Skip to main content

Ik woon in het buitengebied tegen de Belgische grens. 

Om een of andere reden word ik telkens verwezen naar het Belgische netwerk Base. Sinds enkele maanden doet dit zich dit probleem voor ;terwijl we in vogelvlucht 3 of 8 km van een Nederlandse zendmast wonen. 

Heeft hiet iemand ervaring mee enof een oplossing?

Want ik betaal nog extra kosten aangezien ik nog een oud goedkoop abonnement heb. 

 

Bedankt voor het meedenken aan een oplossing. 

Werkt deze oplossing?

Druk op de app “Instellingen” en ga naar “Draadloos en Netwerken”. Kies voor “Mobiel netwerk” en klik op “Voorkeursnetwerkmodus”. Je kunt hier kiezen met welk netwerk het toestel verbinding mag maken. Druk op de hometoets om af te sluiten en terug te keren naar het startscherm.


Hi @Katwezel, welkom op het forum. 

Werkt deze oplossing?

Druk op de app “Instellingen” en ga naar “Draadloos en Netwerken”. Kies voor “Mobiel netwerk” en klik op “Voorkeursnetwerkmodus”. Je kunt hier kiezen met welk netwerk het toestel verbinding mag maken. Druk op de hometoets om af te sluiten en terug te keren naar het startscherm.

Wat Jeroen aangeeft moet nog kunnen. Bij een iPhone bijvoorbeeld staat dit standaard op automatisch, wanneer je dit uitzet kun je zelf handmatig aangeven met welk netwerk je verbonden wilt zijn.