Skip to main content

Ik ben sinds gisteren klant bij jullie. Ik zie nu een voor mij onbekend nummer in de kpn app. Graag dit nummer verwijderen. 

Hallo @Marjoleinms ,

Je kunt een product (lees telefoonnummer) eenvoudig verwijderen uit je MijnKPN account. Ga daarvoor in de MijnKPN App naar “Producten” en kies daar (helemaal onderaan) voor “Ontkoppel product”. Mocht het je via de MijnKPN niet lukken, probeer het dan even via de MijnKPN website. Soms werkt dat net even wat gemakkelijker. 


Waar staat dat nummer @Marjoleinms ? 
Is het een (extra) mobiel abonnement of staat het nummer bij de “Voordelen” van het zgn. huishouden waardoor er bijvoorbeeld MB's mee gedeeld kunnen worden?


Het staat bij de voordelen. Ik kan er mbs mee delen en met m’n man die er ook bij staat, juist niet. 


Hallo @Marjoleinms 

Dan zit daar iets niet goed. Zet jouw gegevens in het forum profiel. Gebruik de velden met (privé) erachter, die zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN. Dan kan een moderator ( @Marcia_ ?) meekijken en dit probleem (laten) oplossen.


Okay. Gedaan. Ik wacht het af


Ik zie op dit moment een nummer eindigend op -847 (dat is jouw nummer?) en eentje eindigend op -231. Die staat ook onder jouw naam en is een gevolg van een geannuleerd nummerbehoud. Ik zie dat je op 23-6 een mail hebt gekregen dat het nummerbehoud geannuleerd is en dat het abonnement nu een ander nummer krijgt. Daarna is er blijkbaar opnieuw nummerbehoud aangevraagd en is er nog een tweede abonnement bijgekomen. Was dit de bedoeling? Zo niet, zou ik even contact opnemen met mijn collega's via 0800-0402 om te kijken of dit opgezegd kan worden. Zij kunnen dan ook meteen het nummer van je man toevoegen aan jullie Hussel huishouden.


 

Goedemorgen,

Ik moet even m’n frustratie kwijt over mijn telefoongesprek van 23 juni en van gisteren met kpn. Ik ga vertellen wat er is gebeurd. Eind maart heb ik een nieuw abonnement aangevraagd bij KPN via internet. Het ging om een Sim only abonnement met nummerportering. Ik was op dat moment nog klant bij Simpel en kon op 1 juli overstappen. Ik kreeg de simkaart van kpn opgestuurd en heb die geactiveerd. 

Ook kreeg ik een mail dat ik mijn nummer in de kpn app kon zetten. Dit lukte me niet, dus ik heb op 23 juni gebeld met de klantenservice van kpn om te vragen waarom dat niet kon. 

De dame vertelde me dat het niet goed was gegaan met het nummer en dat dat wel vaker gebeurde als de portering zo lang geleden was aangevraagd. Het moest allemaal opnieuw. Ik zou een nieuwe simkaart krijgen, moest opnieuw JA sms’en naar 6688 en ik kon de eerste simkaart weggooien. Ik vroeg nog of het dan wel per 1 juli in zou gaan en zij antwoordde dat ik dan vrij was om over te stappen dus dat dat inderdaad per 1 juli zou zijn. Ik vond het een vreemd verhaal en heb haar dat ook nog laten weten maar ze was erg overtuigend. Zo gezegd, zo gedaan. Eerste simkaart weggegooid, tweede geactiveerd en…. Ik kreeg de bevestiging dat de overstap naar KPN op 25 juli zou zijn. Ik was verbaasd, maar dacht laat maar even. Ik ging bijna op vakantie en had geen tijd om weer lang in de wacht te staan. 

Ik had inmiddels ook gegoogeld waarom ik mijn nummer niet kon toevoegen op mijn kpn, maar dat kon dus pas nadat het echt actief is bij kpn. 

Vorige week op 25 juli nam ik de nieuwe simkaart van kpn in gebruik en voegde het nummer toe in de kpn app.  Tot mijn verbazing werd er nog een nummer dat mij onbekend was toegevoegd. Ik heb hierover in het forum deze vraag gesteld en er werd mij gezegd dat ik moest bellen met kpn. 

Dit heb ik gisteren gedaan en de dame die zeer vriendelijk en beleefd was, begreep het niet. Ik heb het drie keer uitgelegd en uiteindelijk na veel in de wacht zetten en overleg met een collega, vertelde ze me dat het nummer dat voor mij onbekend was buiten de officiële wacht termijn viel en dat ik daar twee jaar aan vastzit. 

Ik heb me netjes gehouden maar was zo boos. Omdat die dame mij op 23 juni een nieuw abonnement heeft opgedrongen(ik vermoed achteraf om een “sales” te kunnen noteren) en blijkbaar het oude, wat volgens haar niet goed was gegaan, niet heeft geannuleerd, moet ik twee jaar betalen voor een nummer waar ik niks aan heb. 

De dame aan de telefoon vertelde me dat ze de medewerker die ik 23 juni had gesproken een mail zou sturen. Op mijn verzoek zou dit ook naar haar manager en ik zou een cc krijgen. 

Weer in de wacht gestaan en daarna vertelde ze me dat de mail verstuurd was, echter de CC naar mij heb ik niet ontvangen dus ik kan dit niet controleren. 

Ik zou willen dat het nummer wat ik niet gebruik maar wat wel bij mijn abonnementen staat (eindigend op 231) zonder kosten wordt beëindigd en dat ik hiervan een bevestiging krijg. 

Het nummer wat eindigt op 847 heb ik al meer dan 10 jaar en blijft behouden. 
 

Ik hoor graag spoedig van jullie. Als jullie denken, wat een bizar verhaal, dan ben ik het daar mee eens. Ik raad jullie aan het gesprek wat ik heb gehad op 23 juni met de medewerkster van KPN terug te luisteren. 

Met vriendelijke groet, Marjolein


Wat ontzettend rot dit zeg.. Ik kom maar direct ter zake: wil je nog een keer bellen alsjeblieft? Als je inspreekt dat je wilt opzeggen, moet je bij een medewerker van de afdeling opzeggingen/behoud terecht komen. Ik heb nog eens navraag gedaan en zij moeten je inderdaad verder helpen. Het klinkt misschien wat raar dat ik dit zo zeg, maar ik heb zelf weinig vertrouwen in het sturen van mails etc. Mijn collega heeft wel een notitie gemaakt dat dit gebeurd is, maar ik zie het gewoon graag meteen geregeld (en jij ook, neem ik aan). Ik zal zelf ook opnieuw een notitie maken, hoewel mijn vorige notitie volgens mij toch ook echt al duidelijk was.


Hoi Marcia, gaat vandaag niet lukken maar ik zal het morgen doen. Het is alleen zo frustrerend dat ik het keer op keer moet uitleggen. De dame gisteren begreep het pas na drie keer en steeds tussendoor moest ik in de wacht. Kunnen ze bij mijn nummer dit verhaal ook zien zodat ze zich even in kunnen lezen, als ik bel? Daar wil ik best even voor in de wacht gezet worden 😉


Ik zal het linkje naar dit topic er inderdaad even bij zetten!


👍🏻


Vanochtend gebeld met KPN. De dame van KPN kon dit forum niet lezen dus alles opnieuw uit moeten leggen. Ze kon helaas het foute abonnement niet zonder kosten annuleren en heeft een klacht aangemaakt. Die klacht kon ze niet helemaal goed verwoorden want blijkbaar is het een te moeilijk verhaal als ik het zo vertel. Maar ik hoop dat de mensen van de klachtenafdeling wel dit forum kunnen lezen, want ik heb het hier uitgebreid beschreven. 

Als het goed is word ik teruggebeld door de klachtenafdeling. Maar ik zou ook teruggebeld worden door de manager van de mevrouw die ik op 23 juni had gesproken en dat is niet gebeurd, dus ik hoop dat het nu wel goed gaat. 

Daarnaast heb ik net een factuur van ruim 80euro gekregen van KPN voor dit nummer wat dus niet door mij is aangevraagd. Ik hoop dat het wordt opgelost voor het wordt afgeschreven. 


Ik zie inderdaad dat er een klacht is aangemaakt! Doorgaans krijg je binnen een paar werkdagen een terugkoppeling. Zelf ben ik vanaf volgende week met verlof, maar laat het gerust in dit topic weten als je volgende week woensdag nog niets gehoord hebt. Mijn collega's pakken het dan verder op.