Skip to main content

Ik heb zojuist mijn telefoonnummer laten wijzigen  en heb inmiddels via SMS gestuurd gekregen dat het is gewijzigd en nu wil ik dat bij WhatsApp doen maar ik krijg dan geen verificatie code via SMS gestuurd.

Mijn telefoon is meerdere keren opnieuw opgestart en WhatsApp eraf en er weer opgezet maar het lukt maar niet!

Wie kan mij helpen. 

Normaal gesproken in je oude account (=oude telefoonnummer) naar de instellingen gaan. Daar kan je het telefoonnummer (wat bij Whatsapp dus de gebruikersnaam is) wijzigen. Binnen je account dus. Geen nieuwe aannmaken.

Maar mogelijk kun je nu op je oude account ook niet meer inloggen (Whatsapp verwijderd) omdat de sms daarvoor nu niet meer aankomt. Dan kun je dat account helemaal niet meer in. Ook niet om je nummer aan te passen.

Dan kan je volgens mij alleen nog (wel) een heel nieuwe maken. Maar dan ben je dus wel al je conversaties kwijt. 


Goedemorgen @Moreen, welkom hier op onze community en bedankt voor je bericht!

Normaal gesproken in je oude account (=oude telefoonnummer) naar de instellingen gaan. Daar kan je het telefoonnummer (wat bij Whatsapp dus de gebruikersnaam is) wijzigen. Binnen je account dus. Geen nieuwe aannmaken.

Maar mogelijk kun je nu op je oude account ook niet meer inloggen (Whatsapp verwijderd) omdat de sms daarvoor nu niet meer aankomt. Dan kun je dat account helemaal niet meer in. Ook niet om je nummer aan te passen.

Dan kan je volgens mij alleen nog (wel) een heel nieuwe maken. Maar dan ben je dus wel al je conversaties kwijt. 

Eigenlijk ben ik ook bang dat er niks anders opzit dan een geheel nieuwe account aan te maken.  Je zou dit voor de zekerheid ook nog na kunnen vragen bij Whatsapp. Maar ik vermoed dat zij je hierin van hetzelfde antwoord zullen voorzien.