Skip to main content

Ik word gebeld door onbekende 06 nummers en als ik dan blokkeer bellen ze weer via ander 06 ik neem dan niet op maar er komt dan voicemail bericht met een automatisch bandje wat in het engels gesproken is 

 

Hallo @Colintjuuhh 

Heel vervelend maar weinig tegen te doen.
Het stopt vanzelf na een tijdje.

Ik heb gelukkig al maanden geen last meer van dat soort telefoontjes.
Ik nam gewoon op en zodra ze beginnen te praten hang ik op, volgens mij heeft dat meer effect dan niet opnemen, ik was er na 2 of 3 keer opnemen wel vanaf.


Beste @Colintjuuhh, welkom! Wat rot 😞. Zoals GeSp aangeeft, kan je er heel weinig aan doen. Als je de betreffende 06-nummers inderdaad in beeld ziet, kan je wel melden via onze website dat je overlast ervaart. Als laatste redmiddel kan je nog een ander 06-nummer nemen (dat kan via onze collega's via 0800-0402), maar ik snap ook heel goed dat je dat niet zou willen. 


Dank jullie wel, het is nu paar dagen rustig, dus afwachten of het zo blijft


Neem een goede call blocker app op je smartphone en zet je voicemail uit! Dat is de enige goed werkende en sluitende oplossing. Bij mij wordt Iedereen die niet in mijn contact lijst staat automatisch geblokkeerd, zonder uitzonderingen. Ik wil het nog weleens opzoeken en terugbellen als het een legitiem nummer is geweest die ik 100% vertrouw. Bv. van mijn fysiotherapeut praktijk een tijdje terug.

 

‘Bellen’ is een archaische, uitstervende en indringende 20e eeuwse communicatiemethode welke dood moet. Net als de trekschuit in de middeleeuwen heeft het zijn doel gediend, maar nu is het tijd voor vooruitgang.