Skip to main content

KPN doet aan vieze spelletjes.

mijn contract is deze maand verhoogte vanwege '’inflatie'’ maar als iemand vandaag een nieuw abbonement wil afsluiten, die indentiek is aan mijn contract betaald die gewoon het oude bedrag.

KPN geeft hier dus aan toe gewoon diefstal te plegen.

vandaag ook weer een inflatiecorrectie door gekregen over mijn abbonement van 14 euro.
hij word nu verhoogd naar 14.45. een 45 cent verhoging.

daardoor ben ik even gaan zoeken naar hoeveel die inflatie is. 2.1% dit jaar.
als je dat verrekend over een abbonement van 14 euro krijg je 30 cent. 

na contact met kpn krijg ik alleen te horen '’dit bedrag word berekend over de originele kosten van het abbonement, dus zonder kortingen'’

onder aan de streep betaal ik 14 euro voor mijn abbonement, over dit bedrag moet wettelijk gezien de inflatie worden toegepast, want DIT zijn mijn kosten waarover inflatie KAN worden toegepast.

 

ik zit nu zo te balen dat ik half jaar terug een 2 jarig abbonement heb genomen bij kpn. want ik zie nu dat je bij vele andere provider meer kan krijgen voor veel minder geld. ook heel jammer dat ik erin getrapt ben door mijn telfort abbonement over te zetten naar een kpn abbonement.
bij telfort kon je MBs meenemen naar de volgende 3 maanden. dat kan bij kpn niet.
bij telfort kreeg ik een loyaliteitskorting omdat ik al 8 jaar klant was. krijg je bij KPN niet.

kpn hussel is een scam. want na alle kortingen ben je nog steeds duurder uit dan bij andere providers.
en contract afkopen is hilarisch. moet ik gaan betalen voor een service waar ik toch niks van te zien krijg. KPN naait je met extra kosten, oneerlijke inflatie berekeningen en jij zit vast aan je contract. 

je zou dit bijna kunnen gooien onder het feit dat KPN mijn contract heeft gewijzigd, en ik het contract niet mag opzeggen.

Hi @Wilco Muurling, goed dat je hierover even aan de bel trekt! In eerste instantie ziet het er namelijk wel gek uit; jouw abonnement van een half jaar oud krijgt nu een inflatiecorrectie en een nieuw abonnement krijgt dat niet. Daar is echter een goede reden voor. De inflatiecorrectie is gebaseerd op de cijfers van het CBS over 2019. De CBS heeft deze cijfers natuurlijk niet direct op 1 januari, dat duurt even. We berekenen de cijfers van het CBS dus jaarlijks door over de periode 1 juli t/m 30 juni. Dit betekent concreet dat wanneer je contract dit jaar vóór 1 juli startte, de inflatiecorrectie wordt toegepast. Deze wijziging voeren we jaarlijks per 1 oktober door. Meer informatie over de inflatiecorrectie vind je hier onderaan bij Veelgestelde Vragen.

De inflatiecorrectie passen we toe op de originele prijs van je abonnement. Als je wilt dan kan ik wel even narekenen wat dit concreet voor je abonnement betekent - dus hoe je nu op € 14,45 uitkomt. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Wat betreft de verschillen tussen Telfort en KPN: deze zijn er inderdaad. Dit komt omdat het twee heel verschillende merken zijn. Telfort beweegt zich veel meer richting een prijsvechter dan KPN. Alle Telfort mobiele abonnementen kunnen inderdaad twee maanden hun data en belminuten meenemen en zo opsparen. Met een KPN-abonnement kun je echter onderling MB's delen waardoor je je abonnementen zo kan indelen dat je voor geen enkel abonnement data overhoudt aan het einde van de maand en dus betaalt voor iets wat je niet kan opmaken. 

 


Hoi Wilco, ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Hallo kpn, 

Inflatiecorrectie is wel hoog ik betaal voor mijn abonnement 26,33 

En nu na de Inflatiecorrectie 40,93

Gr piet14


Hallo kpn, 

Inflatiecorrectie is wel hoog ik betaal voor mijn abonnement 26,33 

En nu na de Inflatiecorrectie 40,93

Gr piet14

Hallo @Piet14 , dat is natuurlijk niet alléén de inflatiecorrectie, ik zou de 2 facturen even naast elkaar leggen en zoek dan de verschillen.

 


Hi @Piet14, deze verhoging is niet afkomstig van de inflatiecorrectie. De correctie is namelijk altijd een klein bedrag. Heb je de tip van @JanD al uitgevoerd? Je vindt de facturen in MijnKPN.


Ook ik heb na diverse inflatiecorrecties mn mobiele abonnement bij KPN opgezegd  en zit nu bij Simpel 

7 GB en onbeperkt bellen en gratis sms voor 10 euro 

Zonder inflatiecorrectie   !!!!

 


Ook ik heb na diverse inflatiecorrecties mn mobiele abonnement bij KPN opgezegd  en zit nu bij Simpel 

7 GB en onbeperkt bellen en gratis sms voor 10 euro 

Zonder inflatiecorrectie   !!!!

 

In de algemene voorwaarden van Simpel die u hier kunt vinden:

https://www.simpel.nl/voorwaarden

Staat:

"Simpel is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het voorafgaande jaar."


Één verschil, ze doen het niet 

Mijn vrouw zit al 4 jaar bij Simpel en betaald nog steeds een tientje  !!!


Ik zit al wat jaren bij Simyo, 100% dochter van KPN en ik betaal ook steeds minder voor meer, en nog geen inflatie correctie aangezegt gekregen, weet geen eens of het in de voorwaarden staat.


Hoe je het keert of went….elk zgn inflatiedubbeltje à zoveel klanten levert behoorlijke inkomsten op voor providers. De consument blijft betalen… helaas kan diezelfde consument nergens zijn inflatiekosten vergoed krijgen.

mn


Hoe je het keert of went….elk zgn inflatiedubbeltje à zoveel klanten levert behoorlijke inkomsten op voor providers. De consument blijft betalen… helaas kan diezelfde consument nergens zijn inflatiekosten vergoed krijgen.

mn

 

Ja, dat levert inkomsten op. Maar je gaat er vanuit dat een provider geen extra kosten heeft door inflatie? Kijk alleen al naar de loonstijgingen. KPN is echt niet immuun voor loonstijgingen hoor. Het is een groot bedrijf met een CAO en onderhandelingen met vakbonden.

Een heel groot deel van de uitgaven gaat naar het netwerk. De prijzen van aannemers en toeleveranciers schieten sinds begin dit jaar ook omhoog. Met veel meer dan de 5,6 procent die KPN dit jaar neemt als prijsverhoging.

Dus nee, KPN schiet per saldo niks op met de hogere abonnementsprijzen door een inflatieverhogingen. 

 

NB: diezelfde consument ziet zijn inflatiekosten vergoed worden in hogere lonen of uitkeringen. Dat geldt niet voor iedereen, dat begrijp ik, maar dat is wel hoe het economisch werkt. Helaas is dat een vicieuze cirkel waar je op korte termijn ook weer uit zou moeten willen komen.


Hoe je het keert of went….elk zgn inflatiedubbeltje à zoveel klanten levert behoorlijke inkomsten op voor providers. De consument blijft betalen… helaas kan diezelfde consument nergens zijn inflatiekosten vergoed krijgen.

mn

 

Ja, dat levert inkomsten op. Maar je gaat er vanuit dat een provider geen extra kosten heeft door inflatie? Kijk alleen al naar de loonstijgingen. KPN is echt niet immuun voor loonstijgingen hoor. Het is een groot bedrijf met een CAO en onderhandelingen met vakbonden.

Een heel groot deel van de uitgaven gaat naar het netwerk. De prijzen van aannemers en toeleveranciers schieten sinds begin dit jaar ook omhoog. Met veel meer dan de 5,6 procent die KPN dit jaar neemt als prijsverhoging.

Dus nee, KPN schiet per saldo niks op met de hogere abonnementsprijzen door een inflatieverhogingen. 

 

NB: diezelfde consument ziet zijn inflatiekosten vergoed worden in hogere lonen of uitkeringen. Dat geldt niet voor iedereen, dat begrijp ik, maar dat is wel hoe het economisch werkt. Helaas is dat een vicieuze cirkel waar je op korte termijn ook weer uit zou moeten willen komen.

Dus waarom wordt die inflatie ingevoerd als KPN toch nieuwe abonnementen aanbiedt die je goedkoper kan krijgen dan de huidige inflatie cijfers? Dit komt over alsof de inflatie wordt ingevoerd om er op te verdienen.. want ik heb even nagecheckt op de huidige abonnementsvorm en deze wijkt niet af van een nieuw contract van 1 jaar geleden. 


Tja….


Mn

Tja….. hogere lonen, hogere uitkeringen?