Skip to main content
Vraag

Ik twijfel of ik mijn mobiele abonnement wil verlengen

• March 12, 2026
  • 17 reacties
  • 89 keer bekeken

Mijn vraag staat niet tussen de standaard vragen, maar ik zit in tweestrijd om mijn mobiel abonnemet bij kpn te verlengen, heb vorig jaar contact gehad met kpn over slechte signaal en 5g signaal en werd alleen maar rare opmerkingen terug gekoppeld, wat ik niet verwacht van KPN. Dat zijn van u moet het er maar mee doen of uw internet is snel genoeg. Wij hebben in de heel verweg 1 zendmast staan die het moet doen en dan werd er gezegt ja wij gaan niet uitbreiden en we willen geen kosten maken en de gemeente werkt ook niet mee blabla. Maar hoor juist in de omgeving dat mensen geen kpn meer nemen omdat de dekking heel zwak is, mobiel internet is niet meer stabiel. 

Naast KPN heb ik vanuit me werkt telefoon met vodafone gekregen en daar is het bereik veel beter, en ben van plan om over testappen en zou dat juist bij mee mensen adviseren in mijn omgeving, want kpn luisterd niet naar ons maar wil juist negatief in de media komen door een Radar of Cosumentenbond. 

Persoonlijk vind ik het jammer dat kpn naar 1 kant kijkt en dat zijn de aandeelhouders en de gebruikers mogen alleen maar dik betalen en wordt alleen maar duurder maar je krijgt er niks voor terug, want je moet als gebruiker je mond houden en dit accepteren. 

17 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 12, 2026

Hallo ​@Tower84 ,

Je moet uiteindelijk kiezen voor de provider die het best bij jou past. Je kunt jouw huidige nummer via een overstapservice meenemen naar een andere provider. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2026

Ik ben al zo lang klant bij kpn, maar je wordt koud weg gezet en dat is jammer. 

Ik heb deze reactie ook gehad van de klanten service, als het niet bevalt stap je toch over. Dan ben je zelf als provider iedereen aan het weg sturen met een probleem. Dat is vlucht gedrag als provider. 

Het duurt voor mij maar even, maar dan meld ik iedereen in mijn omgeving dat ze beter kunnen overstappen, dan ben je wel klanten minder. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 12, 2026

De reactie van de medewerker is misschien niet correct geweest maar het verhaal klopt wel. Een nieuwe mast plaatsen klinkt eenvoudig maar dat is het natuurlijk niet. De kosten lopen al snel op naar een paar ton. En het is vergunningplichtig dus de gemeente heeft het laatste woord. Om kpn de schuld te geven is wel kort door de bocht.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2026

Waarom kan een andere provider dan meer als 3 zenders neer zetten en kpn heeft maar 1 in de buurt. Het probleem is dat kpn is verandwoordelijk voor de verbinding niet de gemeente, ze moeten met de gemeente in braad hier over, aangezien alles straks via het mobieltje geregeld moet worden. Wie moet ik dan de schuld geven mij zelf, ik heb jaren lang betaald voor kpn en ik zit dat het niet meer voor de kwaliteit gaat maar voor de kwantiteid, het werkt toch dus niet zeuren metaliteid. Dus als ik niet bij kpn aan kan kloppen bij wie dan wel? vertel het mij maar. Gemeente stuurd met door naar KPN.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 12, 2026

Voor kpn is het kosten/baten aspect ook belangrijk. Als de kosten hoger zijn dan dat het oplevert gaat het feest gewoon niet door. Maar wat houd je tegen om over te stappen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2026

Nou ja, als ik het zo hoor kan ik beter weg bij kpn, want je blijft een klant, en een klant moet zijn mond houden en betalen. Maar waarvoor ik betaal en wat ik krijg staat scheef. 

Maar goed ik laat het hier bij, want ik merk dat ik ook hier je beter weg kan zijn bij kpn dan dat ze je willen houden. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 12, 2026

Op het forum helpen klanten elkaar en ik ben dus gewoon een klant. Dit is geen klantenservice. Maar waarom zou je blijven als het niet bevalt? De kans dat er de eerstkomende 2 jaar een extra mast komt is nihil. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2026

Of je hebt het niet gelezen, maar jij bent alleen maar bezig mij te motiveren om weg te gegaan. Als je in In een STAD woont dan heb je volledig bereik., Ik mag blij zijn dat ik 1 a 2 streepjes heb. Daar heb ik last van. Maar ik betaal me wel voor 5g maar krijg het niet, dat wil ik er mee zeggen en kpn zegt van ja je betaald maar lekker. Ik zit nu 20 jaar bij kpn maar zo als nu hoe ze zijn tegen de gebruikers vind ik schandalig.  Maar goed blijkbaar mag ik mijn mening niet kwijt en moet ik me mond houden. 

Ik zal wel van deze communitie af want je mag niks meer zeggen over kpn. 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 12, 2026

Ervaar hier qua bereik hetzelfde hoor, op veel plekken waar ik vaak kom of traag internet of alleen maar satelliet (als in alleen noodoproepen).  Ik zou ook niet weten waar je dit bij KPN zelf kan melden, maar ik overweeg ook verder te kijken. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 12, 2026

Beste ​@Tower84 je maakt een denkfout, je betaalt niet voor 5G of 4G of 3G of 2G , maar je betaalt voor een mobiele verbinding en die kan op diverse plaatsen beter of slechter zijn dan gemiddeld, het blijven tenslotte draadloze verbindingen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2026

Daar waar ik woon is het nog slechte dan gemiddeld, maar goed ik ga hier niet meer verder want blijkbaar ben ik het probleem en zou ik het moeten accepteren hoe het allemaal werkt.  Het is toch ongekend dat wij in 2026 nog steeds moeten zoeken naar een goeie verbinding. Ik haal bij Vodafone 300mb/s en bij kpn maar 10 mbit/sec terwijl ik me scheel betaal voor zoals er wordt gezegt een draadloze verbinding, en dit heb ik als ik binnen als buiten sta. Leg mij dan maar eens uit. Moet ik voor een goeie verbinding dan maar richting de mast met de fiets/auto om nog iets te kunnen zien? of moeten we maar weer abonnementen maken met of zonder 2 t/m 5g want ja thuis heb je wifi dus waarom heb ik het nodig. We gaan terug in de tijd.. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 12, 2026

Beste ​@Tower84 heb je op je mobiel VoWifi wel geactiveerd, die verbetert het bereik binnenshuis.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 12, 2026

In huis gebruik je neem ik aan wifi. Voor internet. 

Maar veel telefoons ondersteunen ook Bellen via Wifi, dat staat letterlijk zo bij de knop op mijn toestel. 

Als je dat laatste aan hebt kan de mast omwaaien maar kun je de telefoon thuis nog volledig gebruiken. 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 12, 2026

Als je dat laatste aan hebt kan de mast omwaaien maar kun je de telefoon thuis nog volledig gebruiken. 

Hangt er vanaf hoe de mast valt, als die goed valt met de bedrading nog werkende kan je best een dikke spurt krijgen 😉.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2026

Ik heb binnen huis wifi al aan staan. Maar lost het probleem niet op !

Als ik verder in de wijk sta heb ik niks er aan. En internet is bedroefend als je iets moet opzoeken en 2 t/m 5G is bedroefend.  krijg zelfs af en toe een E in beeld, maar goed gelukkig is er wifi. 

Ik heb dit ook gemeld bij de servicedesk van kpn maar daar wordt alleen maar gezegt je moet het er mee doen en dan maar thuis op de wifi. 2026 en buiten huis slecht verbinding tot je in de bewoonde wereld bent zoals een grote centrum of stad, want daar heb je wel alles. En kom nu niet aan van nou dan gaat u daar wonen, nee waarom zou ik. Waarom zou het daar wel om de zoveel meter een mast staan en buiten de stad wordt het moeilijk gedaan. Maar goed zal het allemaal niet begrijpen. 

• March 12, 2026

Als je met een ander netwerk beter bereik hebt is de keuze heel simpel. Het is hoe dan ook wel vreemd waar ik woon zit aan één kant een industrieterrein waar KPN de slechtste dekking heeft en aan de andere kant van dezelfde plaats op een ander industrie terrein is het juist Vodafone die het slechtste bereik heeft. En de grap is ze delen dezelfde masten kortom hoe dat kan geen idee.

Het vervelende is dus dat 2G wat een beter en verder bereik heeft dan 5G wordt afgebouwd terwijl voor dezelfde 5G meer opstelpunten nodig zijn voor dezelfde dekking.

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 12, 2026

Je kunt eventueel even op op deze link kijken om te zien hoe het bij jou in de buurt geregeld is met zendmasten.