Skip to main content

Goedendag,

Sinds kort worden mijn inkomende oproepen als onbekend weergegeven, terwijl het contacten zijn uit mijn contactpersonenlijst die bellen.

Ik zag op de forum dat er een instelling aan jullie kant aangepast moet worden om dit op te lossen.
Zouden jullie dit ook voor willen doen.

 

Met vriendelijke groet,

Kunal Raghoe

@Denise_

Sinds kort heb ik hetzelfde probleem met mijn telefoon. Alle oproepen die binnenkomen wordt als onbekend aangegeven. Heb hiervoor nooit problemen ermee gehad.

 

Admin: samengevoegd met eigen topic origineel topic]


Hoi @KunalR , het is niet nodig om je probleem drie keer te plaatsen.
Het mag ook niet volgens de forum huisregels, net als "taggen” van een moderator.

Je hebt al een eigen topic Inkomende gesprekken aangemaakt, dat vanzelf aan de beurt komt.
Ik heb daarin zojuist alvast een suggestie gedaan.


Hallo @KunalR , heb je al met KPN klantenservice gebeld op 0800-0402? Daar kan dit onderzocht worden en zo nodig kan een foute instelling hersteld worden.


Welkom bij ons op het forum @KunalR. Wat gek dat het zomaar niet meer werkte. Met de gegevens in je profiel heb ik voor je gekeken en zo te zien heb je inmiddels telefonisch contact gehad. Is het daarbij gelukt?


@jasper

Klopt ik had contact gehad met de klantenservices. Ze zagen niks vreemd op mijn simkaart. Ik had voorgesteld om mijn simkaart in een andere toestel te proberen. Daar werkt het wel goed op, wat ik wel vreemd vindt in mijn zelfde toestel(dual sim) heb ik een Vodafone zakelijke simkaart inzitten en daar komen de inkomende gesprekken wel goed binnen.

 


Dat jouw simkaart in een ander toestel wel goed werkt geeft aan dat de instellingen op het netwerk wel goed staan. Anders zou het daar ook niet goed moeten gaan. 

Kan je op jouw toestel mogelijk pre simkaart instellingen aanpassen? Mogelijk staat het voor de simtray waar onze simkaart in zit uit en aan voor de tray waar de Vodafone simkaart in zit. Als je de simkaarten eens in het toestel zelf omwisselt, Gaat het probleem dan ook over naar de andere kaart? Als dat zo is is het zeker dat het een instelling is op het toestel zelf.


@Jasper Ik heb de simkaarten omgewisseld, maar het heeft niet geholpen.
Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar mijn simkaart is nog een Telfort simkaart.

Ik ga wel even een nieuwe simkaart aanvragen misschien helpt dit.


Hoi @KunalR 

Ik ken geen instelling in mijn (Android) telefoon die binnenkomende gesprekken anoniem maakt. Alleen voor uitgaande gesprekken kan je dat instellen.

Een oudere simkaart kan een rol spelen, dus een nieuwe KPN simkaart kan de oplossing zijn.

In eerdere topics wordt soms Bellen via 4G genoemd als oorzaak, zie bijvoorbeeld dit volgende topic:

 


@RBxx Bedankt voor het aangeven van de eerdere topic daarin stond de oplossing!!!

Als ik 4g bellen uitzet dan zie ik weer de binnenkomende gesprekken.
Toevallig heb ik ook Xiaomi, waarschijnlijk ligt het dan wel aan de Xiaomi toestellen.


Mooi dat het werkt @KunalR . Het schoot me toevallig te binnen.

Dan gaat er tussen Xiaomi en KPN kennelijk iets mis. Je kan nog overwegen om de simkaart toch te vervangen. Wie weet helpt dat. Loop binnen bij een KPN winkel en je ruilt hem zo om.


Ik ben blij dat je daar aan dacht Ruud, en dat het daarmee nu opgelost is!

Een Telfort simkaart is al wat ouder, de meeste daarvan zijn inmiddels ook al vervangen. Je kunt jouw simkaart vervangen via een KPN winkel zoals Ruud al noemt. 


@RBxx en @Jasper ik heb vanochtend via de mijn KPN app een nieuwe simkaart besteld.
Bedankt voor het meedenken van mij probleem.