Skip to main content

Ik word elke dag minstens 10 keer gebeld door verschillende telefoonnummers voornamelijk uit Verenigd Koninkrijk 0044 maar ook 06, 020 of uit  Finland om gek van te worden. Ik blokkeer het nummer en 3 minuten later wordt er weer gebeld met een ander nummer. Dit gaat nu al een paar maanden zo.

Ik neem geen enkel nummer meer op die ik niet ken maar hierdoor mis ik ook telefoontjes die ik wel op moet nemen. Heel soms neem ik op en dan hoor ik niets.

Wat kan ik doen behalve een nieuw nummer nemen wat zakelijk gezien niet handig is.

Dat is een vervelende zaak. Zeker als ze met gespoofde nummers bellen. Enige wat je daar tegen kunt doen is inderdaad consequent blijven blokkeren in je telefoon. Tegen buitenlandse nummers, ook al zijn die misschien niet gespoofd, kan kpn ook niks helaas.

Je zegt dat je je nummer zakelijk gebruikt. Staat het bijvoorbeeld openbaar op websites? Dat helpt ook niet. 


Dank voor de reactie.  Nee ik heb mijn nr niet gedeeld op sites als bijvoorbeeld linkedin. 
Het zijn inderdaad gespoofde nrs, ik heb 1 keer terug gebeld en toen kreeg is de eigaaar van 't nummer aan de lijn die herkende mijn probleem.  
Het enige wat “lekker” is aan deze vorm van spammen is dat je die lui de huid helemaal vol kan schelden ( en ook dan blijven ze hun verhaal vertellen.)


  
Het enige wat “lekker” is aan deze vorm van spammen is dat je die lui de huid helemaal vol kan schelden ( en ook dan blijven ze hun verhaal vertellen.)

Moet je niet doen, wachten tot er wat gezegd wordt (herken je de beller doorgaan, anders zonder wat te zeggen neerleggen. Als je weet dat het spam is kun je natuurlijk ook opnemen met “Politieburo Damrak” 😂