Skip to main content

Kan via iphone 13 geen internet verbinding krijgen. Zag op formum dat ik veel voorkomend probleem bij KPN is. Oplossing zou zijn de automatische selectie van netwerk in de US aan te passen naar T-mobile (automatisch wordt AT&T geslecteerd). Deze oplossing werkt ook niet. Iemand een andere oplossing??

Weet niet of bij handmatige keus je nog andere mobile providers kunt kiezen daar?
Anders ter plekke voor de tijd dat je daar bent een prepaid SIM-kaartje of  "E-sim card" kopen.

Afwegen of de kosten ervan opwegen voor die momenten dat je "mobiel" internet op wilt.
(Dus met een tijdelijk USA tel-nummer).
Zou wel eens (veel ??) goedkoper kunnen zijn dan via roaming over je KPN internet heen.

https://www.traveltomtom.net/destinations/north-america/usa/best-prepaid-usa-sim-cards


Hallo @Jhenbr, welkom! Balen dat het niet lukt! Heeft het eerder in het buitenland wel gewerkt? Zou je je telefoon eens een paar minuten uit willen zetten en weer aandoen? Heb je behalve AT&T en T-Mobile daar ook nog andere opties? Kan je kijken of jouw toestel op 4G staat en daarbij ook ‘2G toestaan’ aangevinkt is? 

 

Mocht dit allemaal niet werken, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Tot hoe lang ben je nog in New York?


Beste Marcia,

Je opties geprobeerd maar werken geen van allen.

Ik heb gegevens ingevuld die je vroeg op Forum.

Kan jij nog eens kijken wat er mis gaat. Gezien de reacties lijken veel klanten van KPN hetzelfde probleem te hebben…..

 


Bedankt voor je gegevens en toelichting @Jhenbr, aan deze kant lijkt alles goed te staan. Kun je checken of VoLTE op je toestel ook ingeschakeld staat? Als die uit staat, kun je hem dan aanzetten en nogmaals je toestel herstarten(en even uit laten) en de andere netwerken proberen? (Over LTE-opties op een iPhone)

Als ook dat het niet oplost kunnen wij hiervoor een ticket aanmaken bij de technische dienst.


Dank. Volte had ik al eerder gezien maar die staat aan. 


Waar maak ik dat ticket aan bij tech dienst?


Kan nergens info vinden om direct contact met kpn te leggen. Erg irritant. Laat even weten waar ik dat kan doen.


Oh sorry @Jhenbr, ik had daar even iets duidelijker in kunnen zijn. Ik maak het ticket voor je aan!
Normaliter nemen mijn collega's daarover nog contact met je op maar dat wil natuurlijk lastig nu je niet bereikbaar bent. Met een beetje geluk hebben zij de oplossing en bellen ze je hierover of spreken ze je voicemail in en anders krijg je vanuit mij reactie hierop.


ik realiseer me net dat het probleem over internetten ging en niet bellen. Maakt voor het ticket verder niet uit maar ik zal hem even updaten


Hi Thomas,

We zijn alweer 1 dag verder maar heb nog niets gehoord van jullie of vd technische dienst. Ben gewoon bereikbaar op mijn mobiel, alleen werkt dus data hier niet.

Weet jij al wat meer?

Dank.


Hoi @Jhenbr, het ticket is nog niet opgepakt. Hier kunnen een paar werkdagen overheen gaan. Zodra ik meer weet hoor je van me! En anders direct van mijn collega's.


Goedemorgen @Jhenbr, ik zie dat het ticket inmiddels opgepakt is. Hebben jullie nog een oplossing kunnen vinden?


Hi Thomas,

Dank voor je bericht. Ik weet van niets. Niets gehoord vd tech afdeling. Zit al 1.5 week zonder data, loopt dus niet echt lekker……


Ah balen, als het goed is heb je van mijn collega's een sms met hun directe nummer en toegangscode gekregen. Kun je die bellen?

Ik heb nog even gekeken trouwens en zie dat je op het moment ook geen buitenlandbundel hebt die geldt in de VS. Je betaalt zonder bundel €2,50 per MB dus kan het al snel uit een bundel te nemen.

Meer informatie daarover kun je vinden op www.kpn.com/buitenland

 


Hi,

ik heb niets van je collega ontvangen (geen sms, geen email helemaal niets gehoord van ze). Werken ze wel aan mijn case??

Dank voor bundel advies. Die neem ik zodra het internet eens werkt anders heb ik ook daar niets aan.

Kan jij je collega nog eens navragen wat status is en hoe ik in contact kom met ze?

Dank!

 


Het ticket is op 21-07 opgepakt zie ik. Waarom je telefoon niet overging of je de sms niet ontvangen hebt heb ik niet zo snel een verklaring voor.
Als ik dit zo goed begrijp staat aan onze kant ook alles goed.

Heb je de instelling “EU internet” ook uitgeschakeld staan op je toestel? Deze wil ook nog wel eens problemen geven.
Daarnaast wil ik je vragen toch een bundel te nemen, als deze niet werkt zal ik hem voor je vergoeden.


Hi Thomas,

 

Nog steeds niets gehoord vd tech afdeling….

btw EU internet instelling? Waar zit dat, heb gezocht maar kan niets vinden, niet in de kpn app en niet op mijn iphone 13.

Thx.


@Jhenbr het is al wel opgepakt, ik stuur je even een privébericht.