Skip to main content

Ik heb een paar jaar geleden een abonnement voor mijn moeder afgesloten, maar ze gebruikt de telefoon nooit. Nu is ze veel te oud om haar nog te leren om zo'n mobiel te gebruiken.

 

Ik wil dan ook graag het abonnement opzeggen, maar als ik bel doen ze er erg moeilijk over: er wordt gedaan alsof zij de abonnementhouder is, terwijl het alleen maar op haar naam staat maar van mijn rekening wordt betaald. Ik moet nu allerhande dingen gaan aantonen en ik heb als mantelzorger al verrekte weinig tijd en energie … Is er werkelijk geen simpelere manier om dat op te zeggen?

 

Ik kan natuurlijk heel gemakkelijk de incasso iedere keer terugvorderen, maar ik wil het liever netjes afhandelen.

@MauriceJ Lukt het online ook niet als u een keer bij uw moeder bent? Opzegging doorgeven (kpn.com)


Hoi HansaanZet,

 

Ik woon in bij mijn moeder maar ze is nauwelijks aanspreekbaar over dat zoort zaken.

 

Volgens mij heb ik die link al eens gevolgd, maar kreeg ik nergens een bevestiging. Ik kan ook de incasso niet intrekken, hoogstens het bedrag iedere keer storneren.

 

Krijg wel al een paar keer een telefoontje van een onbekend nummer (mis het steeds weer). Maar als ik het nummer check zie ik dat het een regulier nummer is van KPN. Maar mensen klagen daar steen en been over omdat ze iemand aan de lijn krijgen die de hele tijd zit te pushen om het abonnement toch door te zetten of te veranderen.

Via de telefoon vanmiddag kreeg ik te horen dat ik geen abonnementhouder zou zijn. Dat is prima, maar dat opeens mijn moeder erbij betrokken moest worden, valt me tegen. Toen ik het abonnement afsloot, was dat ook niet nodig (mijn moeder lag toen in een revalidatiekliniek). Nu zou ik opeens bankafschriften op moeten sturen etc. Ik heb echt geen trek om KPN te laten giro-gluren, dat heb ik al jaren bij de gemeente moeten doen en de weerzin om dat weer te moeten doen is erg groot. Worden mensen nog op hun woord geloofd? Ik kan echt allerhande info van mijn moeder opdreunen (behalve haar BSN-nummer), maar dat blijkt nog niet genoeg ...


Hallo @MauriceJ 

 

Je hebt nu dus via die website opgezegd?

Ze proberen je dan wel tot 9 keer te bellen, ik zou jou adviseren om niet op te nemen anders krijg je waarschijnlijk hetzelfde gezeur dat ze hem niet willen opzeggen omdat je niet de abonnementshouder zou zijn, na die 9 keer proberen zeggen ze hem wel op, dit proces zou maximaal 4 weken mogen duren.

 

Zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm

Waar je dit ongeveer halverwege kan vinden:

Andere manieren om op te zeggen

Je kunt ook online of per brief opzeggen. Maar dan duurt de verwerking van je opzegging langer: maximaal 4 weken. We bellen je altijd om de opzegging sneller te verwerken. Als we je niet in 1 keer bereiken, dan proberen we het nog 8 keer.


Ooit een keer zelf ook in die situatie gezeten, bellen naar KPN met je moeder naast je en voor de verificatie de telefoon aan je moeder geven en daarna zelf het gesprek weer over nemen. Ze zien aan de geboortedatum wel de leeftijd en begrijpen vaak dan wel hoe het zit


Ooit een keer zelf ook in die situatie gezeten, bellen naar KPN met je moeder naast je en voor de verificatie de telefoon aan je moeder geven en daarna zelf het gesprek weer over nemen. Ze zien aan de geboortedatum wel de leeftijd en begrijpen vaak dan wel hoe het zit

Dit advies zou ik zelf ook geven, want dit is de snelste en makkelijkste manier om een wijziging of opzegging van het abonnement geregeld te krijgen. 

Ik heb echt geen trek om KPN te laten giro-gluren, 

 

Dat is ook helemaal niet nodig. Als er een kopie van een bankafschrift nodig is, bijvoorbeeld voor een contractovername, dan vragen wij ook om de bedragen etc onleesbaar te maken.

Ik kan echt allerhande info van mijn moeder opdreunen (behalve haar BSN-nummer), maar dat blijkt nog niet genoeg ...

Als zij een akkoord kan geven dat jij het gesprek afhandelt, je noemt haar naam, geboortedatum, de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer en je hebt het 06 nummer, simkaartnummer en klantnummer bij de hand (te vinden op de maandelijkse facturen), dan lijkt het mij geen probleem om de opzegging telefonisch in orde te maken.

Via het KPN Forum verwerken wij geen opzeggingen, anders had ik het met alle liefde voor jullie in orde gemaakt. Ik lees graag hoe het afgelopen is!