Skip to main content

Ik ga weg bij mijn bedrijf.  Ik wil graag mijn nummer behouden.  Contract is nu zakelijk bij Vodafone, ik wil een persoonlijk abonnement bij KPN, met een nieuwe telefoon, maar met zelfde nummer dus.  Van KPN heb ik vernomen dat mijn werkgever het nummer dan moet vrijgeven en dat ze dat met een formulier kunnen doen richting de oude en/of nieuwe provider.  Waar kunnen ze dit formulier vinden?  En als het anders moet, kunt u dan svp aangeven hoe dit moet?  Alvast dank, Martinus.

@MartinusD Zodra het nummer is vrijgegeven door je werkgever, kun je via de klantenservice gewoon een abonnement aanvragen met Nummerbehoud. Wel dien je dan aan te geven dat het een zakelijk nummer was en jij geeft vervolgens het klantnummer door wat bij jouw werkgever bekend was.


Hartelijk dank.  En dat vrijgeven, hoe doet de werkgever dat precies en bij wie?


@MartinusD als het goed is weet de HR omgeving van jouw werkgever dat


Hi, Robbie1985, dat is dus het punt, dat weten ze niet. KPN heeft het over een formulier waarmee ze het vrij kunnen geven. Waar is dat formulier, en bij wie dienen ze dat in?  Dank!


Ik vermoed dat ze daarmee de contractovername bedoelen @MartinusD. Daar kun je aangeven dat het nummer van zakelijk naar privé gaat, maar dat geldt alleen als het binnen KPN gebeurt. Gezien het nu bij Vodafone is vermoed ik dat ze het nummer daar vrij moeten laten geven, dus wellicht kan je werkgever navraag doen bij hen?