Skip to main content

Recentelijk een kpn sim voor 4g/5g communicatie in een Router aangeschaft. Dit ter vervanging van een T-Mobile sim.

De router staat normaal gesproken ergens ver weg op een afgelegen terrein, met onder andere een mini-pc er achter (en meer). Deze pc maakt zelfstandig connecties naar een server. Maar we maken ook connecties vanaf diverse locaties naar die mini-pc via het internet.

Dit werkt goed met de T-Mobile sim.

Echter zodra ik de sim vervang door die van KPN werken de inkomende connecties (dus Internet naar de  router) niet meer. Uitgaande connecties is geen enkel probleem.

Ik heb inmiddels 2 compleet verschillende Routers geprobeerd. Een 5G Zyxel, en een 4G Teltonika.

Maar beiden geven exact hetzelfde effect met de KPN sim: uitgaand werkt, inkomend niet.

 

Waarom werkt dit niet, en wie/wat kan hier wat aan veranderen ?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Dat probleem is wel vaker gezien. KPN verkoopt deze abo’s gewoon en meldt er niet bij dat het standaard maar 1-richtingsverkeer is kwa connectie-opzet. Iedereen doet wel eens een miskoop, hopelijk kan je het nog annuleren (binnen 14-dagen).


Hallo @Edward Click, welkom. Of het klopt wat @tmoesel zegt, weet ik niet. Maar misschien heb ik iets wat je kan helpen. Je kan namelijk verschillende APN instellingen proberen:

  • advancedinternet
  • portalmmm.nl