Skip to main content

Ik ben recentelijk van provider gewisseld en had bij die provider volledig inzicht in het gebruik van mijn databundel per dag. Zoals dat overigens ook bij andere providers gebruikelijk is. Netjes en transparant zoals het hoort.
 

ik veronderstelde dus dat ik via de mijnKPN app ook dat inzicht zou krijgen. Misschien zoek ik niet goed, maar kan dat nergens vinden. Graag een reactie.

Bij u ziet het er anders uit?

 


Hoi Nick dank voor je reactie. Nee bij mij ziet de overzichtspagina er hetzelfde uit.
 

Wat ik mis is het gebruik per dag waarop de groene waarde voor de / is gebaseerd. 

Bij mijn vorige provider kon ik op de groene waarde klikken om het gebruik per dag te zien.

Die transparantie vind ik vanzelfsprekend.

Ook kon ik zien waaraan de belminuten aan waren besteed. Ook dat inzicht vind ik zeer wenselijk.


Het inzicht per dag heeft me ook uitkomst geboden bij het vaststellen van een bug.

Mijn mobiel verbrak soms spontaan de WiFi connectie waardoor direct mijn databundel werd aangesproken, terwijl ik die dag en op dat moment gewoon in de WiFi omgeving verbleef. Bleek dus uiteindelijk een bug na een update. 


was die eerdere app van de provider? dus van Vodafone of t-mobile? of was dat een app van een derde partij? bv Dataman, die laatste doet het ook gewoon op KPN en er zijn meerdere apps die dat kunnen.


Dank voor je reactie Emiel. Inderdaad gewoon van de provider. Dus geen andere app, zoals Dataman.

Als je een app van een derde partij nodig hebt om inzicht te krijgen in hetgeen door KPN in rekening wordt gebracht lijkt me dat niet echt voor de hand liggend.

Om die functionaliteit aan de mijnKPN app toe te voegen lijkt me geen rocket science. Feitelijk wordt de informatie die daarvoor nodig is al gebruikt voor de nu (getotaliseerde) beschikbare info.


Op de factuur staat precies wanneer u de data verbruikt heeft. Maar in MijnKPN is dat nergens te zien.


Weet iemand of deze berichten ook worden gelezen door KPN medewerkers?


Een reactie van KPN lijkt me wel op zijn plaats. 


Zoiets in de trend van: “Max, uiteraard heb je een punt wat je behoefte aan (en recht op) die transparantie betreft. Waardevolle suggestie die we snel zullen toevoegen aan de mijnKPN app


Alle reacties op dit forum worden gelezen door moderatoren (medewerkers) van KPN. Persoonlijk zie ik geen meerwaarde in zo’n functie maar kan me wel voorstellen dat sommige mensen daar behoefte aan hebben.


Dank je voor je snelle reactie Ik-Hussel!
Goed om te weten dat meegelezen wordt. 

Kunnen klanten, die daar -net als ik - behoefte aan hebben, er van uitgaan dat ze in een volgende versie in die behoefte worden voorzien?

 


Dank je voor je snelle reactie Ik-Hussel!
Goed om te weten dat meegelezen wordt. 

Kunnen klanten, die daar -net als ik - behoefte aan hebben, er van uitgaan dat ze in een volgende versie in die behoefte worden voorzien?

Nou... verwacht daar maar niet zoveel van 😄


Niet zo somber Nick.

Hoewel Ik-Hussel, dan wel andere moderatoren, niet zullen gaan over de functionaliteiten van de mijnKPN app, kunnen ze suggesties, waarvan ze zich kunnen voorstellen dat sommige klanten daar behoefte aan hebben, wellicht aan de collega doorgeven die daar wel over gaat. 

De invloed van berichten via dit medium en/of andere sociale media is (al dan niet met een beetje hulp van influencers) groter dan je denkt Nick.

KPN geeft grote bedragen uit om klanten te werven. Ook wil KPN bestaande graag houden en heeft liever tevreden klanten die reclame maken, dan klagende die (potentiële) klanten tot nadenken brengen.


Zullen er nou echt veel mensen zijn die dagelijks kijken hoeveel data ze verbruiken per dag??? 


Hoi Joep, dagelijks kijken is niet waar het hier om draait. Het gaat hier om gedetailleerd inzicht in de het gebruik van de, in rekening gebrachte databundel. En wel op de momenten dat je daar behoefte aan hebt. 
 

Feitelijk een behoefte die voor derde partijen, waar Emiel eerder aan refereerde, reden zijn geweest om een app te ontwikkelen. 
 

Teruggrijpend naar mijn eerste bericht… ik was er van uitgegaan dat KPN die functie zonder meer zou bieden, maar dat ik als onwennige nieuwe klant niet goed genoeg had gezocht.


Beste @Max22, hier ben ik! Ik kan niet zeggen ‘Max, uiteraard heb je een punt wat je behoefte aan (en recht op) die transparantie betreft. Waardevolle suggestie die we snel zullen toevoegen aan de mijnKPN app', maar ik zeg wel: ik geef jouw signaal door aan de betreffende collega's. De terugkoppeling laat ik natuurlijk nog even in het topic weten. Maar ik zeg er meteen bij dat het waarschijnlijk niet op korte termijn gerealiseerd gaat worden. Op jouw factuur kan je wel zien hoeveel je per dag gebruikt hebt trouwens!


😉 Dank voor je reactie Marcia! Je laat weten:

Maar ik zeg er meteen bij dat het waarschijnlijk niet op korte termijn gerealiseerd gaat worden. 

Realiseer me dat je niet veel meer kunt doen en je begrijpt wellicht dat ik dat jammer vind.

Met vriendelijke groet


Als je dagelijks ( éénmaal, anders wordt je gestoord) even het verbruik van je maandbundel bekijkt in de app dan kom je er toch ook. Wat is het interessante aan per dag als je een bundel voor een maand hebt?

Als ik buiten de deur (of liever buiten wifi bereik) de mobiel heb gebruikt check ik daarna altijd hoeveel ik voor de rest van de maand nog over heb buiten wifi.

Er is weinig behoefte aan 'per dag’. Ik zie het in de jaren dat ik hier mee lees nu voor het eerst.


Bij de instellingen in een Android toestel kan je een grafiekje zien van het gebruik afgelopen periode. 

Dat is dus geen losse app. Gewoon standaard aanwezig. Appel zal ook wel zoiets hebben.


😉 Dank voor je reactie Marcia! Je laat weten:

Maar ik zeg er meteen bij dat het waarschijnlijk niet op korte termijn gerealiseerd gaat worden. 

Realiseer me dat je niet veel meer kunt doen en je begrijpt wellicht dat ik dat jammer vind.

Met vriendelijke groet

Ik kreeg vandaag de terugkoppeling dat we deze wens van tijd tot tijd krijgen, maar dat we er voorlopig inderdaad voor kiezen om dit niet uit te voeren. Wellicht heb je iets aan de tips die hierboven worden gegeven!