Skip to main content

Hi KPN,

 

Sinds 2010 ben ik klant bij jullie en heb ik in totaal 5 mobiele abonnementen gehad waarvan ik op grond van deze uitspraak bij 4 abonnementen aanspraak wil

maken op teruggave van de kosten. Uit de uitspraak van de Hoge Raad blijkt namelijk dat het moet worden aangemerkt als koop op afbetaling in de zin van artikel 7A:1576 BW en dat KPN verplicht is de prijs vooraf te betalen. Daarnaast kan de koop ook gezien worden als kredietovereenkomst in de zin van artikel 7:61 BW. De overeenkomst voldoet ook niet aan de eisen van dat artikel. Bij deze vorder ik de kosten die ik heb betaald voor de telefoon dan ook volledig terug.

 

Dit doe ik voor al mijn voorgaande abonnementen. Indien jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag. 

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid, privé gegevens verwijderd 

Beetje overdreven toon voor een forum maar als je belt met de klantenservice 0800-0402 wordt het keuring geregeld.  


Joep, er is eerder om verzocht via het forum door meerdere mensen. Ik heb al gebeld en meerdere medewerkers hebben geen idee waar ik op doel terwijl KPN hier wel een intern formulier voor heeft. Dus vandaar dat ik helaas het via deze weg bewandel.


Daarbij gaat het om doorbetaalde kosten voor het toestel na de vaste contract periode omdat die in de maandprijs zijn verwerkt, heb je de abbo’s ook langer door laten lopen dan de 2 jaar.


Ik snap het. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kan de moderater voor je aan de slag.


Hallo @Cyrielle Scheffer , via onderstaande link kun je je verhaal kwijt:

 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm


Hi KPN,

 

Sinds 2010 ben ik klant bij jullie 

 

Even ten aanvulling:

Op een forum helpen klanten elkaar.😉

Een moderator (medewerker KPN) kijkt wel mee en helpt ook.

 

En ik heb ook een paar keer (ook nu) een toestel bij KPN gekocht en gedeeltelijk via afbetaling.

Mooie van KPN is (vind ik) dat je geen rente hoeft te betalen (dus je betaald alleen het toestel).

Na 2 jaar betaal je alleen de abonnement kosten, dus je betaald (volgens mij) geen cent teveel.

Of zie ik dat verkeert??

 

Heeft u ook een link van de uitspraak van de Hoge Raad? 


Zaken zijn eerder op deze wijze opgelost. Door moderators die ook reageren. Zoals ik al zei ben ik vaker eindeloos in de wacht gezegd aan de telefoon omdat de medewerkers niet op de hoogte zijn van de uitspraak. Via het forum wordt het vaker wel opgelost, dus vandaar. Ik ben nu aan het verantwoorden waarom ik het via deze wijze doe terwijl dat naar mijn inziens overbodig is.

 

Van het algemene formulier op de website die JanD deelt ben ik dus op de hoogte, net zoals van het telefoonnummer.

 

Daarnaast heb ik mijn profiel ingevuld, dus ik weet niet vanwaar deze opmerking wordt gemaakt over het invullen van mijn gegevens.

 

De uitspraak kan je vinden via Rechtspraak.nl. Dateert al uit 2016.

 

 


Daarbij gaat het om doorbetaalde kosten voor het toestel na de vaste contract periode omdat die in de maandprijs zijn verwerkt, heb je de abbo’s ook langer door laten lopen dan de 2 jaar.

Dit is dus incorrect. De titel is dan ook door een admin onjuist gewijzigd, want het gaat om toestelkosten an sich. Voor jullie informatie: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:HR:2016:236


De forumleden kunnen niet zien of het profiel is ingevuld dus vandaar dat ik die tip gaf.


Zaken zijn eerder op deze wijze opgelost. Door moderators die ook reageren. Zoals ik al zei ben ik vaker eindeloos in de wacht gezegd aan de telefoon omdat de medewerkers niet op de hoogte zijn van de uitspraak. Via het forum wordt het vaker wel opgelost, dus vandaar. Ik ben nu aan het verantwoorden waarom ik het via deze wijze doe terwijl dat naar mijn inziens overbodig is.

 

Van het algemene formulier op de website die JanD deelt ben ik dus op de hoogte, net zoals van het telefoonnummer.

 

Daarnaast heb ik mijn profiel ingevuld, dus ik weet niet vanwaar deze opmerking wordt gemaakt over het invullen van mijn gegevens.

 

De uitspraak kan je vinden via Rechtspraak.nl. Dateert al uit 2016.

 

 

 

@Cyrielle Scheffer

Beetje vriendelijke mag wel hoor, wij zijn net als jij klant bij KPN.😌

En ik begrijp het verzoek, omdat het vaak nog niet gebeurd is wordt dat gevraagd.

Als je het al gedaan hebt, hoef je het natuurlijk niet meer te doen.😉

 

Maar zoals @Doornekamp33 ook vraagt, heb je dan extra kosten betaald?

 

Ik kan me wel iets herinneren van die uitspraak, maar dat had toch met koppelverkoop te maken?

Dan betaalde je het toestel nog, terwijl het eigenlijk afbetaald was. Of niet??

Dat is het momenteel, volgens mij, niet bij KPN.

Of zie ik dat helemaal verkeert?? 

 

Ik zie nu jouw link en inderdaad dat was in de tijd met abonnement met gratis toestel.

Dat is al lang niet meer bij de huidige abonnementen. 


Daarbij gaat het om doorbetaalde kosten voor het toestel na de vaste contract periode omdat die in de maandprijs zijn verwerkt, heb je de abbo’s ook langer door laten lopen dan de 2 jaar.

Dit is dus incorrect. De titel is dan ook door een admin onjuist gewijzigd, want het gaat om toestelkosten an sich. Voor jullie informatie: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:HR:2016:236

Zeg je nou dat het toestel gratis zou zijn???


Daarbij gaat het om doorbetaalde kosten voor het toestel na de vaste contract periode omdat die in de maandprijs zijn verwerkt, heb je de abbo’s ook langer door laten lopen dan de 2 jaar.

Dit is dus incorrect. De titel is dan ook door een admin onjuist gewijzigd, want het gaat om toestelkosten an sich. Voor jullie informatie: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:HR:2016:236

Zeg je nou dat het toestel gratis zou zijn???

Ik verwijs je alleen naar de uitspraak van 2016 die niet uitsluitend toeziet op doorlopende toestelkosten.


Zaken zijn eerder op deze wijze opgelost. Door moderators die ook reageren. Zoals ik al zei ben ik vaker eindeloos in de wacht gezegd aan de telefoon omdat de medewerkers niet op de hoogte zijn van de uitspraak. Via het forum wordt het vaker wel opgelost, dus vandaar. Ik ben nu aan het verantwoorden waarom ik het via deze wijze doe terwijl dat naar mijn inziens overbodig is.

 

Van het algemene formulier op de website die JanD deelt ben ik dus op de hoogte, net zoals van het telefoonnummer.

 

Daarnaast heb ik mijn profiel ingevuld, dus ik weet niet vanwaar deze opmerking wordt gemaakt over het invullen van mijn gegevens.

 

De uitspraak kan je vinden via Rechtspraak.nl. Dateert al uit 2016.

 

 

 

@Cyrielle Scheffer

Beetje vriendelijke mag wel hoor, wij zijn net als jij klant bij KPN.😌

En ik begrijp het verzoek, omdat het vaak nog niet gebeurd is wordt dat gevraagd.

Als je het al gedaan hebt, hoef je het natuurlijk niet meer te doen.😉

 

Maar zoals @Doornekamp33 ook vraagt, heb je dan extra kosten betaald?

 

Ik kan me wel iets herinneren van die uitspraak, maar dat had toch met koppelverkoop te maken?

Dan betaalde je het toestel nog, terwijl het eigenlijk afbetaald was. Of niet??

Dat is het momenteel, volgens mij, niet bij KPN.

Of zie ik dat helemaal verkeert?? 

 

Ik zie nu jouw link en inderdaad dat was in de tijd met abonnement met gratis toestel.

Dat is al lang niet meer bij de huidige abonnementen. 

Geldt ook voor de reacties die ik krijg. Dat andere klanten het met mij oneens zijn mag hoor, maar dan mag ik ook reageren.


De abonnementen die ik noemde dateren ook uit het verleden, niet heden.

 


Zaken zijn eerder op deze wijze opgelost. Door moderators die ook reageren. Zoals ik al zei ben ik vaker eindeloos in de wacht gezegd aan de telefoon omdat de medewerkers niet op de hoogte zijn van de uitspraak. Via het forum wordt het vaker wel opgelost, dus vandaar. Ik ben nu aan het verantwoorden waarom ik het via deze wijze doe terwijl dat naar mijn inziens overbodig is.

 

Van het algemene formulier op de website die JanD deelt ben ik dus op de hoogte, net zoals van het telefoonnummer.

 

Daarnaast heb ik mijn profiel ingevuld, dus ik weet niet vanwaar deze opmerking wordt gemaakt over het invullen van mijn gegevens.

 

De uitspraak kan je vinden via Rechtspraak.nl. Dateert al uit 2016.

 

 

 

@Cyrielle Scheffer

Beetje vriendelijke mag wel hoor, wij zijn net als jij klant bij KPN.😌

En ik begrijp het verzoek, omdat het vaak nog niet gebeurd is wordt dat gevraagd.

Als je het al gedaan hebt, hoef je het natuurlijk niet meer te doen.😉

 

Maar zoals @Doornekamp33 ook vraagt, heb je dan extra kosten betaald?

 

Ik kan me wel iets herinneren van die uitspraak, maar dat had toch met koppelverkoop te maken?

Dan betaalde je het toestel nog, terwijl het eigenlijk afbetaald was. Of niet??

Dat is het momenteel, volgens mij, niet bij KPN.

Of zie ik dat helemaal verkeert?? 

 

Ik zie nu jouw link en inderdaad dat was in de tijd met abonnement met gratis toestel.

Dat is al lang niet meer bij de huidige abonnementen. 

Geldt ook voor de reacties die ik krijg. Dat andere klanten het met mij oneens zijn mag hoor, maar dan mag ik ook reageren.


De abonnementen die ik noemde dateren ook uit het verleden, niet heden.

 

maar als ik het goed begrijp heb je dus nu nog een abonement lopend uit 2010 waarbij je nog 1 prijs betaald terwijl toestel eigelijk al na X tijd is afbetaald en is die prijs nooit aangepast ?

Dit contract is nooit tussentijds herzien ( 2016 bijzoorbeeld ) en of aangepast ?

 


maar als ik het goed begrijp heb je dus nu nog een abonement lopend uit 2010 waarbij je nog 1 prijs betaald terwijl toestel eigelijk al na X tijd is afbetaald en is die prijs nooit aangepast ?

Dit contract is nooit tussentijds herzien ( 2016 bijzoorbeeld ) en of aangepast ?

Dat vermoed ik niet. Ik denk dat er steeds een nieuw abonnement met nieuw toestel afgesloten is. Dat denk ik als ik dit lees:

Sinds 2010 ben ik klant bij jullie en heb ik in totaal 5 mobiele abonnementen gehad...

Er zullen in die periode een aantal maanden geweest zijn dan de contractperiode(1 of 2 jaar) voorbij was en er gewoon doorbetaald is voor het toestel. Dat zou KPN dan terug moeten betalen. 


maar als ik het goed begrijp heb je dus nu nog een abonement lopend uit 2010 waarbij je nog 1 prijs betaald terwijl toestel eigelijk al na X tijd is afbetaald en is die prijs nooit aangepast ?

Dit contract is nooit tussentijds herzien ( 2016 bijzoorbeeld ) en of aangepast ?

Dat vermoed ik niet. Ik denk dat er steeds een nieuw abonnement met nieuw toestel afgesloten is. Dat denk ik als ik dit lees:

Sinds 2010 ben ik klant bij jullie en heb ik in totaal 5 mobiele abonnementen gehad...

Er zullen in die periode een aantal maanden geweest zijn dan de contractperiode(1 of 2 jaar) voorbij was en er gewoon doorbetaald is voor het toestel. Dat zou KPN dan terug moeten betalen. 

Als dit inderdaad de situatie is gaat het maar om zeer geringe periode want in ieder gevals sinds deze wet er is en wellicht daarvoor werden de kosten als geplitst op factuur beschreven en was er duidelijjk te zien dat de toestelkosten 0 werden na afbetaling ervan.


Hallo allemaal! 

Door de drukte kan een reactie vanuit één van de moderators langer duren, maar hier ben ik en ik deel eerst een reminder, zie ook: Welkom op de KPN community: hoe werkt het?

Denk eraan dat we hier van elkaar leren en dat andere forumleden graag helpen. Wees daarom altijd vriendelijk en behulpzaam wanneer een ander om meer informatie vraagt. Een prettige open sfeer vinden we belangrijk. Iedereen is welkom, wij zijn het netwerk van Nederland.   

Jammer dat meerdere collega's jou niet verder konden helpen met jouw verzoek. Ook in dit topic lees ik verschillende dingen, ik ga mijn best doen om meer duidelijkheid te geven:

KPN en andere Nederlandse telecom aanbieders, hebben in het verleden combinatie abonnementen verkocht, waarbij een mobiel abonnement en een toestel gecombineerd werden aangeboden (een zogeheten “all in” abonnement). Bij deze gecombineerde abonnementen werd het toestel als gratis gepresenteerd. De Hoge Raad heeft zich hierover gebogen en een uitspraak gedaan. 

Ik begrijp dat jij op basis van deze uitspraak de toestelkosten van 4 abonnementen wenst te claimen, klopt dat?
De Consumentenbond en ConsumentenClaim zijn met onder andere ons een tegemoetkomingsregeling overeengekomen. De regeling geldt alleen voor consumenten die zich voor 1 september 2019 bij Consumentenbond of ConsumentenClaim hebben aangemeld. 
Eventuele claims van consumenten die tot nog toe geen actie hebben ondernomen zijn inmiddels verjaard. 
 

Daarbij gaat het om doorbetaalde kosten voor het toestel na de vaste contract periode omdat die in de maandprijs zijn verwerkt, heb je de abbo’s ook langer door laten lopen dan de 2 jaar.


Deze situatie kan ook nog bestaan. Je hebt dan een abonnement met toestel afgesloten, voor een all in prijs en het abonnement niet verlengd. Het advies is om dan contact met ons op te nemen, zodat er samen gekeken kan worden naar een beter passend abonnement.

Het is goed om te weten dat alle abonnementen voldoen aan de specifieke wettelijke regels. Sinds de overgangsfase is er een duidelijk onderscheid tussen de abonnementskosten en toestelkosten. Daarnaast komen de toestelkosten, na de overeengekomen contractperiode automatisch te vervallen.