Skip to main content

Inflatie verhoging mijn abonnement is 15,95 en wordt nu 21,95 bizar dat het opeens met 5euro wordt verhoogd dit is gewoon niet normaal

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het maximaal 2 euro werd…

http://www.kpn.com/inflatie

Citaat:

"In 2022 is de inflatiecorrectie 5,8%. Wij passen dit toe met een maximum van 2,- per maand per mobiel abonnement."

Hoe komt u aan die 5 euro @Patsn ?


Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het maximaal 2 euro werd…

http://www.kpn.com/inflatie

Citaat:

"In 2022 is de inflatiecorrectie 5,8%. Wij passen dit toe met een maximum van 2,- per maand per mobiel abonnement."

Hoe komt u aan die 5 euro @Patsn ?

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar @Patsn , waarschijnlijk 3 mobiele abo’s à €2 is ook precies €6 @Nick83 


Inflatie verhoging mijn abonnement is 15,95 en wordt nu 21,95 bizar dat het opeens met 5euro wordt verhoogd dit is gewoon niet normaal

Dit zal de prijs zijn zonder korting waarschijnlijk. Dus dan zal er nog 5 euro af gaan. 


Ik denk niet dat dit verschil bij @Patsn veroorzaakt wordt door de inflatiecorrectie. De prijzen worden pas op 1 oktober verhoogd. Ik heb ook in de afgelopen dagen mijn maandelijkse factuur ontvangen en de abonnementsprijs is nog ongewijzigd. Er staat alleen een aankondiging op de factuur.

@Patsn , heb je al op pagina 2 van de factuur gekeken? Daar wordt gespecificeerd hoe het bedrag is opgebouwd. Vergelijk dit met de factuur van vorige maand. Plaats hier anders een afdruk, dan kijken we mee. Poets dan wel alle privégegevens zoals 06-nummer en simkaartnummer weg.


na mijn komende rekening die nu afgeschreven gaat worden is tot 21 oktober dus is wel degelijk met de inflatie en idd heb ik gezien hoe die is opgebouwd. ik betaal vooruit zeg maar van 21 tot 21

@RBxx 

 

groetjes patricia


na mijn komende rekening die nu afgeschreven gaat worden is tot 21 oktober dus is wel degelijk met de inflatie en idd heb ik gezien hoe die is opgebouwd. ik betaal vooruit zeg maar van 21 tot 21

@RBxx

 

groetjes patricia

Laat het ons dan ook eens zien? Dan worden wij er ook weer wijzer van.


Op mijn mobiele nota’s van september 15-9 tot 14-10 staat nog gewoon het ‘oude’ bedrag op de factuur en alleen een aankondiging van de inflatiecorrectie per 1 oktober op de volgende nota, die dus in oktober uitkomt. @Patsn 

CC @Nick83  en @RBxx 


@Patsn Ook bij mij loopt de nieuwe periode een flink deel in oktober (Periode 16.09 - 15.10), maar de abonnementskosten zijn nog ongewijzigd.

Ik denk nog steeds dat de verhoging bij jou niet door inflatiecorrectie komt. Die is maximaal € 2,00.
Ontbreekt er misschien een korting, die (al dan niet terecht) vervallen is?


@Patsn Welkom op het forum. 

De verhoging die je noemt is inderdaad wel erg hoog. 

Ik kan mij ook bijna niet voorstellen dat dit alleen inflatiecorrectie is. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? Dan kijk ik het graag voor je na! 


Hallo @Patsn ,

Ben je toevallig onlangs verhuisd? Of heb je jouw internet-thuis-abonnement opgezegd?

Je hebt het trouwens over een verhoging van zes euro en niet zoals jij schrijft vijf euro.

Ik vermoed dat deze verhoging van zes euro uit twee componenten bestaat:

Voor de 20/21 dagen in oktober wordt al rekening gehouden met het verhoogde tarief. Voor de in rekening gebrachte dagen over september betaal je nog het oude tarief. 
 

Het grootste gedeelte van de verhoging lijkt echter te bestaan uit het wegvallen van de vijf euro Husselkorting. Die krijg je namelijk alleen als je aan de voorwaarden blijft voldoen. Er wordt nu dus de bruto prijs in rekening gebracht waar de korting nog niet van afgehaald is. Voor het opnieuw aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of KPN Hussel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je gebruik maken van deze aanmeldpagina: kpn Hussel aanmelden
 

De laatste mogelijkheid die ik kan bedenken, is dat je extra kosten hebt gemaakt buiten je bundel. Denk dan aan een 0900-nummer of een telefoontje naar bv Australië. Maar dat zou dan moeten blijken uit de specificatie. 


Inflatie verhoging mijn abonnement is 15,95 en wordt nu 21,95 bizar dat het opeens met 5euro wordt verhoogd dit is gewoon niet normaal

 

Dat is zeker niet normaal! Van 15,95 naar 21,95 is een verhoging van 6 euro!  😁


Hallo @Patsn ,
….
Voor de 20/21 dagen in oktober wordt al rekening gehouden met het verhoogde tarief. Voor de in rekening gebrachte dagen over september betaal je nog het oude tarief. 
….

@Noordzee Ik denk nog steeds dat de inflatiecorrectie geen rol speelt bij Patsn. Bij JanD en bij mij is ook (nog) geen inflatiecorrectie in rekening gebracht voor het deel in oktober. Het wegvallen van een korting (terecht of onterecht) lijkt mij de verklaring. Zolang @Patsn ons niet mee laat kijken op de factuur blijft dit onduidelijk.


Voor de 20/21 dagen in oktober wordt al rekening gehouden met het verhoogde tarief. Voor de in rekening gebrachte dagen over september betaal je nog het oude tarief. 

Hallo @Noordzee , zo wordt er niet gefactureerd door KPN.

In september wordt er nog gewoon gefactureerd tegen het ‘oude’ tarief, ook al loopt het abo over naar oktober en vanaf de factuur in oktober wordt er gerekend volgens het nieuwe tarief.

 


Duidelijk @RBxx en @JanD ,

Dan blijft dit dus over: 

 

@Patsn 

Ben je toevallig onlangs verhuisd? Of heb je jouw internet-thuis-abonnement opgezegd?

Je hebt het trouwens over een verhoging van zes euro en niet zoals jij schrijft vijf euro.

Een gedeelte (??)van de verhoging lijkt te bestaan uit het wegvallen van de vijf euro Husselkorting. Die krijg je namelijk alleen als je aan de voorwaarden blijft voldoen. Er wordt nu dus de bruto prijs in rekening gebracht waar de korting nog niet van afgehaald is. Voor het opnieuw aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of KPN Hussel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je gebruik maken van deze aanmeldpagina: kpn Hussel aanmelden
 

De tweede mogelijkheid die ik kan bedenken en vermoedelijk de meest waarschijnlijke, is dat je extra kosten hebt gemaakt buiten je bundel. Denk dan aan een 0900-nummer of een telefoontje naar bv Australië. Maar dat zou dan moeten blijken uit de specificatie. 

 


De tweede mogelijkheid die ik kan bedenken en vermoedelijk de meest waarschijnlijke, is dat je extra kosten hebt gemaakt buiten je bundel. Denk dan aan een 0900-nummer of een telefoontje naar bv Australië. Maar dat zou dan moeten blijken uit de specificatie. 

 

@Patsn 

Heb je al op de specificatie gekeken?