Skip to main content

Beste KPN,

Ik begrijp heel goed dat jullie jaarlijks jullie tarieven aanpassen met een inflatiecorrectie. Daar heb ik ook geen enkele moeite mee.

Het zou jullie alleen sieren als jullie dan ook de kortingen die jullie vervolgens geven zouden indexeren. Dat is nu namelijk niet het geval.
En daardoor voelt het nu toch een beetje als eenrichtingsverkeer, en daarmee niet echt klantvriendelijk.

Volgens jullie is de inflatie 2,1%, Ik heb of liever had een abonnement mobiel van euro 15,47.

Als ik daar 2,1% bij optel kom ik op Euro 15,79 en niet zoals jullie doorberekenen Euro 16,18.

 

Dat scheelt maar Euro 0,39 cent, maar als je dat maal een paar 100.000 keer vermenigvuldigd, ik weet niet hoeveel mobiele klanten jullie hebben, maar het zullen er een hoop zijn. Dat is dus zomaar een paar 100.00 Euro extra winst.

 

Dus gaarne corrigeren Euro 15,47 + 2,1% = Euro 15,79 en niet Euro 16,47!!!!!

 

Gaarne uw reactie svp


Hallo @Daan196 

Zoals de topicstarter al aangeeft berekent KPN de inflatiecorrectie over het originele (hogere) abonnementstarief. Eventuele kortingen die men ontvangt spelen hier geen rol in, die worden niet geindexeerd. Is dit mogelijk ook voor jou het geval? Je moet dan niet kijken naar het eindbedrag op de factuur, maar de abo prijs vóór de kortingen. 


Ik weet het sommetje niet helemaal. Maar u had geen abonnement van € 15,47. U had waarschijnlijk een abonnement van € 25,47. Met 2 x 5 euro korting. De inflatiecorrectie word berekend over die € 25,47. Dan klopt het nog niet helemaal. Dus zoals ik al zei: het sommetje ken ik niet precies. Maar zo werkt het wel.

De inflatiecorrectie is misschien ook niet helemaal 2,1. Misschien is die wel 2,145. De rekenwonders bij KPN zullen niet te beroerd zijn om die 0,045 ook mee te pakken denk ik 😉


Bij mijn weten bepaalt het CBS de inflatie o.a. uit de gestegen prijzen voor goederen en diensten. Wanneer vervolgens dienstenleveranciers datzelfde getal gaan gebruiken om hun prijzen (weer) te verhogen, komen we in een spiraal terecht van oplopende kosten en inflatie.

Heel aardig van de KPN om zichzelf in 2022 een omzetverhoging van 1,5 % toe te kennen, maar toch ter informatie: deze gepensioneerde heeft al 12 jaar geen inflatiecorrectie gehad. Daar waar ze voor zichzelf een opwaartse spiraal creëren, creëren ze voor mij (en heel veel anderen) een neerwaartse spiraal.

Ben er niet zo heel erg blij mee…...