Skip to main content

beste moderator,

sedert zaterdag werkt het internet van Samsung A42 5G ineens bijzonder traag. 

Hoe is dit op te lossen? Ik heb totaal abonnement nederland europa zonder beperkingen.

De wifi werkt goed en heb slechts een beperkt aantal apps. 

Hoor graag van u,

 

Liesbeth

Hallo @vandenB Kun je iets meer vertellen over waar je tegenaan loopt? Wat ervaar je precies; duurt het laden van een pagina langer of merk je het alleen als je iets streamt? Gaat het trouwens alleen om internet, of is het bereik ook minder? Zie je iets op je telefoon gebeuren, qua bereik? Merk je dit op één locatie of gebeurt het overal? 

Hoe meer je vertelt, des te makkelijker wordt het om je goed advies te geven. 


dank voor je bericht. Volgens opgave KPN blijkt dat de internet bundel opgebruikt is. Merkwaardig omdat ik de mobiel nagenoeg altijd via de wifi gebruik. En het afgelopen jaar probleemloos kon werken met de ingekochtte bundel.


Misschien een keer ongemerkt op 4G/5G gezeten zonder het te merken. Mijn moeder had zonder dat ze het wist ongemerkt wifi op haar telefoon uit gezet. Had op 10 februari al de helft van haar bundeltje ( 2 GB) verbruikt. 

Als je bundel op is ga je voor de rest van je maand naar slecht 64 Kb/s.

Tip. Zet de Mijnkpn app op je telefoon.  Dan kan je heel eenvoudig en snel regelmatig je bundel checken. 


Misschien een keer ongemerkt op 4G/5G gezeten zonder het te merken. Mijn moeder had zonder dat ze het wist ongemerkt wifi op haar telefoon uit gezet. Had op 10 februari al de helft van haar bundeltje ( 2 GB) verbruikt. 

Als je bundel op is ga je voor de rest van je maand naar slecht 64 Kb/s.

Tip. Zet de Mijnkpn app op je telefoon.  Dan kan je heel eenvoudig en snel regelmatig je bundel checken. 

Dit kan inderdaad heel snel gaan en soms gaat dat ongemerkt, @vandenB . Je kunt in je telefoon wellicht nog herleiden waaraan de data is opgegaan. Dat verklaart misschien het één en ander. Check ook even of je de ‘Slimme Netwerkwissel’ hebt aanstaan. An sich een heel handige optie, waarbij je telefoon zelfstandig overschakelt naar het sterkste internetsignaal. Maar het kan dus ook betekenen dat je denkt dat je je op wifi zit, terwijl je telefoon ondertussen is overgeschakeld. 


Veel dank voor alle adviezen. Inmiddels de oorzaak gevonden. De wifi was inderdaad niet aangesloten aangezien het wachtwoord van de wifi niet (meer) was ingesteld. 


Duidelijk. Fijn dat nu opgelost en hopelijk was dit de laatste keer dat je op deze manier je datategoed bent verloren!