Skip to main content

Sinds ongeveer 2 weken heb ik erg slecht bereik bij mij thuis. Ik heb een 5g abonnement en heb bijna altijd goed bereik, maar bij mij thuis heb ik ineens hoogstens 1 balkje 4g of helemaal geen bereik. Dit is erg vervelend omdat ik nu ook niet kan bellen/ gebeld kan worden. Ben al langere tijd klant van KPN en ben ook niet verhuisd, hoe kan het dan dat ik ineens zo’n slecht bereik heb? En hoe kan ik dit oplossen?

Hi @Erben20 en welkom op het forum! Gek dat de verbinding er ineens op achteruit is gegaan. 😕 Als je op onze storingspagina kijkt is er ook geen aanleiding te vinden? Onderhoud of een storing bijvoorbeeld? Zo niet, zou je je simkaart dan ook eens in een ander toestel willen testen? Als het bereik dan beter is, dan gaat er iets in het toestel niet goed en kun je deze het beste herstarten (of een back-up maken en resetten, als de herstart niet helpt). Mocht het bereik dan ook niet goed zijn, is dit dan alleen op jouw adres het geval en binnenshuis? Of ook buitenshuis/op andere locaties? Ik hoor het graag! 


Beste Sanne,

Bedankt voor de reactie! Ik heb mijn sim kaart verwisseld maar dit hielp helaas niet. Ook op de storingspagina is er geen storing of iets dergelijks te vinden. 
Ik heb ook niet het idee dat het aan mijn toestel ligt. Buiten mijn heb ik vaak wel goed bereik, maar wanneer ik in een gebouw ben wordt dit wel minder (Misschien is dat ook wel normaal, dat weet ik niet).

Helaas verdwijnt de verbinding op het moment dat ik rond of in mijn huis ben vrijwel helemaal. Ik kan dan niet bellen of appen en ontvang ook niks. Het probleem gaat dus vooral over wanneer ik thuis ben!


Goed om te weten @Erben20. Het kan zo zijn dat het bereik in gebouwen minder is. Dat heeft ermee te maken dat het signaal niet altijd goed door de bouwmaterialen heen komt. Helemaal als een gebouw van metaal is of staalbeton heeft bijvoorbeeld. Als dit echter bij veel gebouwen speelt, en ook rond je huis al, dan denk ik niet dat het met de bouwmaterialen te maken heeft. Zou je je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Zet daarin ook welk type toestel je gebruikt, en ook je 06-nummer en huisadres. Dan kan ik dit doorgeven aan de technische dienst en dan zullen zij dit verder met je afhandelen. Wil je ook laten weten of je beter in de ochtend of de middag bereikbaar bent over het algemeen? 


Hi Sanne, bedankt voor je reactie!

Ik heb mijn profiel zo volledig mogelijk aangevuld aangevuld, als je nog iets nodig hebt hoort ik het wel. Ik ben beter over het algemeen bereikbaar in de middag. 
 

 


@Erben20 Bedankt! Ik heb gekeken en ik zie dat het hier om een zakelijk abonnement gaat. Ik werk alleen met abonnementen voor consumenten, dus ik kan dit daarom helaas niet verder oppakken. 😅 Wel kun je dan met onze zakelijke afdeling bellen via 0800-0403 (als je voldoende bereik hebt) of een topic aanmaken op ons zakelijk forum. 

Tip ook om in de tussentijd bellen via de wifi (VoWiFi) aan te zetten. Hopelijk ben je dan wel goed bereikbaar. 🙂