Skip to main content

Hallo daar.. wie is bekend met de A13 Samsung instellingen settings? Ik heb een Kpn Unlimited Data abonnement en wil graag setting instellingen goed hebben die 'aan of uit' staan als mogelijk geen extra kosten maken...

Enkele opties in mijn instelling die ik aan zie staan..

In mijn instelling - verbindingen - staat mijn WiFi natuurlijk aan daaronder  Gegevensgebruik met enkele settings - opties:
* Is optie mobiele gegevens 'aan of uit' ook de achtergrondgegevens voor apps te verhinderen.. ? 
..........

* Verder Onder 'Gegevensgebruik - Gebruik Mobiele Gegevens' - instellingen - Gegevenswaarschuwing (hier kan de limit GB's met een slide ingesteld worden) zou ik deze slide op bijv 50 GB (Unlimited data) kunnen zetten ?
...........

Alvast bedankt voor je hulp
TEAHoward

Hallo @TeaH1 

 

Met Unlimited (of ander KPN abonnement) zal je sowieso geen extra internet kosten hebben in NL of de EU.
Ook al ga je over de 50GB limiet in de EU dan kost dat niets extra alleen wordt de internetsnelheid verlaagt naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid (dat is vrijwel onbruikbaar om normaal te kunnen internetten), de limiet op 50GB zetten heeft daarom geen nut.
Die 50GB limiet geldt alleen voor de EU, in NL is het echt Unlimited al moet je bij meer dan 10GB per dag wel (gratis) extra data aanvragen, dan krijg je na elke aanvraag 2GB erbij.

 

De enige manieren om extra internet kosten (gemaximeerd tot €60,50 tenzij je dat via een SMSje uitzet) te maken als je dataroaming en mobiele data aan hebt staan zijn:

  • Verbinden met een mobiel netwerk buiten de EU, dat kan gebeuren als je aan de grens van een EU land zit.
  • In een vliegtuig of op een veerboot, dan zou je kunnen verbinden met een duur netwerk aan boord van dat vliegtuig of veerboot.
  • Verbinden met een maritiem netwerk op zee (b.v. Tampnet), dat kan gebeuren als je op de boot zit of vlak langs de kust of op een waddeneiland.

 

Wil je in NL zeker zijn dat je nooit verbindt met een duur netwerk dat kan je het beste dataroaming uitzetten.
In de EU is dat echter geen optie omdat je anders ook niet kan verbinden met de netwerken in het EU land zelf, dan is het dus wel extra opletten.

 

Je kan in je telefoon i.d.d. ook instellen dat bepaalde apps alleen data via WiFi mogen versturen, dat kan wel handig zijn als je b.v. foto's en filmpjes synchroniseert met een Cloud opslag.
Als je mobiele data uitzet zullen apps geen data op de achtergrond via het mobiele netwerk versturen.

 

Zie ook deze buitenlandpagina voor extra informatie: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm