Skip to main content
Beantwoord

Installatieprobleem E-sim op iPhone 13

• 24 juli 2022
  • 5 reacties
  • 269 keer bekeken

Ik heb exact hetzelfde probleem, alles stappen gevolgd maar telkens een foutmelding en dus geen bereik 

*Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hoi @Stefrut! Werkt je fysieke simkaart ook niet meer? Het activeren/aanvragen van een E-sim werkt als volgt:

Overstappen van een fysieke sim-kaart naar e-sim kan via de MijnKPN app. Deze moet geïnstalleerd zijn op het toestel waarop de klant het e-sim profiel wil instellen.

• Zorg dat het toestel verbonden is met een Wifi-netwerk. Dit is vereist om gebruik een e-sim profiel te installeren.
    • Dit hoeft geen KPN netwerk te zijn. Je kan iedere werkende wifi-verbinding gebruiken voor het instellen van het e-sim profiel.
  • Open de MijnKPN app op het toestel waarop het e-sim profiel ingesteld moet worden en log in met KPN ID.
  • Selecteer het mobiele nummer waarvoor het e-sim profiel ingesteld moet worden.
  • Kies voor ‘Simkaart vervangen’
  • Selecteer de optie e-sim (Deze optie wordt alleen getoond als het toestel herkend wordt als geschikt toestel)
  • Je ontvangt een sms ter bevestiging.
    • In deze sms staat een verificatiecode. Je voert deze code in in de MijnKPN app en klikt op 'Bevestigen'
  • Na het doorlopen van de stappen is het profiel geïnstalleerd en actief. Je kan direct bellen, sms’en en internetten.

Lukt het hiermee wel? Zo niet, ben je verbonden met een wifi netwerk en welk type toestel heb je exact? 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 8094 reacties
  • Antwoord
  • 24 juli 2022

Hoi @Stefrut! Werkt je fysieke simkaart ook niet meer? Het activeren/aanvragen van een E-sim werkt als volgt:

Overstappen van een fysieke sim-kaart naar e-sim kan via de MijnKPN app. Deze moet geïnstalleerd zijn op het toestel waarop de klant het e-sim profiel wil instellen.

• Zorg dat het toestel verbonden is met een Wifi-netwerk. Dit is vereist om gebruik een e-sim profiel te installeren.
    • Dit hoeft geen KPN netwerk te zijn. Je kan iedere werkende wifi-verbinding gebruiken voor het instellen van het e-sim profiel.
  • Open de MijnKPN app op het toestel waarop het e-sim profiel ingesteld moet worden en log in met KPN ID.
  • Selecteer het mobiele nummer waarvoor het e-sim profiel ingesteld moet worden.
  • Kies voor ‘Simkaart vervangen’
  • Selecteer de optie e-sim (Deze optie wordt alleen getoond als het toestel herkend wordt als geschikt toestel)
  • Je ontvangt een sms ter bevestiging.
    • In deze sms staat een verificatiecode. Je voert deze code in in de MijnKPN app en klikt op 'Bevestigen'
  • Na het doorlopen van de stappen is het profiel geïnstalleerd en actief. Je kan direct bellen, sms’en en internetten.

Lukt het hiermee wel? Zo niet, ben je verbonden met een wifi netwerk en welk type toestel heb je exact? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 juli 2022

Hallo @Sanne_M,

bedankt voor je bericht. Ik heb alle stappen precies doorlopen zoals je beschrijft. Maar zodra ik bij de laatste stap ben krijg ik een foutmelding en is de Sim wel geïnstalleerd maar werkt ie niet.

ik heb een iPhone 13.

groetjes Stef 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

Dus nadat je de verificatiecode in typt en op bevestigen klikt, gaat het mis? Of krijg je de verificatiecode al niet? Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Ik kijk graag met je mee naar wat er aan de hand is .

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 25 juli 2022

@Marcia_  

goedemorgen,

vanochtend heb ik uiteindelijk nog maar een poging gewaagd. Ik kreeg steeds bij de laatste stap check iPhone/kpn een foutmelding
Het is nu gelukkig wel gelukt!

precies op tijd want vlieg vanavond naar Taiwan.

bedankt voor de aangeboden hulp!

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

Super! Graag gedaan en vergeet niet, indien nodig een Supervoordeellanden buiten de EU bundel aan te zetten in Taiwan :).