Skip to main content
Beantwoord

Ik word ieder dag wel drie keer gebeld door een buitenlands telefoonnummer

  • 5 September 2024
  • 3 reacties
  • 58 keer bekeken

Ik word ieder dag wel drie keer gebeld door een buitenlands telefoonnummer. Het gaat hier duidelijk om phishing. Steeds wordt er gebeld naar mijn nummer vanuit een ander land. Ik ‘veeg’ de oproep weg en blokkeer het nummer. Dit duurt nu al een maand lang en steeds blijft men mij bellen vanuit het buitenland. Om gek van te worden!

Wat adviseert u mij nu? Het blokkeren van het telefoonnummer heeft maar heel even zin. Daarna wordt er weer gebeld met een ander nummer uit het buitenland. Voornamelijk Scandinavische landen. Maar ook bijvoorbeeld uit Zwitserland.

Graag een oplossing voor dit probleem. Dank u wel!

 

Kpn kan hier niks aan doen. Word je verder nooit gebeld uit die landen en kom je er ook nooit? Dan blokkeren op landnummer. Is gelijk alles geblokkeerd. Één nummer is niet zo effectief.

Hoe?

Maak contact aan met alleen landnummer.  +46, Zweden; +47, Noorwegen,  ...

Vervolgens contact blokkeren. 


Zeer veel dank.


Hi @ArendBrink, welkom hier. 

Kpn kan hier niks aan doen. Word je verder nooit gebeld uit die landen en kom je er ook nooit? Dan blokkeren op landnummer. Is gelijk alles geblokkeerd. Één nummer is niet zo effectief.

Hoe? Maak contact aan met alleen landnummer.  +46, Zweden; +47, Noorwegen,  … Vervolgens contact blokkeren. 

Een andere optie is een ander nummer nemen, maar ik kan me voorstellen dat dat niet ideaal is. Mocht je dat willen, bel dan even met ons. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.


Reageer