Skip to main content
Beantwoord

In afwachting van simkaart behorend bij bestelling van 15 januari

• 25 februari 2025
  • 11 reacties
  • 48 keer bekeken

Beste KPN Klantenservice,

inmiddels al een paar keer een verzoek ingediend om gebeld te worden maar helaas wordt ik nooit gebeld daarom probeer ik het 1,5 maand later nog maar eens hier.

ik heb op 15 januari een bestelling geplaatst bij jullie, ik heb een telefoon binnen gekregen maar tot op heden geen enkel simkaart. Wel krijg ik netjes het verzoek tot betaling alleen kan ik nergens iets zien want geen simkaart.

wanneer kan ik het simkaartje verwachten?

alvast bedankt voor uw reactie

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@PeakPrint 

Welkom op de community van KPN.

Als je vanmiddag even een langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt langs gaat, dan krijg je gelijk een geactiveerde fysieke simkaart mee naar huis.
Dit is in jouw situatie de snelste route, om snel weer bereikbaar te zijn.

In de winkel geef je dan aan, dat je geen simkaart hebt ontvangen, maar wel snel weer bereikbaar wilt zijn, en dan maakt de medewerker het direct voor jouw in orde.

Neem wel je geldige legitimatiebewijs mee naar de winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

Daarna kun je ook een Mijn KPN account aanmaken, zodat je alle gegevens van je abonnement kunt inzien, en natuurlijk de facturen.

Bekijk origineel

11 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@PeakPrint 

Welkom op de community van KPN.

Als je vanmiddag even een langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt langs gaat, dan krijg je gelijk een geactiveerde fysieke simkaart mee naar huis.
Dit is in jouw situatie de snelste route, om snel weer bereikbaar te zijn.

In de winkel geef je dan aan, dat je geen simkaart hebt ontvangen, maar wel snel weer bereikbaar wilt zijn, en dan maakt de medewerker het direct voor jouw in orde.

Neem wel je geldige legitimatiebewijs mee naar de winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

Daarna kun je ook een Mijn KPN account aanmaken, zodat je alle gegevens van je abonnement kunt inzien, en natuurlijk de facturen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 februari 2025

Beste,

Dank voor je reactie maar dit is helaas geen mogelijkheid voor mij wegens medische redenen kan ik niet naar een dichtbijzijnde KPN winkel gaan.

Toch zou ik graag van ​@KPN een andere oplossing willen krijgen, zeker nu ik al 1,5 maand wacht.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@PeakPrint 

Bedankt voor je reactie terug.

Ik was uiteraard niet op de hoogte van je medische situatie, maar begrijp in elk geval dat een KPN Winkel momenteel geen optie voor je is.

In dat geval kun je zelf bellen met de klantenservice van KPN, via 0800-0402
Een medewerker kan jouw dan alsnog een nieuwe simkaart per post toesturen, die je dan binnen 1 tot 2 werkdagen op je deurmat zult vinden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 februari 2025

Beste,

helaas door mijn medische problematiek kan ik niet praten/bellen, lastig om precies uit te leggen maar momenteel zit ik aan een zuurstof pomp, ik heb ook niemand in de buurt die voor mij kan bellen momenteel.

als ik het goed begrijp kom ik dan dus niet aan een simkaart?

mvg

• 209 reacties
  • 25 februari 2025

Niet een e-Sim aangevraagd, die al die tijd ergens in je mail staat te wachten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 februari 2025

​@SWkzx nee zeker niet, e-sims werken voor mijn gevoel ook niet (voorheen klant bij vodafone met e-sim) en had nooit bereik.

in mijn bestel bevestiging staat ook gewoon dat er een simkaart mee had geleverd moeten worden, helaas toch echt geen simkaart.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
PeakPrint schreef:

​@SWkzx nee zeker niet, e-sims werken voor mijn gevoel ook niet (voorheen klant bij vodafone met e-sim) en had nooit bereik.

in mijn bestel bevestiging staat ook gewoon dat er een simkaart mee had geleverd moeten worden, helaas toch echt geen simkaart.

Hoi ​@PeakPrint 

Tussen een fysieke simkaart of de digitale Esim zit totaal geen verschil, ze doen exact hetzelfde werk het zorgen dat je kunt bellen, sms’en en internetten.
Dus of je nu een stukje plastic met een sim of de digitale Esim gebruikt maakt helemaal niets uit.

Zelf heb ik al enkele jaren naar volle tevredenheid een KPN Esim in mijn iPhone, en zal die niet gauw meer vervangen voor een fysieke simkaart, maar dat is uiteraard heel persoonlijk.

Dus dat je geen bereik had met het Vodafone netwerk, heeft dus niets te maken met de Esim zelf.
De kans is zelfs groot dat we over 5 jaar allemaal overgaan naar de Esim, omdat dit veel geld en materiaal bespaart voor het vervaardigen van een normale fysieke simkaart.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 27 februari 2025

Hi ​@PeakPrint en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al wat reacties hebt gekregen en gek dat je nog steeds geen simkaart binnen hebt gekregen. 

Heb je niet verlengd toevallig? Dan kun je namelijk gewoon je oude simkaart nog gebruiken. 
Als je een nieuw abonnement met toestel aangevraagd hebt en er in de bevestiging staat dat er een simkaart bij hoort te zitten, dan kun je ook contact met ons opnemen via X of Facebook. Dat zijn snelle handige kanalen, zeker als bellen niet lukt. 

Mocht dat niet lukken of mocht je andere vragen hebben, laat je het hier dan weten? Dan help ik je verder! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 februari 2025

Beste ​@Sanne van KPN,

ik heb juist begrepen dat ik hier moest zijn om de simkaart te krijgen, moet ik nu weer via x of facebook berichten?

het is geen verlenging, ik heb een nieuw abonnement afgesloten met een nieuw nummer. Op de pakbon staat ook aangegeven dat er een simkaart bij in had moeten zitten. 

Maar helaas is dit niet het geval, ik heb de toestel ontvangen maar niet de simkaart, belsimpel geeft aan dat ik bij KPN moet zijn hiervoor.

ik kan helaas wegens medische redenen niet bellen, toch wil ik heel graag een simkaart ontvangen.

met vriendelijke groet,

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@PeakPrint 

Als ik het goed begrijp (rectificeer mij als het niet klopt) uit je laatste reactie, heb je jouw nieuwe smartphone met een nieuw KPN abonnement besteld via de website van Belsimpel?

Mocht dat inderdaad het geval zijn, dan ligt de fout dus bij Belsimpel, want die hadden bij het bestelde toestel óók de KPN simkaart moeten doen, maar zijn dat dan per ongeluk vergeten te doen.
Volgens de wettelijke regels bij verkoop, dient de verkopende partij (Belsimpel in dit geval) het probleem voor je op te lossen, door jouw alsnog de simkaart van KPN naar je op te sturen.

Nu sturen ze je onterecht door naar KPN, terwijl ze zelf de fout hebben gemaakt.
Dat is voor Belsimpel de gemakkelijkste weg, maar zei dienen het echt voor je op te lossen.

Er gaat de laatste tijd wel wat vaker iets fout bij Belsimpel, waarna de klant het weer kan gaan oplossen, terwijl zei (de verkopende partij) dat dienen te doen.
Daar mag je ze ook naar verwijzen, en tevens eisen dat ze jouw binnen een dag alsnog een KPN simkaart toesturen, die gewoon in het pakket van je bestelling had moeten zitten, en het staat zelfs zwart-op-wit op de bijgevoegde pakbon.

Nogmaals hierboven staande geldt als je jouw bestelling hebt gedaan bij Belsimpel, wat ik kan afleiden uit je laatste reactie.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 1 maart 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Als ik het goed begrijp (rectificeer mij als het niet klopt) uit je laatste reactie, heb je jouw nieuwe smartphone met een nieuw KPN abonnement besteld via de website van Belsimpel?

Mocht dat inderdaad het geval zijn, dan ligt de fout dus bij Belsimpel, want die hadden bij het bestelde toestel óók de KPN simkaart moeten doen, maar zijn dat dan per ongeluk vergeten te doen.
Volgens de wettelijke regels bij verkoop, dient de verkopende partij (Belsimpel in dit geval) het probleem voor je op te lossen, door jouw alsnog de simkaart van KPN naar je op te sturen.

Eens met bovenstaande. Maar ik wil ook niet dat je steeds heen en weer gewezen blijft worden. Daar wordt niemand vrolijk van, allerminst jij. 

PeakPrint schreef:

ik heb juist begrepen dat ik hier moest zijn om de simkaart te krijgen, moet ik nu weer via x of facebook berichten?

Dit is een klant helpt klant Community, waarbij moderators bij uitzondering helpen als het nergens anders lukt. Facebook of X hebben een snellere reactietijd en mijn collega's daar kunnen kijken of ze een nieuwe simkaart voor je kunnen aanvragen zonder dat je daarvoor hoeft te bellen. 
Als je een privébericht via één van die kanalen stuurt met daarin direct je postcode + huisnummer, het 06-nummer waar het om gaat, de naam van de contractant en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN dan kunnen zij dit direct voor je controleren. 

Mocht dat niet lukken, wil je de gegevens die ik noemde dan in je forumprofiel zetten? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt dan kijk ik wat ik kan regelen. 🙂

Reageer