Skip to main content

Ik loop net nog geen 5 minuten buiten. Gebruik telefoon niet en krijg sms dat ik al 50% van m’n mb bundel heb verbruikt. Nog geen 2 minuten later 75% en daarna gelijk 100%! Heb niets met m’n telefoon gedaan en alles stond op inactief dus hoe kan dit????

Hallo @MoniquevdP .

Heb je nu helemaal geen Mobiel Internet meer? 

Staat de optie WiFi-assistentie uit? 

Heb je Databesparingsmodus aanstaan? 

En heb je de optie Automatische downloads mij Mobiele Data uitstaan?  

 


Ik zit nu gewoon binnen met WiFi aan dus geen idee. Maar is toch vreemd dat als je nix doet met je telefoon je zo binnen 5 minuten door 5gb door bent?!


Je kunt in Mijn KPN bekijken wat er nu nog over is van jouw bundel. 

En wil je dit ook even bekijken? : 

 

Staat de optie WiFi-assistentie uit? 

Heb je Databesparingsmodus aanstaan? 

En heb je de optie Automatische downloads mij Mobiele Data uitstaan?  


En waar vind ik bovenstaande op iPhone? Kom er met de zoekfunctie niet uit ☺️. Bij m’n kpnbundel staat dat alles verbruikt is


Hier vind je de juiste instellingen voor jouw iPhone:  

 

Wifi-assistentie staat in menu Mobiel Netwerk onder alle apps.  ((Deze uitzetten) 

Databesparingsmodus staat in menu Mobiel Netwerk onder opties mobiele data. (Die aanzetten) 

Automatisch downloads in Instellingen in het menu App Store. (Die uitzetten.) 


Dankjewel gevonden. Maar alles stond al zoals hierboven ☺️ Behalve de automatische downloads die heb ik gelijk maar uitgezet


Dan zal dat zeker helpen in de toekomst. Check ook nog even of je niet toevallig wat aan internet aan had staan,bv You Tube. Want dat kost ook aardig wat aan verbruik.  


Nee alles stond uit. Heel vreemd en nooit eerder last van gehad. Had vanmorgen wel een update van IOS maar lijkt me niet dat het daar vandaan kwam.


@MoniquevdP

Heb je alweer getest of je nog Mobiel Internet kunt gebruiken? 

 

In dat geval : 

Op dit moment doet dit probleem zich bij meerdere klanten voor. Je abonnement is dan niet veranderd.

Om de een of andere reden is er een fout bij KPN dat er nu (náást je gewone bundel) een bundel voor een x aantal minuten wordt aangezet. Vervolgens bel je eerst uit die bundel en na het opmaken van die bundel loopt je gewone gewoon door. 

De SMS die je krijgt, kun je dan ook negeren.

 


Heb als ik m’n WiFi uitzet geen mobiel internet 🤨


Ha @MoniquevdP, welkom! Ik zie dat je al een hele hoop tips van Noordzee hebt gekregen, maar ik zag je laatste bericht en dacht: ik wil me er toch even in mengen. Heb je op dit moment nog steeds geen mobiel internet? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer? Dan kijk ik met je mee! 


@Marcia_  heb ik nu gedaan. Heb nog altijd geen mobiel internet nu. Doe zoveel mogelijk WiFi waar kan maar heb daarbuiten dus geen mobiel internet sinds vorige week 😔


Ik zie het inderdaad! Er lijkt toch iets gebeurd te zijn de 10e wat je hele databundel er in een keer doorgejaagd heeft. Wij kunnen en mogen helaas, of helaas is niet helemaal het goede woord natuurlijk, vanwege jouw privacy niet zien wat je telefoon heeft gedaan en ik kan dus ook niet zeggen wat er gebeurd is.. Maar ik kan wel constateren dat je hele bundel op is 😞.


@Marcia_  ja dat weet ik dus niet. Ik weet alleen dat ik m’n telefoon in m’n jas had zitten en na 1 a 2 minuten een sms’je kreeg dat ik 50% had verbruikt terwijl ik m’n telefoon dus niet had gebruikt. En kort daarna meteen sms’je van 75% en gelijk daarna 100% 🤨. Terwijl ik dus niets deed op m’n telefoon! 


Lastig! Het zou dan inderdaad toch een update geweest kunnen zijn. Veel andere dingen kosten ook niet zoveel GB's natuurlijk.. Ik durf het echt niet te zeggen..