Skip to main content

Goedendag, 

 

Ik krijg zondag mijn nieuwe telefoon met maandelijks contract. Om eigen redenen wil ik het abonnement de eerste dag dat deze ingaat gelijk annuleren.  Dit is bij levering.

 

Dit schijnt alleen te kunnen via de telefoon. Echter zondag zijn jullie niet bereikbaar.  Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen? Het mag van mij nu ook al geactiveerd worden en direct stopgezet worden. 

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik straks niet 2 maanden ga betalen voor een abonnement welke ik niet ga gebruiken? 

Hoi @Pannick 
Zolang je nog in de 14 dagen bedenkperiode na levering zit kun je het altijd nog doen.
Dus Pannick…. geen paniek 😎


Wat een vreemde constructie, maar het zal vast werken.

Als je ervoor zorgt dat je zondag niet thuis bent, kan je de telefoon ook niet in ontvangst nemen en de handtekening zetten. Dan komt de bezorger vast een dag later weer terug.

Of je neemt hem zondag in ontvangst en annuleert maandag het abonnement. Of moet je dan meteen een hele maand betalen (en is dat echt veel)?


Wat een vreemde constructie, maar het zal vast werken.

Over vreemde constructies gesproken….

Nog nooit gehoord van 14 dagen opzegtermijn @XS4-Arjan ?


Zeker wel @huistijger , maar het was me nu niet duidelijk of de telefoon ook terug moest of alleen het abonnement niet in moet gaan. Daarom vond ik het vreemd, meer niet :)


Als het een abonnement is met telefoon, ja dan moet die ook terug, maar dan noch geldt die 14 dagen opzegtermijn.
En nooit een telefoon of andere kostbare dingen weigeren bij de post, maar aannemen en aangetekend terug sturen.


@huistijger Je bedoelt waarschijnlijk de 14 dagen bedenkperiode aan het begin, de opzegtermijn van 1 maand speelt pas aan het eind van het abonnement. 


Je hebt gelijk @RBxx  Inderdaad het juiste woord is bedenkperiode.
Maar het komt in dit geval wel op het zelfde neer.
Heb het al even veranderd met dank aan jou oplettendheid.


Ah dus eigenlijk lees ik nu dat ik 2 maanden moet afnemen? De telefoon heb ik namelijk al betaald en ga ik niet terugsturen. Jammer om te lezen. 

Weer iets waar KPN mij niet juist over ingelicht heeft. Ach weet ik voor de volgende keer welke provider ik moet vermijden. 


Begrijp ik nu dat je bij KPN een telefoon met abonnement hebt gekocht en nu het abonnement direct weer wilt opzeggen en de nieuwe telefoon houden? Dat kan volgens mij niet, die telefoon moet dan ook terug.


Begrijp ik nu dat je bij KPN een telefoon met abonnement hebt gekocht en nu het abonnement direct weer wilt opzeggen en de nieuwe telefoon houden? Dat kan volgens mij niet, die telefoon moet dan ook terug.

De telefoon is direct afbetaald en het abonnement heeft een duur van telkens een maand. Heb bewust in overleg met verkoop dit zo besteld. Dus geen jaar of 2 jarig contract, maar maandelijks waarbij het toestel in 1x betaald is. 


Zie dat de forum al weer “beantwoord” is, maar helaas niet de vraag zoals hij later geformuleerd wordt. Ik ga het denk maandag mee maken. Vrees helaas het ergste met KPN tegenwoordig. Jammer…. 


Hallo @Pannick 

 

Als je voor een maandelijks opzegbaar abonnement hebt gekozen stopt dat 1 maand na opzeggen, dus als je het op 30 oktober opzegt dan stopt het op 30 november en dat is dus ook als je het b.v. pas op 3 november zou opzeggen, dan stopt het op 3 december.

Je hoeft dus echt geen 2 maanden te betalen als je 1 of 2 dagen later opzegt, houdt er wel rekening mee dat KPN vooruit factureert dus ze zullen nog wel de hele maand in rekening brengen op de volgende factuur maar bij de eindfactuur krijg je dat weer terug.


Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik straks niet 2 maanden ga betalen voor een abonnement welke ik niet ga gebruiken? 

Hallo @Pannick ,

Opzeggen gaat het snelste via 0800-0402. Ik zou zelf het vandaag al proberen. Als dat niet lukt, omdat het abonnement nog niet is ingegaan, dan kun je maandag vanaf 8.00 daarvoor bellen. 


Beste @Pannick, welkom! Een heleboel informatie, ik vat het even voor je samen. 

Het opzeggen van je abonnement kan gewoon te allen tijde doen. 

Als je voor een maandelijks opzegbaar abonnement hebt gekozen stopt dat 1 maand na opzeggen, dus als je het op 30 oktober opzegt dan stopt het op 30 november en dat is dus ook als je het b.v. pas op 3 november zou opzeggen, dan stopt het op 3 december.

Je hoeft dus echt geen 2 maanden te betalen als je 1 of 2 dagen later opzegt, houdt er wel rekening mee dat KPN vooruit factureert dus ze zullen nog wel de hele maand in rekening brengen op de volgende factuur maar bij de eindfactuur krijg je dat weer terug.

Het opzeggen kan telefonisch, niet via het forum.

Opzeggen gaat het snelste via 0800-0402. Ik zou zelf het vandaag al proberen. Als dat niet lukt, omdat het abonnement nog niet is ingegaan, dan kun je maandag vanaf 8.00 daarvoor bellen.