Skip to main content
Antwoord

Ik zie mijn buiten de EU bundel staan in MijnKPN, maar het is niet actief

• July 24, 2025
  • 7 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik heb een bundel buiten de eu gekocht en hij staat als 1 dag in gebruik. Maar hij is niet actief

Beste antwoord door RBxx

De gekozen buiten-EU bundel doet het nu dus wel? Dan heeft het herstarten van de telefoon waarschijnlijk het probleem verholpen. De telefoon zoekt bij het opstarten “met een schone lei” naar een beschikbaar mobiel netwerk.

Had je de Thailand bundel dus al thuis voor vertrek uit Nederland gekocht?
Dat is altijd aan te raden om buiten-EU kosten te voorkomen.

7 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 24, 2025

Welke bundel heb je gekocht ​@Vakantie1976 ? En in welk land ben je nu?

KPN heeft op 27 mei 2025 nieuwe roamingbundels geïntroduceerd. Veel landen hebben nu eigen (data) bundels.
En de algemene bundel VOORDEEL DATA 2000 werkt daar dan niet meer.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 24, 2025

Ik heb een bundel specifiek voor Thailand gekocht.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 24, 2025

Je hebt dus een van de onderstaande bundels?

Je hebt wel verbinding kunnen maken met een Thais netwerk?

Kijk eens of de informatie in het volgende Kennisbank artikel je verder helpt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 26, 2025

Hi, idd. 1 van deze bundels. Inmiddels gelukt via hotel WiFi en aan/uit zetten van telefoon, wat na een zoektocht van tips duidelijk werd. Onduidelijk proces. Niet fijn geregeld van KPN, terwijl ik thuis alles had voorbereid. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 26, 2025

De gekozen buiten-EU bundel doet het nu dus wel? Dan heeft het herstarten van de telefoon waarschijnlijk het probleem verholpen. De telefoon zoekt bij het opstarten “met een schone lei” naar een beschikbaar mobiel netwerk.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Vakantie1976. Welkom op de community. Vervelend dat je bundel buiten de EU wel als "in gebruik" staat, maar niet actief lijkt te zijn. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wil je laten weten of het inmiddels al werkt? Soms kan het even duren voordat een bundel actief wordt, zeker in het buitenland.

En natuurlijk: geniet van je tijd in Thailand! 🌴☀️

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 28, 2025

Uiteraard in combinatie met de sms bescherming aan naar 1266. Om vliegtuig- en veerboot kosten à € 60,50 niet te hebben.