Skip to main content

Hallo,

sinds ik bij KPN een nieuw toestel heb gekocht (Samsung A52s), én mijn abonnement van Telfort naar KPN heb overgezet, krijg ik SOMS oproepen van anderen niet binnen. Zij krijgen dan meteen voicemail, met als eerste zin: ‘u bent verbonden met Telfort voicemail van...’. Dit is heel lukraak.

Ik heb al een nieuwe simkaart van KPN ontvangen. De nieuwste software gedownload, het toestel meerdere malen uit en aan gezet, en alle instellingen doorlopen. Nee, geen vliegtuigstand of niet storen. Nee, ook geen nummers die geblokkeerd worden.

Het is heel random welke nummers wel doorkomen en welke niet. Ik krijg pas een uur later een voicemailbericht. Ik zie ook niet in de oproepenlijst dat deze mensen mij gebeld hebben. Ik kan zelf WEL bellen.

Wat gaat hier mis???

Hoi @Sanneke11, welkom hier.

Dat is wel heel bijzonder en knap irritant. Je hebt dus al veel geprobeerd, maar zonder succes. Ik kan er alleen nog niet uithalen of je de simkaart al in een ander toestel hebt geprobeerd? Dan kunnen wij ook nog uitsluiten of het misschien in het toestel gezocht moet worden. Ik ben erg benieuwd. 


Hoe sterk is de ontvangst op je toestel?

Kan je boven zien, de streepjes klein tot groot. 

Staat bellen via 4G aan? Standaard staat dit aan dacht ik. 

 

Want ik ga ervan uit dat je gebeld worden bedoelt. 


Hallo Bart_Z,

Dat heb ik ook geprobeerd. Daar ervaar ik hetzelfde probleem...


Hallo Joop,

Dank voor je reactie. Ik heb vaak 2 streepjes, maar dan kan ik wel gewoon gebeld worden of zelf bellen. Ik heb bellen via wifi of bellen via 4G nu uitstaan, sinds gisteren.


Hallo Joop,

Dank voor je reactie. Ik heb vaak 2 streepjes, maar dan kan ik wel gewoon gebeld worden of zelf bellen. Ik heb bellen via wifi of bellen via 4G nu uitstaan, sinds gisteren.

 

Die kan je beter aanzetten, volgens mij.


In een ander toestel dus ook. Dan zit het in de aansluiting of simkaart, maar die is al vervangen dus dat is het ook niet. 

Merk je nu verbetering nu bellen over wifi uit staat? 

Zo niet, wil je dan jouw profiel voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik mee op onderzoek.


Ik denk dat het komt door bellen met Whatss-app.

Daar hebben wij ook wel eens problemen mee, als mensen ons via Whatss-app bellen.

 

Via het normale telefoonnummer, gaat het goed.

Dat is overigens ook mijn voorkeur.