Skip to main content

Ik heb een nieuw toestel (iPhone 13) waarop ik een esim wil installeren, zodat ik zowel zakelijk als privé bereikbaar ben op 1 toestel. Maar dit werkt helaas niet. 
 

het gaat zo:

  1. Via de Mijn KPN app kies ik mijn mobiele abonnement, geef aan dat ik de simkaart wil vervangen voor een e-sim.
  2. De app vraagt om een verificatiecode  die wordt verstuurd naar het toestel met de fysieke simkaart.
  3. ik voer de ontvangen code in
  4. Het scherm waarin de code moet worden ingevoerd blijft staan en er komt ‘Er gaat iets mis…’ te staan onderaan. 
     

en dat is dan dat. Het werkt niet. Veel pogingen gedaan, onder andere:

  • MijnKPN app opnieuw geïnstalleerd.
  • iPhone opnieuw opgestart.
  • Fysieke simkaart in het nieuwe toestel gestoken.
  • 2-factor authenticatie uitgezet.

ook gebeld met de klantenservice van KPN, maar die geven aan dat ik dit beter kan vragen via het forum. Dus, hier ben ik dan. 
 

is er een storing? Is er iets mis met mijn account? Hoe kom ik nu verder?

Zojuist opnieuw geprobeerd en nu werkt het wel. Geen flauw idee waarom, misschien was er een storing en is die nu voorbij.

Ik zag wel dat iemand anders op het forum ook dezelfde symptomen had. Wellicht een goed idee om het toch even te melden bij de afdelingen die er over gaan zodat ze er misschien in kunnen duiken om te controleren wat er mis was gegaan. En hoe dat voorkomen kan worden.

Ik ben in ieder geval weer blij.


Goedemorgen @xFeverr! Fijn dat het alsnog gelukt is om je e-sim te installeren.

Voordat ik intern een melding doorstuur, de vraag: de iPhone 13 was ook 100% verbonden met een wifi-netwerk?


de iPhone 13 was ook 100% verbonden met een wifi-netwerk?


jazeker. Anders had de KPN-app überhaupt niet kunnen openen natuurlijk. Dus daar ben ik wel zeker van. 


Goed dat je daar zeker van bent, dan geef ik je melding door, kijken of het gereproduceerd en geanalyseerd kan worden.