Skip to main content

Hallo.

Ik heb een KPN unlimited abonnement met 25GB per maand in het buitenland. Ondanks dat ik nog +10GB over heb, wordt er EUR 7,00 in rekening gebracht voor 3MB data verbruik. Hoe kan dat?

 


 


Hallo @Rob_c ,

In welke landen ben jij deze maand geweest? 

Hou er rekening mee dat bv Turkije geen onderdeel is van de EU.

In deze EU landen internet je via een 4G Netwerk: 

B België
C Cyprus (Grieks gedeelte)
D Denemarken, Duitsland
E Estland
F Finland, Frankrijk
G Griekenland
H Hongarije
I Ierland, IJsland, Italië
K Kroatië
L Letland, Litouwen, Luxemburg
M Malta, Monaco
N Nederland, Noorwegen
O Oostenrijk
P Polen, Portugal
R Roemenië
S Slovenië, Spanje
T Tsjechië
V Verenigd Koninkrijk
Z Zweden, Zwitserland

Alleen in Spanje


Toch niet toevallig op zee buiten de territoriale wateren? 


Nee. Alleen in Andalusië. Ook niet in Gibraltar. 


Hoe ver zuidelijk ben je geweest @Rob_c ? Langs de zuidkust? Ik denk dat je mogelijk kort binnen bereik bent geweest van een mobiele mast in Marokko. Buitenbundelkosten zijn dan € 2,50 per MB. Dat komt aardig overeen met 3 MB voor  € 7,00.

bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm


Hoeft nog geeneens Marokko geweest te zijn. In het kustgebied van Spanje (bv op een veerboot) geldt het tarief "Noordzee".  (Is uiteraard naar mij vernoemd...  :joy: ) 

 

De EU regulering geldt niet op zee of in de lucht, bijvoorbeeld op de veerboot, het cruiseschip of in het vliegtuig. Hiervoor geldt een satelliet tarief. Alleen als je je in een land van de EU bevindt geldt de EU regulering.

Voor bellen, sms’en en internetten op de Noordzee via Tampnet geldt een ander nationaal tarief. Zie hiervoor kpn.com/buitenland en zoek op de bestemming ‘Noordzee’.

Ik ben in Noordzee

Je bent in Noordzee en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Voordeelland buiten de EU'.

  • Internet:

     € 2,50 / MB

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

 

 


Dat denk ik niet @Noordzee . Tampnet is te ver weg (ligt Spanje aan de @Noordzee  :yum: ?) en satellietsystemen aan boord van een veerboot kosten € 10 per MB


OK @RBxx 

Dacht even dat dat voor alle wateren rond de EU gold, maar je hebt helemaal gelijk.  

Vind het trouwens wel leuk dat er een tarief "Noordzee" is…. :rofl:

 


Ik heb Marokko wel zien liggen op 15 km afstand. Dat zal het dan waarschijnlijk wel zijn geweest. Bedankt voor jullie antwoorden.


Dat denk ik ook @Rob_c 
Houd je komende factuur in de gaten. Als het goed is wordt het extra verbruik per land gespecificeerd.


Goedemiddag @Rob_c! Welkom, bedankt voor je vraag en screenshot!

Top om te lezen dat er vanuit onze Community al met je meegedacht is! Zo te lezen ben je al een stukje verder gekomen! 
 

Ik heb Marokko wel zien liggen op 15 km afstand. Dat zal het dan waarschijnlijk wel zijn geweest. 


Ik ben even benieuwd: ontvang jij ook (gratis) grens-smsberichten met informatie over tarieven voor bellen, sms'en en internetgebruik in het buitenland? Zo ja, heb je er ook één over Marokko ontvangen?

Dit is ook een goede tip! :point_down_tone4:

Dat denk ik ook @Rob_c 
Houd je komende factuur in de gaten. Als het goed is wordt het extra verbruik per land gespecificeerd.

 


Dag Shyrin.

Ik heb geen sms bericht ontvangen. Ik zal de factuur in de gaten houden.


Helemaal goed. Als er dan nog vragen zijn, dan weet je ons te vinden!