Skip to main content

Ik heb exact hetzelfde probleem, alles stappen gevolgd maar telkens een foutmelding en dus geen bereikĀ 

*Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Stefrut! Werkt je fysieke simkaart ook niet meer? Het activeren/aanvragen van een E-sim werkt als volgt:

Overstappen van een fysieke sim-kaart naarĀ e-simĀ kan via de MijnKPN app. Deze moet geĆÆnstalleerd zijn op het toestel waarop de klant hetĀ e-simĀ profiel wil instellen.

  • Zorg dat het toestel verbonden is met een Wifi-netwerk. Dit is vereist om gebruik eenĀ e-simĀ profiel te installeren.
    • Dit hoeft geen KPN netwerk te zijn. JeĀ kan iedere werkende wifi-verbinding gebruiken voor het instellen van hetĀ e-simĀ profiel.
  • Open de MijnKPN app op het toestel waarop hetĀ e-simĀ profiel ingesteld moet wordenĀ en log in met KPN ID.
  • Selecteer het mobiele nummer waarvoor hetĀ e-simĀ profiel ingesteld moet worden.
  • Kies voor ā€˜Simkaart vervangenā€™
  • Selecteer de optieĀ e-simĀ (Deze optie wordt alleen getoond als het toestel herkend wordt als geschikt toestel)
  • Je ontvangt een sms ter bevestiging.
    • In deze sms staat een verificatiecode. JeĀ voert deze code in in de MijnKPN app en klikt op 'Bevestigen'
  • Na het doorlopen van de stappen is het profiel geĆÆnstalleerd en actief. JeĀ kan direct bellen, smsā€™en en internetten.

Lukt het hiermee wel? Zo niet, ben je verbonden met een wifi netwerk en welk type toestel heb je exact?Ā 

Ā 


Hallo @Sanne_M,

bedankt voor je bericht. Ik heb alle stappen precies doorlopen zoals je beschrijft. Maar zodra ik bij de laatste stap ben krijg ik een foutmelding en is de Sim wel geĆÆnstalleerd maar werkt ie niet.

ik heb een iPhone 13.

Ā 

groetjes StefĀ 


Dus nadat je de verificatiecode in typt en op bevestigen klikt, gaat het mis? Of krijg je de verificatiecode al niet? Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Ik kijk graag met je mee naar wat er aan de hand is .


@Marcia_Ā Ā 

goedemorgen,

vanochtend heb ik uiteindelijk nog maar een poging gewaagd. Ik kreeg steeds bij de laatste stap check iPhone/kpn een foutmelding
Het is nu gelukkig wel gelukt!

precies op tijd want vlieg vanavond naar Taiwan.

Ā 

bedankt voor de aangeboden hulp!


Super! Graag gedaan en vergeet niet, indien nodig een Supervoordeellanden buiten de EU bundel aan te zetten in Taiwan 🙂.