Skip to main content
Antwoord

Ik wil mijn mobiele bundels tegelijk in laten gaan

• September 2, 2025
  • 7 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik heb al verschillende keren geprobeerd via kpn onze twee mobile bundels gelijktijdig in te laten gaan. Helaas zonder succes met als resultaat dat we onze mb,s niet goed kunnen uitwisselen want de uitgewisselde mb,s vervallen als de nieuwe bundel van je partner start. We hebben dan ook het idee dat kpn via direct contact een spel speelt en valse beloftes doet! Dus simpel laat onze mobile bundels op de zelfde datum starten zoals belooft maar helaas niet waar is gemaakt!

Beste antwoord door PeterG

Vikash van KPN schrijft: Als je de klantnummers laat samenvoegen, komen de abonnementen op één factuur te staan. De bundels starten dan op dezelfde dag.

Dan nog zal het (een) 0 GB abonnement de eerste uren na 00:00 zonder GB's zitten. Want het automatisch delen is meestal pas tussen 02:00 en 06:00 constateer ik aan de hand van reacties op dit forum hieromtrent.

Ben je samen en is dat internet die ene nacht per maand nodig dan kun jij het hotspot (wifi) van je telefoon aanzetten en je partner daarmee laten connecten.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 2, 2025

Beste ​@Adbren zorg er dan voor dat de factuurdata gelijk lopen, dan lopen de bundels ook gelijk.

Als jij nu een factuurdatum hebt van iedere 13e van de maand en je partner een factuurdatum van iedere 20e van de maand (voorbeelden), kun je dat gelijktrekken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2025

KPN speelt niks. Helaas kan je dat eigenlijk niet gelijk krijgen, dus op dezelfde datum. De computer verdeelt de factuurperiodes over alle klanten om het systeem te ontlasten.

En zelfs als het gelijk is, dan zal de ontvanger nog steeds een paar uur zonder GB's zitten indien deze zelf een 0 GB abonnement heeft.

Als je de ontvangende partij gewoon binnen diens eigen abonnement al internet geeft, dus géén 0 GB abonnement, dan zou het probleem al opgelost zijn.

De gegeven MB's lopen inderdaad gelijk aan de gever. In de nacht dat die een nieuwe bundel krijgt zit de ontvanger hooguit 6 uur zonder vanaf 00:00 uur. In de nacht van de start van een factuurperiode kan er eventjes niet gedeeld worden.

Alleen bij de vaste diensten kun je de factuurdatum aanpassen, de 10de, 15de of 20ste.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 2, 2025

Dat klopt niet ​@JanD . Bij een mobiel abonnement pas je alleen de betaaldag aan. De factuurperiode en contract blijven hetzelfde. En je bundels blijven even lang geldig

bron: https://www.kpn.com/service/ugs/betaaldatum-wijzigen

Verder bespaart ​@PeterG mij het typen van een lang verhaal. Het abonnement van de “gever” bepaalt de geldigheidsperiode, niet het abonnement van de ontvanger.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 2, 2025

Dat klopt niet ​@JanD . Bij een mobiel abonnement pas je alleen de betaaldag aan. De factuurperiode en contract blijven hetzelfde. En je bundels blijven even lang geldig

Beste ​@RBxx dus als je factuurdatum (voorbeeld) de 1e van de maand is, kan de betaaldatum per de 15e zijn, begrijp ik dat zo goed?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 2, 2025

Ja ​@JanD  dat denk ik wel, gezien de voorwaarde die op de genoemde pagina staat.

• De gekozen dag mag niet in de week voor de originele dag vallen. Schrijven wij het bedrag op de 24e af? Dan mag je dus geen dag tussen de 17e en de 23e kiezen.

De servicetool zal de eventuele (on)mogelijkheden ook wel bewaken.

Voor topicstarter maakt het verder niet uit. De factuurperiode kan niet gewijzigd worden.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Adbren. Welkom op de community! Ik snap dat dit erg vervelend is, vooral als er eerder iets is beloofd dat niet is gebeurd. Wat PeterG hierboven zegt, klopt.

Als je de klantnummers laat samenvoegen, komen de abonnementen op één factuur te staan. De bundels starten dan op dezelfde dag. Hebben jullie nu allebei een eigen klantnummer? Dan kunnen de bundels niet automatisch tegelijk starten. Het samenvoegen van de nummers is dan meestal de oplossing. Maar dit moet natuurlijk wel passen bij jullie situatie.

Wil je dit bespreken? Dan kun je via onze website een terugbelafspraak maken met de klantenservice. We bellen je dan op een moment dat jou goed uitkomt om de mogelijkheden te bespreken. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • September 5, 2025

Vikash van KPN schrijft: Als je de klantnummers laat samenvoegen, komen de abonnementen op één factuur te staan. De bundels starten dan op dezelfde dag.

Dan nog zal het (een) 0 GB abonnement de eerste uren na 00:00 zonder GB's zitten. Want het automatisch delen is meestal pas tussen 02:00 en 06:00 constateer ik aan de hand van reacties op dit forum hieromtrent.

Ben je samen en is dat internet die ene nacht per maand nodig dan kun jij het hotspot (wifi) van je telefoon aanzetten en je partner daarmee laten connecten.