Skip to main content

Momenteel werkt internet buitenland (buiten EU) niet. Dit heeft in het verleden in een ander land wel gewerkt, maar lijkt het nu met hetzelfde toestel en sim niet te doen. Heb de telefoon en APN instellingen meermaals doorlopen en handmatig verschillende netwerken geprobeerd, maar zonder succes. Ik zie in het bereik driehoekje van de statusbalk van mijn telefoon een kruisje. Sms'en werkt wel. Heb een databundel gekocht maar die kan ik nu dus niet gebruiken.

Hi @roelkok en welkom op het forum! Niet handig om zonder internet te zitten in het buitenland. 😥 Heb je het toestel al eens herstart sinds dit speelt? Zo ja, heb je dan nergens internet, of gaat het om bepaalde plekken? Het bereik kan niet overal even goed zijn in het land waar je bent, dus ik ben benieuwd of het op andere plekken beter gaat. Mocht je sneller contact willen dan kun je ons vanuit het buitenland trouwens ook bereiken via +316 1200 1200. Spreek in dat je een storing hebt, en dan krijg je vanzelf iemand aan de lijn! 


Hey @Sanne_M , bedankt voor je antwoord.

Ik heb herstarten ook al een paar keer geprobeerd en het werkt nergens helaas. Ben in een grote stad, dus ga ervan dat het daar wel zou moeten werken.


Check. Zijn er meer mensen die met je reizen toevallig, en kun je jouw simkaart eens in een van hun toestellen testen? Puur om te kijken of het dan wel werkt. Als dat zo is kunnen we namelijk naar de toestelinstellingen kijken. Ik heb de instellingen van je mobiele abonnement doorgenomen, maar er staat geen blokkade op roaming (je hebt roaming ook aanstaan in je instellingen?) en alles zou moeten werken vanuit ons. Ik zie kleine dataroaming sessies van 1 KB steeds. Niet veel, maar er wordt dus wel verbinding gemaakt. 


Misschien dat die 1kb sessies alleen het verbinding maken met het netwerk is en dat direct daarna m'n data wordt geblokkeerd.

Sim in een ander toestel testen is een beetje lastig nu helaas.

In dit screenshot kan je zien dat data roaming aan staat en in de statusbalk bovenin kan je het kruis in mijn ontvangst driehoekje zien. Wat zover ik weet betekent dat ik ontvangst heb maar geen data.

 


Check en check. Dank voor de foto! Daarin staat alles goed, dus ook dat is het niet. In welk land ben je op dit moment? Kun je wel bellen/sms’en, of werkt dat op dit moment ook niet? Dan duik ik er wat dieper in. 


Ik ben in Mexico. Sms'en werkt. Bellen heb ik niet geprobeerd.


Helder, fijn dat je in elk geval per SMS nog kunt berichten. In Mexico werken we samen met de volgende providers: 

Altán Redes SAPI
AT&T Comercializacion Movil,
Communicaciones Nextel de Mexico
Pegaso PCS, S.A. de C.V.
Radiomóvil Dipsa, S.A. de C.V.

Zou je één van die willen proberen, mochten die in de lijst met beschikbare providers staan? Je gaf eerder aan dat je er al een paar had geprobeerd, maar wellicht niet met één van de providers waar we mee samenwerken. Hopelijk gaat het dan wel werken! 
 


Ik zie AT&T twee keer staan. Ik heb ze allebei geprobeerd maar zonder succes. De andere twee providers heb ik ook geprobeerd maar met hetzelfde resultaat.

 


Hmm, ik ben er nog wat dieper ingedoken en ik zie dat je een Super Voordeel bundel aan hebt gezet, daar waar Mexico volgens onze buitenlandpagina een Voordeel bundel nodig heeft, zonder de super dus. Lukt het je om een Voordeel bundel aan te zetten? Als je alleen data wilt is het Sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266 , deze kost €19,99. 

Heb je daarnaast misschien een SMS ontvangen die je aanraadde om een Super Voordeel bundel aan te zetten, in plaats van een voordeel bundel? Zo ja, wil je me dan een foto van de SMS sturen? Dan ga ik dit ook na. 


Ah bedankt voor het dieper checken. Ik ben inmiddels niet meer in Mexico dus kan het niet meer checken. Ik heb de Super Voordeel bundel verward met de Voordeel data bundel. De Super Voordeel bundel gebruik ik als ik in de VS ben en heb die dan ook in mijn sms historie staan. Ik had me niet gerealiseerd dat er een verschil was met Mexico.


Ahh check, dan kwam het daardoor. Ik heb de Super Voordeel bundel vergoed, er zijn immers geen MB's uit verbruikt en ik zie uit je dataverbruik nu dat je weer in Nederland bent. De bundel wordt dus weer gecorrigeerd op de volgende factuur of, als ik daar net te laat voor was, de factuur daarna. 🙂 Mocht je binnenkort weer op reis gaan, controleer voor de zekerheid dan altijd de SMS die je ontvangt over welke bundels gelden in het land waar je bent, of neem een kijkje op onze buitenlandpagina voordat je gaat. Fijn dat je in elk geval goed thuis bent gekomen, en mocht je in de toekomst nog vragen hebben, maak gerust weer een topic aan!Â