Skip to main content

Sinds enkele dagen ben ik van Tmobile (Odido) overgestapt naar KPN Mobiel (sim only). Nadat nummer-portering via E-Sim niet lukte (dat hoorden ze vaak in de KPN winkel) heb ik meteen een fysieke KPN simkaart in de iPhone 13 gekregen.

Echter: Apple kan sindsdien niet meer mijn actieve nummer gebruiken voor iMessage + Facetime. “Activering mislukt”, komt er in beeld.

Andere oplossingen zoals op diverse YouTube video’s heb ik uiteraard al meermalen uitgevoerd: ‘Toggle on/off iMessage’, hard reset iPhone, reset netwerk-settings, in- en uitloggen Apple ID etc. Het mocht niet baten.

Het is inmiddels bijna 48 uur later, en na in ieder geval 24 uur zou het toch echt moeten werken, schrijft Apple op haar site. Oudersets sms versturen en ontvangen op 5G gaat wel via KPN mobiel.

De KPN telefonisch helpdesk snapte er ook niks van. Fora van KPN en buitenlandse fora konden helaas nog niet de juiste oplossing bieden.

Allicht iemand alhier een idee?

Hoi @Tjitse L. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat dit nog niet lukt. Ik heb ook even voor je gegoogeld en kwam de deze pagina tegen op een supportpagina van Apple. Misschien heb je er iets aan. 


Hoi @Tjitse L. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat dit nog niet lukt. Ik heb ook even voor je gegoogeld en kwam de deze pagina tegen op een supportpagina van Apple. Misschien heb je er iets aan. 

 

Hi @Vikash van KPN, dank voor je reactie.  Bedankt voor de goede link. Inmiddels heb ik diverse keren met KPN gesproken en zelfs Apple support aan de lijn gehad. In de KPN winkel hebben we voor de 2e keer een nieuwe simkaart erin gedaan, en dat was de oplossing.

Conclusie: een nummer porteren van provider A naar provider B op Esim, werkt niet vlekkeloos. Dat werd ook in de winkel bevestigd, omdat er meerdere klanten in die week al waren geweest met het probleem.

Voor nu: probleem opgelost.