Skip to main content

Ik heb zojuist mijn lopende abonnement verlengd. Deze gaat in mei 2023 in. Graag wil ik mijn huidige lopende abonnement voor komende maand husselen. In de app kan ik deze nu niet aanpassen. 

Annuleren, dan kun weer husselen.


Annuleren lukt niet.

Als ik in het scherm "abonnement wijzigen" zit zie ik 2 abonnementen staan.

1: mijn huidige abonnement met looptijd tot mei en 2; het nieuwe abonnement met looptijd vanaf mei.

Op beide abonnementen kan ik niets aanklikken om te iets te wijzigen en/of te annuleren.


Ik heb zojuist mijn lopende abonnement verlengd. Deze gaat in mei 2023 in. Graag wil ik mijn huidige lopende abonnement voor komende maand husselen. In de app kan ik deze nu niet aanpassen. 

Ik neem aan via de bekende telefonische weg of bij een Primera winkel (of hoe dat dan ook nu heet). Een KPN abonnement wordt namelijk altijd na het eerste jaar telkens met een maand verlengd. Als je overstapt naar een andere vorm van abonnement (alleen Hussel bestaat nog) geldt de opzegtermijn niet. Wil je van een abonnement af, dan moet je het oude abonnement opzeggen en de nog lopende abonnementstermijn betalen. 

Maar, ik heb hier eindeloos vaak gelezen dat je via de servicedesk van alles kan regelen. Dus misschien heb je dat gedaan. Dan lijkt het mij verstandig om daaar weer naar toe te bellen. (Of bij een primerawinkel daar naar toe te gaan). De moderators hier heb ik nog nooit van de geschreven regels zien afwijken. 


Hallo @dommeke , misschien dom(meke) van mij, maar wat heeft een Primera winkel daar mee te maken?

 


@JanD Gewoon onkunde van mij. Ik lees hier vaak over een KPN winkel en soms Primera winkel. In het verleden kon je daar ook best alles voor elkaar krijgen,. Dus ik dacht laat ik niet te onvolledig zijn 🤗 


@JanD Gewoon onkunde van mij. Ik lees hier vaak over een KPN winkel en soms Primera winkel. In het verleden kon je daar ook best alles voor elkaar krijgen,. Dus ik dacht laat ik niet te onvolledig zijn 🤗 

Hallo @dommeke , nu snap ik het, de huidige KPN-winkels heetten vroeger Primafoon-winkels, lijkt op Primera😉


Hi @Husselkorting niet op factuur, welkom hier. 

ALs ik het goed begrijp heb jij je abonnement alvast verlengd terwijl de einddatum in mei is. Klopt dit? Zo ja, dan klopt het dat je nog niets aan kunt passen. Je abonnement gaat over op de nieuwe vorm in mei nadat je je huidige contract voorbij is. Je kunt namelijk 4 maanden voor de einddatum alvast verlengen, dit is handig wanneer je een toestel erbij neemt omdat je het toestel wél direct krijgt. 

Wat bedoel je trouwens precies met husselen? 


Het klopt dat ik alvast mijn abonnement verlengd heb. Het nieuwe abonnement gaat idd in de loop van de maand mei in.

Mijn lopende abonnement kon ik maandelijks aanpassen (husselen). In de maand januari heb ik gehusseld van 2gb naar 5gb. Nu zou ik voor de maand februari het weer terug willen zetten. Dit kon altijd via de app "mijn KPN". Alleen lukt dit nu niet. In het scherm abonnement wijzigen staan nu 2 abonnementen. Nl. 1. Mijn huidige abonnement en 2. Het nieuwe abonnement. 


@Husselkorting niet op factuur Alex is met vakantie dus ik neem het even over. 😄

Bedankt voor de uitleg! Dat klopt, je kunt één lopende bestelling actief hebben. Je verlenging staat nu in het systeem, dus het ‘husselen’ ofwel maandelijks aanpassen van het abonnement gaat dan niet zolang de verlenging open staat. 

Annuleren, dan kun weer husselen.

Dit is dan een optie. De bestelling annuleren, en dan je abonnement weer aanpassen. Mocht je willen annuleren, dan kun je het beste met ons bellen via 0800-0402 (gratis). Dit kan doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. 
Let er dan ook op dat als je van een bepaalde actie gebruik hebt gemaakt deze wellicht niet meer opnieuw aan te vragen is. Ook is het zo dat als je een toestel bij de verlenging hebt aangevraagd en deze al hebt, deze weer retour moet. 


Bedankt voor je reactie.

Het blijft vreemd dat er in de periode van verlenging de optie husselen vervalt. Deze optie is waarvoor ik al jaren lang vaste klant ben bij KPN en ook deze keer weer gekozen heb om bij KPN te blijven. 

Misschien een puntje van aandacht om dit als waarschuwing in de app "Mijn KPN" aan te geven dat de mogelijkheid vervalt in periode van verlenging. Bij deze melding had ik mijn abonnement pas een week te voren verlengd. 

Ik zelf vind op dit moment teveel gedoe om de verlening (overigens zonder toestel) te annuleren. Helaas betaal ik nu wel de komende 4 maanden meer kosten voor mijn abonnement wat nodig is. Dit kan ik niet positief noemen.