Skip to main content

Goede avond mijn zoontje zijn prepaid kaartje heb ik om laten zetten naar kidssim, nu wil ik app aankopen laten blokkeren, en bellen naar het buitenland. Eigenlijk alles blokkeren wat extra kosten kan gaan leveren. 
 

met vriendelijke groet m van Zundert 

Hallo, welkom op het forum. Een abonnement(je) is altijd handiger dan prepaid.

En tja, onverwachte kosten zit niemand op te wachten.

Wat bellen betreft: een Kids Sim heeft onbeperkt bellen en sms. Dat betekent dat in en naar alle landen van de E.U. gratis gebeld wordt. Daar zijn dus geen kosten aan verbonden. Ook Engeland, Zwitserland en Andorra vallen daar onder.

Nummers die beginnen met 0900, 0906, 0909 en de 18xy nummers zijn (ook) geblokkeerd.
 

Ouderlijk toezicht Google Play aanzetten.

  1. Open de Google Play-app .
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Instellingen Gezin. ...
  4. Zet Ouderlijk toezicht aan.
  5. Maak een pincode die je kind niet kent om ouderlijk toezicht te beveiligen.
  6. Selecteer het type content dat je wilt filteren.

Bron: Google zoeken “Google play store aankopen blokkeren”.

 

Kids Sim: voor kinderen tot 18 jaar

Voor elk kind dat toe is aan zijn of haar eerste mobiel is er nu de KPN Hussel Kids Sim. Je kind krijgt een simkaart met 1 GB internet en onbeperkt bellen/sms'en. Het aanzetten van extra bundels (zoals meer internet) en extra opties (zoals Spotify) is geblokkeerd. Ook kun je geen 0900-nummers bellen. Services zoals de Google Play Store en Apple App Store worden niet automatisch geblokkeerd. Hier kunnen (betaalde) apps nog gedownload worden. Houd dit zelf in de gaten om eventuele onverwachte kosten te voorkomen. Via MijnKPN heb je altijd inzicht in het verbruik van je kind. Kids Sim is één van de voordelen van KPN Hussel.

Bron; site kpn over kids sim .


Het betreft iPhone dus Google play heeft hij niet.

Mvg van Zundert 


Oh, nou er zal zoiets toch ook wel zijn voor de Apple Store (of hoe zij dat noemen). Ik heb niets met monopolist Apple dus kan je dáár niet mee helpen. Hopelijk en waarschijnlijk komen er ook nog anderen hier 😉😃.


Hi @Mvz1985,

Ik wil je aanraden om even te bellen met 0800 - 0402, zodat mij collega's van de telefonische klantenservice alles kunnen blokkeren dat er vanaf onze kant te blokkeren valt 😊 Via het forum kunnen we dit niet regelen, aangezien er ‘live’ een verificatie gedaan moet worden voor dit soort wijzigingen!


Ik heb niets met monopolist Apple

Over het algemeen heb je daar toch geen problemen mee, meen ik te begrijpen uit andere bijdragen van je  :-)

Maar, in dit geval ben ik het helemaal met je eens.

Dat spul komt er hier niet in, en dan wou de school van onze kinderen dat we dat gingen kopen, in geen geval !

BYOD :

https://en.wikipedia.org/wiki/Bring_your_own_device