Skip to main content

Ik probeer op een Sony Xperia 5III mijn mail in te stellen. Ik heb via mijn mail account 4 mailboxen / aliassen.

Volgens de instructies (Xperia V II) moet bij de inkomende server als gebruikersnaam hoofd account worden ingevoerd met bijbehorend wachtwoord.

Als ik deze instructies volg voor mijn 4 aliassen krijg ik 4 x de mails van mijn hoofd account te zien. De mails van mijn aliassen komen niet te voorschijn.

Ik heb diverse mail apps geprobeerd, Outlook, Gmail etc, allemaal het zelfde probleem.

Hoe los ik dit op?

Hallo @4um4EP , een alias is niets anders dan een mail--account maar dan met een andere naam die onder het originele mailaccount hangt.

Voorbeeld account is jansen@kpnmail.nl en pietersen@kpnmail.nl is de alias daarvan, dus als er mail gestuurd wordt naar pietersen, komt het in de mailbox van jansen te staan.

Wil je dat niet, dan moet je van pietersen ook een echt account maken en geen alias.

 


Hoi JanD,

Tot nog toe heb ik dit probleem nog niet eerder gehad. Ik gebruik de betreffende accounts al sinds jaren. En op al mijn systemen draait het foutloos. De door KPN gegeven instructies lijken echter niet te werken voor het toestel dat ik recent heb gekocht.

Zoals gezegd, onder mijn hoofd mail account heb ik nog 4 andere mailboxen. Wellicht zijn het accounts. De instructies van KPN zijn echter vrij helder. Voor elk van deze accounts of mail boxen dient bij de inkomende en uitgaande server de gegevens van het hoofd account te worden ingevoerd.

Gebruik ik iets anders dan volgt een foutmelding. Volg ik de instructies, dan krijg ik enkel de mails uit het hoofd account te zien.


Als het echt losse e-mailboxen betreft @4um4EP, dan vul je elke keer dus het e-mailadres van die box in met het bijbehorende wachtwoord. Immers elke losse e-mailbox is een hoofdaccount waar aliassen onder kunnen hangen. 


Het heeft even geduurd maar uiteindelijk is het gelukt.