Skip to main content
Vraag

Ik twijfel of ik mijn mobiele abonnement wil verlengen

• March 12, 2026
  • 5 reacties
  • 25 keer bekeken

Mijn vraag staat niet tussen de standaard vragen, maar ik zit in tweestrijd om mijn mobiel abonnemet bij kpn te verlengen, heb vorig jaar contact gehad met kpn over slechte signaal en 5g signaal en werd alleen maar rare opmerkingen terug gekoppeld, wat ik niet verwacht van KPN. Dat zijn van u moet het er maar mee doen of uw internet is snel genoeg. Wij hebben in de heel verweg 1 zendmast staan die het moet doen en dan werd er gezegt ja wij gaan niet uitbreiden en we willen geen kosten maken en de gemeente werkt ook niet mee blabla. Maar hoor juist in de omgeving dat mensen geen kpn meer nemen omdat de dekking heel zwak is, mobiel internet is niet meer stabiel. 

Naast KPN heb ik vanuit me werkt telefoon met vodafone gekregen en daar is het bereik veel beter, en ben van plan om over testappen en zou dat juist bij mee mensen adviseren in mijn omgeving, want kpn luisterd niet naar ons maar wil juist negatief in de media komen door een Radar of Cosumentenbond. 

Persoonlijk vind ik het jammer dat kpn naar 1 kant kijkt en dat zijn de aandeelhouders en de gebruikers mogen alleen maar dik betalen en wordt alleen maar duurder maar je krijgt er niks voor terug, want je moet als gebruiker je mond houden en dit accepteren. 

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 12, 2026

Hallo ​@Tower84 ,

Je moet uiteindelijk kiezen voor de provider die het best bij jou past. Je kunt jouw huidige nummer via een overstapservice meenemen naar een andere provider. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 12, 2026

Ik ben al zo lang klant bij kpn, maar je wordt koud weg gezet en dat is jammer. 

Ik heb deze reactie ook gehad van de klanten service, als het niet bevalt stap je toch over. Dan ben je zelf als provider iedereen aan het weg sturen met een probleem. Dat is vlucht gedrag als provider. 

Het duurt voor mij maar even, maar dan meld ik iedereen in mijn omgeving dat ze beter kunnen overstappen, dan ben je wel klanten minder. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 12, 2026

De reactie van de medewerker is misschien niet correct geweest maar het verhaal klopt wel. Een nieuwe mast plaatsen klinkt eenvoudig maar dat is het natuurlijk niet. De kosten lopen al snel op naar een paar ton. En het is vergunningplichtig dus de gemeente heeft het laatste woord. Om kpn de schuld te geven is wel kort door de bocht.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 12, 2026

Waarom kan een andere provider dan meer als 3 zenders neer zetten en kpn heeft maar 1 in de buurt. Het probleem is dat kpn is verandwoordelijk voor de verbinding niet de gemeente, ze moeten met de gemeente in braad hier over, aangezien alles straks via het mobieltje geregeld moet worden. Wie moet ik dan de schuld geven mij zelf, ik heb jaren lang betaald voor kpn en ik zit dat het niet meer voor de kwaliteit gaat maar voor de kwantiteid, het werkt toch dus niet zeuren metaliteid. Dus als ik niet bij kpn aan kan kloppen bij wie dan wel? vertel het mij maar. Gemeente stuurd met door naar KPN.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 12, 2026

Voor kpn is het kosten/baten aspect ook belangrijk. Als de kosten hoger zijn dan dat het oplevert gaat het feest gewoon niet door. Maar wat houd je tegen om over te stappen?