Skip to main content

Beste,

 

Vandaag ben ik in turkije aangekomen en nadat we geland waren deed ik vliegtuigmodus uit en snel kreeg ik al een sms dat ik 80% van 60,50 heb verbruikt. Dit vind ik absurd aangezien ik helemaal niks heb verbruikt, ofja alleen appje gestuurd naar mijn ouders dat ik ben geland. Even later kreeg ik weer een sms met dat ik 100% heb verbruikt van de 60,50. Ik heb mijn telefoon verder niet gebruikt en er was niks open op de achtergrond of dergelijke. Ik heb toen besloten om mobiele netwerk uit te zetten. 3 uur later ik heb mobiele netwerk even weer aangedaan om te kijken wat er aan de hand was en ja hoor ik krijg weer een sms met dat ik 100% van de 121 euro heb verbruikt maar mijn mobiele netwerk was uit?!? 

 

Wat kan hier het probleem zijn? Want ik ga dit echt niet betalen!

 

Graag hoor ik zo spoedig mogelijk iets

(Ik heb nu wifi van het hotel)

 

Met vriendelijke groet,

 

Sharif

Beste @Sharifk, welkom! Wat ontzettend balen dit! Turkije valt niet binnen de EU, wat betekent dat als je daar mobiel internet gebruikt dit niet uit je bundel gaat. Je ziet op de website dat het 2,50 euro per MB kost. Dan is zelfs het sturen van een appje al een kostbare aangelegenheid. Advies is om voor die tijd een bundel aan te schaffen of roaming uit te zetten. Zonder bundel is er een blokkade bij 60,50 euro. Heb je daarna ge-sms't dat je door wilt gaan met internetten? Dan wordt de blokkade van 60,50 euro opgeheven. Mocht je er nu nog zijn, dan is mijn advies dus om een bundel aan te schaffen: Sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266 voor 2000 MB voor 19,99 euro.