Skip to main content

Ik probeer een buitenland bundel te kopen via de MijnKPN app.   Er wordt vermeld dat ik een SMS moet sturen (dit werkt niet voor een iPad) OF op een “button” moet klikken.    Er is echter geen button.

Ook de website heeft hetzelfde probleem.    De KPN hulplijn heeft ook geen idee - weet zelfs niet hoe de button er uit zou moeten zien.

Heeft iemand enig idee hoe deze button aangezet / gevonden kan worden?

Hallo @Gleasons ,

Heb je soms prepaid? Bij prepaid heb je wel een soort buttons om bundels te kopen.

Deze dus :

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

 

Bij abonnementen heb je dat niet.  


Dank voor de reactie.    Nee, geen prepaid, heb een gewoon abonnement.    Voor het buitenland is het echter nodig een bundel te kopen - maar de button hiervoor lijkt niet te bestaan.


Hoi @Gleasons, welkom hier. 

Je kan dus geen buitenlandbundel bestellen. Dit omdat de ‘button’ niet bestaat? Heb je daar een screenshot van? 

Je hebt gebeld toch? Want mijn collega kan de bundel ook toevoegen. Want gaat het om een 097 nummer?

 


Ik probeer een buitenland bundel te bestellen.   De app en de website geven aan om “op de button te klikken”.  Echter, er is geen button om op te klikken… SMS werkt ook niet.

Enig idee hoe dit wordt opgelost?   Dit is echt bizar klant onvriendelijk 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Beste Bart - ik begrip dat KPN dit probleem nog steeds niet heeft opgelost.   De app and de website hebben nog steeds geen button om op te klikken.    Het is toch wel heel raar dat een klant telkens moet bellen om in het buitenland een bundel aan te zetten… zo moeilijk kan het toch niet zijn om dit makkelijk te ontwerpen?   Het lijkt me niet niet toevallig alleen mijn telefoon en iPad niet de mogelijkheid hebben om een niet-bestaande button te klikken…


De tekst op de website is:

"Sms of klik op de button om te activeren"

En er is inderdaad geen button. Dit betekent ook dat je de bundel niet op afstand voor anderen in je abonnement kunt activeren.

Wat betreft de iPad, een workaround is om de sim kaart in een mobiele telefoon te plaatsen, en daarna de bundel per sms te activeren vanaf die mobiel.


Het landt ineens bij mij. Op de iPad kun je geen sms sturen inderdaad. Via MijnKPN wordt je naar de website verwezen waar sms codes staan. Even in een toestel is dan een optie inderdaad, maar niet handig.

Maar ook met een iPad kan je toch berichten versturen? Dan kun je daarmee de bundels aanvragen toch?


Ik zou niet weten hoe.    Tot een paar maanden geleden lukte het bestellen van een bundel gewoon via de app (er was geen instructie om de niet-bestaande button te klikken).   Een SMS komt niet aan.    Dus men kan niet met een iPad naar het buitenland…   Dat is toch vreemd?


Dus men kan niet met een iPad naar het buitenland…

Euh, Hotspot van je telefoon gebruiken. Je telefoon is dan via 4G/5G en heeft wifi voor overige apparaten.

En je kunt via wifi (hotel) natuurlijk.

Ik heb geen tablet, maar zo doe ik het met de laptop als ik buiten bereik van mijn vaste wifi ben.


Ik was hem even uit het oog verloren, maar ik heb dit intern doorgegeven.


Ik heb een terugkoppeling:

 

Dit zijn de buttons: hebben nog voorstel gedaan om de tekst aan te passen op de buttons. 

In ieder geval is het activeren per SMS, via die iPad of (tijdelijk) in een ander toestel of via de klantenservice.


Beste Bart - dit lijken inderdaad op buttons, maar de software die de “button” zouden moeten activeren werken niet.   Oftewel: je kunt erop drukken tot je een ons weegt, maar er gebeurt niets!


Beste Bart - dit lijken inderdaad op buttons, maar de software die de “button” zouden moeten activeren werken niet.   Oftewel: je kunt erop drukken tot je een ons weegt, maar er gebeurt niets!

@Gleasons . Mogelijk omdat sms niet kan op de tablet?

Je kan trouwens ook data van je mobiele abonnement delen met het data abonnement.


Dat is niet goed, ik ga het doorgeven. 


Beste Bart - ik probeerde het nog een keer, maar nog steeds hetzelfde probleem.    Wanneer wordt dit door KPN opgelost?  

Dit probleem zou sowieso niet hebben mogen ontstaan… maar laat KPN het dan in ieder geval snel oplossen als dit wordt aangegeven.


Staat de knop (=button) { activeer per sms } er niet in je MijnKPN? Zie afbeelding hierboven.

Die buitenlandbundels kunnen namelijk alleen per sms aangevraagd. Dus ook helemaal buiten MijnKPN app om. Die hele app is er niet voor nodig.


SMS werkt niet


Kan ik in de tussentijd iets voor je aanzetten, @Gleasons ?


Hi Bart - ik heb het net weer eens geprobeerd, maar nog steeds geen oplossing na 4 maanden…. SMS sturen kan zoals eerder vermeld niet vanuit een iPad.    Kan KPN dit serieus niet oplossen?   In 2021 werkte dit gewoon, dus het zou niet zo ingewikkeld moeten zijn…


Ik heb dit aangekaart, dus hopelijk. 

Maar kan ik anders wat voor je aanzetten?