Skip to main content

Als ik nu een abonnement afsluit voor telefoon met abonnement. Binnen welke termijn moet ik de simkaart activeren? Ik wil namelijk dat het contract een paar maanden later ingaat (met nieuw nummer).

Nieuwe klant dus? Dan gaat het abonnement gewoon een paar dagen na bestellen in. Zodra u alles in huis heeft. Of u wel of niet de SIM kaart activeert doet er volgens mij niet toe.

Als u wilt dat het pas over een paar maanden in gaat, waarom wilt u nu al bestellen dan? Waarom bestelt u dan niet gewoon over een paar maanden?


Met overstappen heb je 4 maanden de tijd. Zijn nu via website leuke aanbiedingen en geen aansluitkosten. Als Het dan over 3 maanden in kan gaan, is het voor mij voordeliger. Weet natuurlijk nooit wat voor aanbiedingen dan lopen. 


Hoi @Vliegendekeeper , als je nu een abonnement hebt dat nog 4 maanden loopt, zal het abonnement bij de nieuwe provider sowieso pas daarna beginnen. Pas na de einddatum zal je huidige provider het nummer vrijgeven voor nummerbehoud. Vanaf 120 dagen voor de einddatum kan je beginnen met ‘overstappen’.


Ik heb nu geen abonnement. Onze zoon krijgt dan met verjaardag een telefoon met abonnement. 


Over 3 maanden zijn er vast wel weer heel leuke black friday deals…

En als je nu een toestel koopt, dan is dat over 3 maanden al weer een oud model hoor... 😄


Hallo @Vliegendekeeper, leuk cadeau heeft jullie zoon dan in het vooruitzicht. 

Bij online bestelde nieuwe aansluitingen met toestel, wordt het toestel met een nieuwe simkaart afgeleverd door een koerier, het Home Delivery leveringsproces.

De simkaart wordt afgeleverd door de koerier. Zodra de koerier de levering heeft afgemeld, is de simkaart geactiveerd. Je kunt dus niet de activatie enkele maanden uitstellen.

Mijn advies is dan ook zo rond zijn verjaardag de bestelling te doen. 





Â