefoon naar fabrieksinstellingen hebben allemaal niet geleid tot de oplossing…….

Apple verwijst naar KPN…..KPN verwijst naar Apple …..voor mij voelt het als het beruchte kastje naar de muur verhaal.

Ondertussen ben ik degene die niet optimaal gebruik kan maken van bijvoorbeeld twee-staps verificatie van KPN. (Verzonden door andere bedrijven worden deze verificatie berichten WEL ontvangen).

Er zit ergens een probleem ...maar waar 🤷🏼...dat blijft vooralsnog de vraag.

GRAAG een oplossing….


Mjruby en ik zijn dezelfde persoon.
Door het, op advies, verwijderen en het opnieuw installeren van de MijnKPN app en mijn kpnID is het probleem ook niet opgelost.

Sterker nog nu kan ik mijn mobiele nummer niet meer toevoegen aan MijnKPN. Daarvoor moet immers een auth.sms ontvangen worden 🙈🙈😳.

De klantenservice gebeld ….de dame geeft aan dat zij mijn mobiele abonnement niet kan toevoegen…. Zij maakt nogmaals een ticket aan.

Hoe krijg ik mijn mobiele nummer toegevoegd als ik geen sms ontvang? Kan dat op een andere manier geregeld worden? 
 

Vandaag is er twee keer 20 minuten door een medewerker van Apple meegekeken naar de instellingen van mijn telefoon.
Alles is juist ingesteld volgens Apple.

Hieronder stuur ik een aantal foto’s van meldingen die ik krijg in MijnKPN. Aan de hand van die meldingen heeft Apple alle instellingen op mijn toestel nagelopen en geen foutieve instellingen vastgesteld.


 

……… wordt vervolgd 


Goedenavond, 

het werkt! Sms'jes komen nu wel binnen op mijn toestel🎉🎉🎉.

De oplossing ? 
Na voor de tigste keer alles te hebben nagelopen zag ik dat er veel “vertrouwde apparaten” in mijn account stonden. 
Alle oudere vertrouwde apparaten verwijderd….en dat bleek de oplossing.
Hierna kon ik via 1330 “info aan” inschakelen en sms’jes ontvangen.

Voor mensen met hetzelfde soort sms problemen…. Check je “vertrouwde apparaten” 😉😉.

 


 


Goedenavond, 

het werkt! Sms'jes komen nu wel binnen op mijn toestel🎉🎉🎉.

De oplossing ? 
Na voor de tigste keer alles te hebben nagelopen zag ik dat er veel “vertrouwde apparaten” in mijn account stonden. 
Alle oudere vertrouwde apparaten verwijderd….en dat bleek de oplossing.
Hierna kon ik via 1330 “info aan” inschakelen en sms’jes ontvangen.

Voor mensen met hetzelfde soort sms problemen…. Check je “vertrouwde apparaten” 😉😉.

 


 

Allereerst excuses voor de late reactie, ik ben net terug van vakantie en vandaag weer begonnen! Fijn dat je het probleem inmiddels hebt opgelost @Emjéruby, ik zal deze informatie ook onthouden want dit kan in de toekomst nog wel eens van pas komen. Ik ben dit in ieder geval nog nooit eerder tegengekomen maar ben echt blij dat het euvel uiteindelijk is verholpen en dat jij (o.a.) weer verificatie sms'jes kunt ontvangen!


Vandaag ontving ik bovenstaand bericht.

Helaas kan ik het forum account van MJruby niet meer benaderen. Noodgedwongen (zie eerder in deze casus) heb ik het account Emjéruby aangemaakt. Bij deze naam hoort ook een ander e-mailadres. Willen jullie de privé reactie via dat e-mailadres sturen aub?!